Logo i boje :: Kako odabrati pravu boju za logotip

Da boje mogu utjecati na naše emocije pa time i naše raspoloženje je već dobro poznato, a toga su itekako svjesni i grafički dizajneri. Odabir boje ima snažan utjecaj na ponašanje kupaca. One aktiviraju emocije i utječu na naše ponašanje. Kada se pravilno koristi, boja može pomoći u postizanju željenog raspoloženja ili reakcije, a dizajn učiniti boljim i uspješnijim.

U ovom blogu ćemo istražiti psihologiju boja te kako je dizajneri koriste kod izrade loga.

Logo i boje blog post: na slici je hrpa Pantone papira sa skalom boja
Photo credit: Christina Rumpf on Unsplash

Psihologija boja

Psihologija boja proučava utjecaj boja na ljudsku percepciju i ponašanje. Različite boje imaju različit psihološki utjecaj na nas, a to ovisi o mnogim faktorima uključujući kulturu iz koje potječemo te osobnu preferenciju. U psihologiju boja je uključena i teorija boja, o kojoj smo već detaljno pisali, a odnosi se na praktičnu primjenu miješanja i usklađivanja različitih boja.

U marketingu, psihologija boja je usmjerena na to kakav dojam boje ostavljaju na potencijalne klijente te da li će određena boja pomoći da ih lakše uvjerimo da kupe naš proizvod ili uslugu.

Evo nekoliko savjeta za odabir pravih boja za izradu loga:

• Plava se povezuje s povjerenjem i pouzdanošću, što je čini odličnim izborom za financijske institucije i druge tvrtke koje žele izgledati vjerodostojne i pouzdane.
• Žuta se povezuje sa srećom i optimizmom, što je čini odličnim izborom za brendove koji žele djelovati veselo i optimistično.
• Crvena se povezuje s uzbuđenjem i energijom, što je čini odličnim izborom za brendove koji žele djelovati živahno i energično.
• Zeleno se povezuje s prirodom i zdravljem, što ga čini izvrsnim izborom za ekološke brendove ili brendove koji se žele predstavljati zdravlje.

Kod korištenja boja u dizajnu i izradi loga prvo o čemu trebate razmišljati je vaša tvrtka. Svaka boja izaziva određene emocije stoga želite izabrati boju koja će najbolje predstavljati ono čime se bavite. Također uzmite u obzir koji su standardi unutar industrije u koju spada vaša tvrtka? Želite se isticati pred konkurencijom, ali ne želite niti otići predaleko u iskakanju. Standardne boje pojedine industrije pomažu u prepoznatljivosti, kao i u osjećaju sigurnosti te profesionalnosti. I na kraju, tko je vaša ciljana publika te kakvo raspoloženje i emocije želite izazvati u njima?

Boja je nevjerojatno moćan alat koji se može koristiti za utjecaj na ljudske emocije i percepciju. Prilikom odabira boje za svoj logotip, svakako vodite računa o psihologiji boje.

Logo i boje blog: slika prikazuje radni stol i ruke koje drže pantone paletu boja u crvenim nijansama.
Photo credit: Kelly Sikkema on Unsplash

Koje boje biste trebali koristiti za svoj logo?

Ne postoji jedan “pravi” način za korištenje boje u grafičkom dizajnu pa tako i u izradi loga, ali postoji nekoliko smjernica koje možete slijediti kako biste maksimalno iskoristili ovaj moćni alat.

Za početak, razmislite o psihologiji boja i o tome što svaka nijansa predstavlja. Zatim što želite da vaš logotip komunicira vašoj ciljanoj publici. Nakon što imate jasnu predodžbu o jednom i drugom, koristite boje koje će podržati vašu poruku i vizualno privući vaše ciljno tržište.

Kada je riječ o kombinacijama boja, pokušajte se držati samo nekoliko boja kako vaš logotip ne bi postao prezauzet i neskladan.

I zapamtite, manje je često više!

Nekoliko savjeta za odabir pravih boja za vaš logo:

1. Razmislite o vrijednostima i misiji svoje tvrtke. Koje boje predstavljaju te vrijednosti? Također razmislite i o “osobnosti” svoje tvrtke? Jeste li zabavni i razigrani ili ozbiljniji i profesionalniji?

2. Uzmite u obzir svoje potencijalne klijente. Koje će se boje svidjeti vašoj ciljanoj publici?

3. Provjerite jesu li boje komplementarne. Boje koje se međusobno skladno razlikuju stvorit će vizualno upečatljiviji logotip.

4. Razmislite o tome što želite da vaš logotip komunicira. Želite li da bude uzbudljiv i energičan, ili umirujuć i opuštajuć?

5. Držite se izabrane palete boja. Skladne boje pomažu logu da se bolje istakne. Naše oči gravitiraju skladu tako da sa bojama ne treba pretjerivati te ih koristiti smisleno.

6. Odaberite boje koje će se istaknuti na vašoj pozadini. Ako koristite boju kao pozadinu, odaberite boju koja će se isticati u odnosu na nju. Na primjer, ako koristite tamnozelenu pozadinu, odaberite svijetlo žutu ili narančastu za svoj tekst i logotip.

Logo i boje blog: slika prikazuje muškarca koji stoji okrenut šarolikom zidu.
Photo credit: Mario Gogh on Unsplash

Koje boje najbolje funkcioniraju zajedno?

Kada se radi o odabiru boja za vaš logotip, važno je imati na umu koje boje dobro idu zajedno. Jedan od načina postizanja sklada boja je upotrebljavati neke od shema boja kao odabir svoje palete. Nabrojat ćemo neke od najpopularnijih, a više shema i detaljnije objašnjenje možete naći u našem blogu o teoriji boja:

1. Kontrastne boje: Boje koje su jedna nasuprot drugoj na kotaču boja (npr. crvena i zelena, plava i narančasta) dobro funkcioniraju zajedno i stvaraju visoku razinu kontrasta. To može biti korisno za privlačenje pažnje i stvaranje snažnog vizualnog dojma.

2. Analogne boje: Boje koje su jedna pored druge na kotaču boja (npr. plava i ljubičasta, crvena i narančasta) dobro funkcioniraju zajedno i stvaraju skladan učinak. To može biti od pomoći za stvaranje suptilnijeg vizualnog dojma.

3. Monokromatske boje: Upotreba jedne boje u njezinim različitim nijansama. Takav dizajn je jednostavan i jasan, a daje osjećaj smirenosti i skladnosti.

Dodani savjeti kod odabira boje za logo

1. Upotrijebite svijetle boje za stvaranje zabavnog i optimističnog raspoloženje

2. Koristite prigušene boje za stvaranje smirenijeg i opuštajućeg raspoloženja ili za odraz bezvremenosti vašeg brenda.

3. Koristite kontrastne boje kako biste stvorili vizualni interes i privukli pozornost.

4. Koristite istu paletu boja u svim materijalima za brendiranje kako biste stvorili kohezivni izgled.

5. Eksperimentirajte s različitim kombinacijama boja dok ne pronađete onu koja vam odgovara.

Zaključak

Kada je riječ o korištenju boje u vašem grafičkom dizajnu, važno je uzeti u obzir psihologiju boje i kakvu poruku želite da vaš logotip šalje. Svaka boja ima svoj vlastiti skup emocija i značenja koje možete iskoristiti u svoju korist prilikom dizajniranja logotipa. Razumijevanjem značenja iza različitih boja, možete izraditi  logo koji ne samo izgleda sjajno, već i šalje pravu poruku vašoj ciljanoj publici.

Dobro dizajniran logotip važan je dio vašeg brendiranja i može pomoći klijentima da zapamte vašu tvrtku. Ako niste sigurni odakle početi, zatražite pomoć profesionalnog grafičkog dizajnera za izradu logotipa koji odražava vaše poslovanje i njegove vrijednosti.

 

Za više članaka o grafičkom dizajnu posjetite naš blog.
Ukoliko vam treba izrada loga ili vizualnog identiteta, slobodno nam se javite putem kontakt obrasca. epošte ili društvenih mreža.
Naše radove pogledajte u našem portfoliju.

 

Hvala na čitanju! 🙂

 

 

Ključne riječi: teorija boje; izrada logotipa; izrada loga; dizajn logotipa; dizajn loga; grafički dizajn