Kako dizajnirati tiskane (print) materijale za svoje poslovanje

U današnjem svijetu prepunom informacija, kako postići da se vaš proizvod ili usluga istakne pred konkurencijom? Iako su digitalni formati sve popularniji, nema sumnje da su print (tiskani) materijali – katalozi, brošure, letci, plakati i još mnogo toga – još uvijek jedan od najučinkovitijih načina da dosegnete svoju ciljnu publiku. Međutim, u moru mogućnosti i s velikom konkurencijom, istaknuti se iz gomile može biti izazovno. Bitno je isplanirati i stvoriti dizajn koji će se izravno obraćati vašoj publici.

U ovom blogu ćemo se posvetiti baš toj temi: kako dizajnirati kataloge, brošure, letke i ostale tiskane medije koji izgledaju profesionalno, ali koji se i ističu u gomili.

Zašto je dizajn bitan kod izrade tiskanih materijala

Dizajn je ključan za uspjeh svakog tiskanog (print) projekta. Ako imate dobro osmišljen materijal, veća je vjerojatnost da će zainteresirati i privući publiku. Kvaliteta dizajna može imati velik utjecaj na učinkovitost materijala. Pošto su print materijali zahtjevni za izraditi (za razliku od digitalnih formata sadrže i tisak), želimo da se sav taj vremenski i financijski trud isplati. Cilj je da potencijalni kupci žele prelistati naše materijale, da se preko njih upoznaju sa našim proizvodima i uslugama te da od potencijalnih kupaca postanu stvari i trajni korisnici. Baš zbog toga je kvaliteta dizajna i izrade veoma bitna.

Evo nekoliko stvari o kojima treba razmišljati kada dizajnirate materijale za ispis:

  • Trebali biste koristiti pravi tip slova (fontova) za svoju poruku. Pobrinite se da vaš tekst bude lako čitljiv i da čitateljima ne napreže oči.
  • Također, koristite visokokvalitetni papir koji je kvalitetan te se neće brzo uništiti.
  • Držite stvari jednostavnima, koristiti malo boja i grafike kako biste pomogli čitateljima da se usredotoče na poruku koju prenosite.
  • Koristite jasne vizualne elemente poput slika, dijagrama, karata i grafikona.
Blog :: Kako dizajnirati tiskane (print) materijale
Photo credit: 2H Media on Unsplash

Upoznajte svoju publiku

Iako tiskani mediji mogu uvelike doprinijeti komuniciranju vašeg brenda, važno je imati na umu da ti materijali nisu zamišljeni kao rješenje koje odgovara svima.

Blog :: Kako dizajnirati tiskane materijale?
Blog :: Kako dizajnirati tiskane materijale?

Najbolji način da dizajnirate tiskane materijale koji će privući vašu ciljanu publiku je da tu publiku prvo razumjete. Ne možete stvoriti nešto što će rezonirati s nekim ako ne znate tko su oni te što ih motivira. Na primjer, ako želite privući milenijalce, važno je razumjeti koliko se ta skupina razlikuje od starijih i mlađih generacija.

Uzmimo i dalje za primjer milenijalce kao prikaz kako treba razmišljati o pojedinim ciljnim skupinama.

Kada dizajnirate tiskane materijale, kao za već ponuđen primjer, trebali biste imati na umu sljedeće aspekte:

– Milenijalci se često karakteriziraju kao društveno osviješteni i zainteresirani za raznorazne ciljeve. Ova je skupina također odrastala u digitalnijem svijetu jer je tehnologija bila važan dio njihova djetinjstva.

– Milenijalci često preferiraju brzu komunikaciju, poput tekstualnih poruka, preko telefonskih poziva i dopisivanja e-poštom. Oni također vole imati informacije na dohvat ruke i više vole brze činjenice nego dugotrajno istraživanje.

– Milenijalci također imaju kraći raspon pažnje i preferiraju kraći, sažetiji sadržaj.

Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) materijale
Photo credit: Driftime Media on Unsplash

Prema svemu tome, grafički dizajner i marketinški stručnjak mogu donijeti odluku da tiskani materijali budu jednostavni i sažeti. Da fokus bude na ekološkoj i društvenoj osvještenosti (reciklirani papir, donacija od kupnje časopisa nekoj društvenoj organizaciji, i sl.) kako bi privukli tu skupinu.

Naravno svaka generacija (Baby Boomers, GenX, GenZ, itd.) ima svoje karakteristike sa kojima treba biti dobro upoznat te prilagođavati dizajn kataloga, brošura i ostalih tiskanih materijala klijentima koje želimo privući.

Ciljne skupine se ne razlikuju samo prema generacijama, već i prema spolu te nekim drugim ekonomskim i društvenim svojstvima kao i geografskom položaju. Sve to ulazi u odluku o vrsti dizajna koja će se koristiti za svaki poseban print materijal.

Odaberite boje na temelju preferencija vaše publike

Općenito govoreći, boja je jedan od glavnih aspekata dizajna nad kojim imate najveću kontrolu. Možete koristiti boju kako biste svoju publiku usmjerili prema određenim osjećajima ili ishodima. Stoga je važno odabrati boje koje su u skladu s porukom vašeg cilja i brenda. Uz to, trebali biste uzeti u obzir činjenicu da se preferencije boja razlikuju od osobe do osobe — pa čak i od kulture do kulture. Zato je važno malo istražiti teoriju boja kako biste otkrili koje boje vaša publika preferira. Postoji nekoliko načina na koje to možete učiniti. Prvo, možete provesti istraživanje psihologije boja kako biste bolje razumjeli kako određene boje mogu utjecati na ljude. Također možete pitati članove tima i klijente koje boje im se najviše sviđaju. Konačno, možete pogledati materijale konkurenata da vidite koje se boje koriste.

Blog o tiskanim medijima
Photo credit: Antoni Shkraba on Pexels

Prateći prostor koristite strateški

Bijeli prostor ili prazan prostor na stranici je važan. Pomaže čitateljima da se usredotoče na najvažnije elemente unutar stranice/podloge te daje dizajnu čist i skladan izgled. Također stvara dojam da je stranica veća nego što stvarno jest.
Sav dobar dizajn oslanja se na bijeli prostor. To je ono što oku omogućuje da se lako kreće po stranici i sprječava da dizajn postane prenatrpan. Praznina se također može koristiti za stvaranje osjećaja hitnosti. Ako na svojoj stranici imate poziv na akciju, možete povećati njegovu učinkovitost povećanjem bijelog prostora oko njega. Na sličan način možete koristiti prazan prostor za razbijanje dugih dijelova teksta koji bi inače čitatelje možda odbili.

Uspostavite vizualnu hijerarhiju.

Vizualna hijerarhija je sustav za usmjeravanje očiju vaše publike na najvažnije dijelove unutar dizajna. Kad bi čitatelj, na primjer, bacio pogled na vašu brošuru, vizualna hijerarhija mogla bi mu pomoći da usmjeri pogled na najvažnije dijelove stranice – kao što je možda neka akcija koja se promovira, naziv tvrtke/proizvoda ili pak slogan. Vizualna hijerarhija također može pomoći u razbijanju velikih dijelova teksta i učiniti vašu stranicu privlačnijom za čitanje.
Kako biste uspostavili vizualnu hijerarhiju u svom dizajnu, razmislite o sljedećim stvarima:

– Gdje na stranici postavljate određene elemente

– Koliko prostora posvećujete svakom elementu

– Boja svakog elementa

– Tip slova koji koristite za svaki element.

Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) materijale
Photo credit: Water Journal on Unsplash

Nemojte se bojati fotografija – koristite slike visoke rezolucije

Da, svi smo čuli horor priče o slikama niske kvalitete koje su odbile čitatelje i dovele do gubitka interesa za proizvod ili uslugu. Ali ne dopustite da vas te priče natjeraju da mislite da su sve slike loše. Umjesto toga, koristite slike visoke rezolucije u svojim tiskanim materijalima kako biste privukli čitatelje. Slike mogu pomoći u razbijanju gustih dijelova teksta i učiniti vašu stranicu privlačniijom. Korištenje visokokvalitetnih slika također može biti učinkovit način za isticanje osobnosti i vrijednosti vašeg brenda.

Samo provjerite jesu li slike koje koristite profesionalne i relevantne. Ako niste sigurni koju vrstu slika koristiti, zapitajte se koje emocije želite da vaš čitatelj osjeti kada gleda vaše materijale. Je li vaš brend razigran? Ozbiljan? Sofisticiran? Odaberite slike koje vam pomažu prenijeti te vrijednosti.

Blog: Kako dizajnirati kvalitetne tiskane (print) materijale
Photo credit: Kaboompics on Pexels

Vrste tiskanih medija

Iako je vrsta tiskanih medija mnogo, ovdje ćemo se fokusirati na najpopularnije:

DIZAJN KATALOGA

Katalog ili popis je zbirka informacija. Koristi se za promociju proizvoda i usluga. Većina kataloga uključuje cijene i druge pojedinosti o artiklima koji se u njima predstavljaju. Najčešće su velikog obujma (poput knjiga) sa detaljno opisanim uslugama i proizvodima. 

Katalog se može organizirati na mnogo različitih načina. Na primjer, može sadržavati popis svih stavki koje su dostupne ili može uključivati ​​samo odabrane artikle koji su na akciji, sezonski ili najtraženiji. Sami sadržaj ovisi o proizvodima koji se prodaju kao i ciljevima tvrtke. 

Koristi se kao pomoć kupcima da pronađu ono što im je potrebno te da se upoznaju sa drugim proizvodima tvrtke. Također se mogu koristiti kako bi kupci saznali nešto više o artiklu prije nego što ga kupe. Gledajući informacije u katalogu, ljudi mogu saznati više o značajkama i povijesti artikla. To im može pomoći da odluče žele li kupiti proizvod ili ne.

Katalozi se također mogu koristiti za stvaranje prihoda za tvrtke. Mogu se prodavati kao knjige ili na web stranicama, a često imaju pridružene veze koje ostvaruju prihod kada netko kupi artikl preko te veze.

Konačno, katalozi se također mogu koristiti kao marketinški alati za tvrtke. Koriste se za promicanje proizvoda i usluga potencijalnim kupcima, a također se mogu koristiti za pomoć ljudima u pronalaženju trgovina koje prodaju slične proizvode.

Kako dizajnirati katalog: što trebate znati
Photo credit: Hello I M Nik on Unsplash

DIZAJN BROŠURA

Brošure su izvrstan način za promociju tvrtke ili događaja. Privlačne su i informativne. Mogu pomoći potencijalnim klijentima da saznaju više o tvrtki, proizvodima ili uslugama. Mogu se koristiti kao reklamni, distribucijski materijal ili kao pozivnice. Najveća razlika između brošure i kataloga je veličina. Katalozi su detaljniji i opsežniji, dok su brošure kraće i sažetije. 

Postoji nekoliko vrsta brošura:

  • Reklamne brošure osmišljene su kako bi privukle pozornost. Često su šarene, privlačne i dizajnirane za maksimalan učinak. Koriste se prvenstveno za privlačenje novih kupaca, ali se također mogu distribuirati i postojećim kupcima.
  • Prospekti su osmišljeni kako bi educirali već postojeće kupce o  proizvodima ili uslugama te ih potaknuli da ih nastave koristiti
  • Pozivnice osmišljene su posebno za događaj poput obljetnica, vjenčanja, rođendana ili druge posebne prigode. Trebale bi biti privlačne kako bi se ljudi željeli odazvati događaju.
Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) materijale
Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) materijale

DIZAJN POSJETNICA (VIZITKA)

Posjetnica je mali komad papira s vašim imenom i kontakt podacima. To je važan alat za održavanje kontakta s klijentima i kolegama.

Posjetnica se može izraditi od gotovo bilo kojeg materijala: papira, kartona, plastike ili čak kože. Najvažnije je da se lako čita i nosi. 

Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) medije
Photo credit: Mk 2 on Unsplash

DIZAJN BILLBOARDA

Billboardi su velike vanjske reklame. Često se nalaze uz cestu ili na otvorenom javnom prostoru, poput trgovačkog centra ili sportskog terena. Obično se izrađuju od velikih listova papira prekrivenih tiskanim tekstom, slikama ili drugim grafikama.

Ove vrste oglasa nazivaju se i “oglasi na otvorenom” ili “oglašavanje izvan kuće”. Oglasni panoi mogu se vidjeti izdaleka pa su veoma učinkoviti u privlačenju pažnje i navođenju ljudi da posjete tvrtku koja ih je postavila. Koriste se i za brendiranje kako bi tvrtka koja se reklamira mogla biti prepoznatljivija ljudima koji ih vide u vožnji.

Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) medije
Photo credit: Mathias Reding on Unsplash

DIZAJN LETKA

Letak je komad papira koji je otisnut s tekstom i grafikom za promociju proizvoda ili usluge. Letci se mogu koristiti za promicanje novog proizvoda, nadolazećeg događaja ili dobrotvorne svrhe. Letci se također mogu koristiti za oglašavanje nadolazeće rasprodaje ili događaja.

Obično se distribuiraju putem kampanja od vrata do vrata, dijeljenjem na ulici ili na sajmovima. Mnoge tvrtke koriste letke kao dio svoje marketinške strategije jer su relativno jeftini i jednostavni za proizvodnju. Također se mogu brzo i jednostavno distribuirati, što ih čini idealnim za last minute promocije. Osim toga, letci mogu pomoći u povećanju svijesti o brendu privlačeći pažnju ljudi.

Osim za promicanje proizvoda ili usluga, letci se također mogu koristiti za promidžbu dobrotvornih organizacija i ciljeva. Na primjer, letak se može podijeliti na početku događaja kako bi se sudionici potaknuli da doniraju za svrhu kada stignu na mjesto događaja. Na isti način se letci koriste kod kulturnih događaja kako bi upoznali posjetitelje sa sadržajem predstava ili koncerta te pravilima ponašanja na pojedinim događajima.

Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) medije
Photo credit: Ron Lach on Pexels

DIZAJN POSTERA/PLAKATA

Plakat je slika ili dizajn koji se koristi za promicanje proizvoda, događaja ili cilja. Napravljeni su da privlače pažnju i lako se čitaju.

Umjetnost plakata postoji stoljećima, ali je tek nedavno postala važan marketinški alat. I to više nije samo za tvrtke — škole, neprofitne organizacije i vladine agencije sve više koriste plakate za privlačenje publike, promicanje događaja i angažiranje donatora.

Glavna svrha plakata je privući pozornost. Zbog toga se često prikazuju u područjima s velikim prometom poput ulaza i predvorja. Također su učinkoviti u privlačenju pozornosti gledatelja jer su često šareni i vizualno upečatljivi. No osim ovog jednostavnog cilja, plakati također mogu komunicirati vrijednosti tvrtke i identitet brenda putem slika koje odaberu za prikazivanje i načina na koji ih predstavljaju.

Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) medije
Photo credit: Andreea Popa on Unsplash

DIZAJN ETIKETA

Etikete su komadići papira koji se lijepe, šivaju ili vise sa određenih proizvoda. Označavanje proizvoda etiketom prenošenje je informacija o kvaliteti proizvoda, značajkama i prednostima.

Kako bi stvorili učinkovite oznake, proizvođači moraju uzeti u obzir niz čimbenika. Osim što moraju biti točne, jasne i informativne, etikete također moraju biti čitljive i vizualno privlačne. Konačno, naljepnice bi trebale biti dizajnirane na način koji je u skladu s ostatkom pakiranja proizvoda.

Blog: Kako sizajnirati tiskane (print) materijale
Photo credit: Hearted co on Unsplash

DIZAJN KARTICA

Kartice koristimo svakodnevno. Bilo da se radi o bankovnim karticama, karticama za članstvo u teretanama i knjižnicama ili pak o karticama za sakupljanje bodova u pojedinim dućanima. Često im posvećujemo malo pažnje, ali svatko će znati točan izgled svake od navedenih kartica.

Dizajn kartica je bitan iz više razloga. Bitno je da dizajn prati već postojeći vizualni (brend) identitet ttvrtke koja je izdaje kako bi kartica pojačavala osjećaj prepoznatljivosti, a time i vjernosti brendu.

Također, kartica je mnogo pa je bitno da se kartica ističe pred konkurencijom te da je lako vidljiva u našim novčanicima.

Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) medije
Photo credit: Markus Winkler on Unsplash

DIZAJN KNJIGA

Kada pričamo o dizajnu knjiga, najviše mislimo na dizajn naslovnice ili ovitka knjige. Naslovnica je slika koja predstavlja naslov i/ili žanr knjige. To znači da želite biti sigurni da se vaša naslovnica ističe od ostalih.

Jedna stvar koju treba imati na umu kod dizajna knjige je ciljana publika. Je li vaša knjiga namijenjena djeci ili starijoj publici? To će utjecati na način na koji će naslovnica biti dizajnirana.

Isto na dizajn će utjecati žanr knjige. Horor knjige će se razlikovati u dizajnu od recimo kuharica. 🙂 

Blog: Kako dizajnirati tiskane (print) medije
Photo credit: Daria Nepriakhina on Unsplash

Zaključak

Dizajniranje tiskanih materijala izazov je, ali je i vrlo zabavno. Uz pravu strategiju i malo kreativnosti, možete stvoriti nevjerojatne komade koji će vam pomoći da postignete svoje marketinške ciljeve. Međutim, kako biste dizajnirali materijale za tisak koji izgledaju profesionalno i koji se ističu, morat ćete poznavati svoju ciljnu publiku i odabrati boje na temelju njihovih preferencija, strateški koristiti bijeli prostor, uspostaviti vizualnu hijerarhiju te odabrati pravi medij za vaše proizvode i usluge.