Vanjsko oglašavanje :: kratki vodič

Vanjsko oglašavanje izvrstan je način da svojom marketinškom porukom dosegnete veliku publiku. Ali prije nego počnete dizajnirati svoj sljedeći reklamni pano ili oglas za autobusnu nadstrešnicu, morate znati nekoliko stvari.

U ovom blogu ćemo napraviti kratki uvod u to što je vanjsko oglašavanje, koje su mu vrste te prednosti i mane takvog marketinga.

Što je vanjsko oglašavanje?

Vanjsko oglašavanje može se definirati kao oblik marketinga koji uključuje korištenje fizičkih vanjskih prostora za promicanje proizvoda i usluga. To može uključivati ​​bilo što, od billboarda i oglasa za autobusne nadstrešnice do uličnog namještaja (reklame na klupicama, kantama za smeće i rasvjetnim tijelima) te zgrada i prijevoznih sredstava.

Vanjsko oglašavanje popularna je marketinška strategija jer omogućuje tvrtkama da dopru do široke publike uz minimalan napor. Međutim, može biti skupo i važno je pažljivo razmotriti svoje ciljeve prije ulaganja u kampanju.

Planiranje vanjske reklamne kampanje

Prilikom planiranja vanjske reklamne kampanje morate imati na umu nekoliko stvari:

  • Razmotrite opće ciljeve kampanje. Što se nadate postići?
  • Razmislite o ciljanoj publici. Kome želite doprijeti svojom porukom?
  • Odaberite pravo mjesto. Vanjsko oglašavanje ovisi o lokaciji, pa svakako odaberite mjesto koje će imati puno prometa.
  • Razmislite o proračunu. Vanjsko oglašavanje može biti skupo, stoga svakako odredite proračun i pridržavajte ga se.

Prednosti vanjskog oglašavanja

Jedna od najvažnijih prednosti vanjskog oglašavanja je njegova sposobnost da dosegne širok raspon ljudi. Oglasni panoi, autobusne nadstrešnice i drugi oblici vanjskog oglašavanja često se postavljaju na prometnim mjestima, što znači da imaju potencijal dosezanja velikog broja ljudi. Vanjsko oglašavanje također je relativno jeftiniji način da se dođe do potencijalnih kupaca. U usporedbi s drugim tradicionalnim oblicima oglašavanja, poput televizije ili radija, vanjsko oglašavanje relativno je pristupačno. Međutim i dalje spada u skuplje oblike oglašavanja pogotovo u usporedbi sa oglašavanjem na društvenim mrežama.

Još jedna prednost vanjskog oglašavanja je to što ga je teško zanemariti. Za razliku od drugih oblika oglašavanja, koji se lako mogu zanemariti ili zaboraviti, vanjsko oglašavanje je teško promašiti. To znači da je vjerojatnije da će privući pozornost potencijalnih kupaca, čak i ako ne traže aktivno proizvod ili uslugu.

Blog - Vanjsko oglašavanje :: Kratki vodič
Photo credit: Scott Webb on Pexels

Kako dizajnirati vanjske oglase

Kada je riječ o reklamnim panoima, postoji mnogo toga što ulazi u proces dizajna. Od faze planiranja do izvedbe, potrebno je voditi računa o svakom detalju kako bi se stvorila uspješna reklama.

Kada se radi o odabiru lokacije za oglas na otvorenom, tvrtke moraju uzeti u obzir svoju ciljanu publiku. Tvrtke bi trebale postavljati svoje oglase na lokacije na kojima će vjerojatno doći do ciljane publike. Osim toga, tvrtke bi trebale razmotriti postavljanje drugih oglasa u tom području kako bi osigurale da se njihov oglas ističe.

KONCEPT

Jedan od najvažnijih aspekata dizajniranja reklamnog panoa je koncept. Koncept je ono što će u konačnici prodati proizvod ili uslugu, stoga je važno osmisliti nešto što je inovativno i privlači pozornost. Koncept bi trebao moći prenijeti poruku oglasa na razumljiv način. Ovaj dio posla odrađuje marketinška agencija ili studio za grafički dizajn ako su iskusni u dizajnu billboarda i ostalih oblika vanjskog oglašavanja. Također mnogi profesionalni fotografi stvaraju koncepte u suradnji sa agencijama.

DIZAJN

Nakon što je koncept određen, sljedeći korak je izrada stvarnog dizajna reklamnog panoa. Ovdje dolazi do izražaja kreativnost samog dizajnera. Dizajn bi trebao biti privlačan i trebao bi nadopunjavati koncept. To znači da moraju razmotriti boje, fontove i cjelokupni izgled oglasa.

Boje vanjskog oglasa trebaju biti upečatljive i privlačiti pozornost. Oglas  treba koristiti jednostavne fontove koji se lako čitaju te bi cjelokupni izgled oglasa trebao bi biti čist i sažet.

Za dizajn je zadužen grafički dizajner.

LOKACIJA

Kao i kod nekretnina, tako i kod vanjskog oglašavanja vrijedi ono zlatno pravilo: lokacija, lokacija, lokacija. Lokacija reklamnog panoa igrat će veliku ulogu u određivanju njegove uspješnosti. Potrebno ga je postaviti na mjesto gdje će biti viđen od velikog broja ljudi, ali i ljudi koje želite privuči.

TISAK I MONTAŽA

Nakon što je dizajn gotov, posljednji korak je ispis i montaža panoa. To obično radi profesionalna tiskarska tvrtka. Nakon što je reklamni pano postavljen, važno ga je nadzirati kako biste bili sigurni da je i dalje ispravan.

Vrste vanjskih reklama

Vanjsko oglašavanje ima mnogo oblika, od billboarda i citylightsa do letaka i plakata. Svaka vrsta vanjskog oglašavanja ima svoje prednosti i nedostatke.

Billboard i citylights

Jedna su od najčešćih vrsta vanjskog oglašavanja. Obično su veliki i istaknuti, zbog čega ih je teško ignorirati. Međutim, billboardi su skupi, a mogu se koristiti samo za promociju jednog proizvoda ili usluge.

Javni prijevoz i površine

Ovo je još jedna popularna vrsta oglašavanja. Oglašavanje u javnom prijevozu obično je jeftinije od oglašavanja na jumbo plakatima, a može doprijeti do velikog broja ljudi. Međutim, oglašavanje na javnom prijevozu često je manje učinkovito od drugih oblika vanjskog oglašavanja. Mnogi gradovi također zabranjuju reklamiranje na javnim prijevozima pa i to treba uzeti u obzir.

Zbog toga je bolja opcija reklamiranje na javnim površinama poput autobusnih nadsrešnica, klupa i stupova javne rasvjete. Takav oblik oglašavanja je jeftiniji od billboarda, a također učinkovit. Iako će doprijeti do manjeg broja ljudi (većinom će samo pješaci vidjeti takav oblik oglašavanja) i dalje se radi o izuzetno velikom broju korisnika.

Blog - Vanjsko oglašavanje :: Kratki uvod
Photo credit: Marjan Blan on Unsplash

LETCI I PLAKATI

Letci i plakati još su jedna vrsta vanjskog oglašavanja. Letci i plakati obično su jeftiniji od ostalih oblika vanjskog oglašavanja i mogu se postaviti na različitim lokacijama. Međutim, često ih je lako ignorirati i možda neće doprijeti do željene publike.

Digitalne vanjske reklame

Digitalno vanjsko oglašavanje vrsta je koja koristi digitalne zaslone umjesto tradicionalnih billboarda ili plakata.

Ono je često skuplje od tradicionalnih oblika, ali nudi i niz prednosti:

Fleksibilnost

Fleksibilnije je od tradicionalnih oblika vanjskog oglašavanja. Može se koristiti za ciljanje određene demografije i može se redovito mijenjati. To znači da tvrtke mogu koristiti digitalno vanjsko oglašavanje za testiranje različitih marketinških poruka i strategija.

Izgled

Digitalno vanjsko oglašavanje također je privlačnije od tradicionalnih oblika vanjskog oglašavanja. Može se koristiti za prikaz interaktivnog sadržaja, poput filma, animacija, igre, i sl., koji mogu privući pozornost potencijalnih kupaca.

Unatoč svojim prednostima, digitalno vanjsko oglašavanje nije bez nedostataka. Jedan od najvećih izazova digitalnog vanjskog oglašavanja je kratki raspon pozornosti potencijalnih kupaca. Uz toliko stvari koje odvlače pažnju, može biti teško privući pozornost potencijalnih kupaca i zadržati njihov interes dovoljno dugo da se promovira proizvod ili usluga.

Prilikom odabira vrste vanjskog oglašavanja, tvrtke bi trebaju razmotriti troškove i koristi opcije koje odgovaraju njihovom cilju i budžetu. Vanjsko oglašavanje moćan je marketinški alat, no važno ga je učinkovito koristiti.

Učinak vanjskog oglašavanja na društvo

Ne možemo pisati o vanjskom oglašavanju bez da spomenemo njegov pozitivan i negativan utjecaj na društvo.

Pozitivni aspekti vanjskog oglašavanja

Vanjsko oglašavanje ima pozitivan utjecaj na tvrtku, odnosno proizvod ili uslugu koju tvrtka promovira, kao što smo ranije spomenuli. Međutim, izuzev tog komercijalnog dijela, vanjsko oglašavanje se može koristiti i za dizanje svijesti, ne samo brendova, već i kampanja neprofitnih udruga i vladinih organizacija u svrhu promicanja zdravijeg života, svijesti o bitnim temama poput borbe protiv nasilja ili borbe protiv ovisnosti i sl.. Pošto ovakva vrsta oglašavanja dopire do velikog broja ljudi, dobra je za informiranje javnosti o bitnim temama te za pomoć u stvaranju drugačije percepcije prema nekima od njih.

Negativni aspekti vanjskog oglašavanja

Postoji i nekoliko nedostataka vanjskog oglašavanja. Prvo, može biti skupo. Drugo, može biti teško mjeriti uspjeh kampanje. I treće, neki ljudi smatraju da je to oblik onečišćenja.

Vizualno onečišćenje

Vanjsko oglašavanje može uzrokovati vizualno onečišćenje. To se događa kada je područje prepuno oglasa u toj mjeri da izaziva distrakciju i stres prolaznicima i stanovnicima nekog područja. Vizualno onečišćenje može smanjiti kvalitetu života u nekom području i učiniti ga manje ugodnim za život.

Postoji nekoliko načina za smanjenje vizualnog onečišćenja uzrokovanog vanjskim oglašavanjem. Prvo, ograničiti broj oglasa u području. Drugo, koristiti manji format oglasa i jednostavniji dizajn. Treće, koristiti oglase koji se stapaju s okolinom.

Blog - Vanjsko oglašavanje :: Kratki vodič
Photo credit: Joe Yates on Unsplash

Utjecaj vanjskog oglašavanja na okoliš

Vanjsko oglašavanje može imati negativan učinak na okoliš. Reklamni panoi (billboardi, city lights i ostali), na primjer, često se izrađuju od vinila, koji je vrsta plastike. Plastici su potrebne stotine godina da se razgradi, pa kada se reklama makne taj materijal često završi na odlagalištu nerecikliran. Oglasi u javnom prostoru, poput letaka i postera, također mogu stvoriti smeće.

Postoji nekoliko načina za smanjenje negativnog utjecaja vanjskog oglašavanja na okoliš. Koristite reciklirane materijale kad god je to moguće. Zatim, koristite biorazgradive materijale. Izbjegavajte korištenje materijala za jednokratnu upotrebu. I pobrinite se da su materijali pravilno razvrstani za recikliranje.

Vanjsko oglašavanje može imati pozitivan ili negativan učinak na okoliš, ovisno o tome kako se koristi.

Zaključak

Kada je riječ o vanjskom oglašavanju, stručna pomoć je često potrebna kako bi se postigli željeni rezultati. Međutim, razumijevanjem ključnih aspekata vanjskog oglašavanja možete povećati svoje šanse za stvaranje uspješne reklame.

Vanjsko oglašavanje neprestano se razvija. Nove tehnologije tvrtkama pružaju više mogućnosti za dosezanje potencijalnih kupaca. Na primjer, tvrtke sada mogu koristiti digitalne zaslone za ciljanje određene demografije.

Kako se vanjsko oglašavanje razvija, tvrtke moraju biti svjesne najnovijih trendova. Prateći najnovije trendove, mogu osigurati učinkovito korištenje vanjskog oglašavanja.

Za više članaka na temu grafičkog dizajna i marketinga, posjetite naš blog.

Ukoliko trebate neku od usluga dizajna, slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.

Hvala na čitanju!