Čarolija pripovijedanja (storytelling): Kako stvoriti zanimljive marketinške kampanje
Kada je riječ o content marketingu (sadržajni marketing) i stvaranju zanimljivih digitalnih marketinških kampanja, pripovijedanje može biti bitan alat za mnoge tvrtke. Sadržajni (content) marketing je više od samog bloganja. To je stvaranje sadržaja koji će klijenti smatrati korisnim te ga željeti podijeliti. Baš u tome može pomoći storytelling ili pripovijedanje.
Prvo i najvažnije, sjajne priče su zanimljive. Ne trebate biti književnik da biste znali da priče sa beskonačnim nabrajanjima nisu zanimljive. Međutim, također morate razumjeti da priče imaju svoju snagu. Dobro osmišljena priča čini razliku između posta i kampanje koju će ljudi sa užitkom čitati, lajkati i dijeliti, i one koju će prestati čitati na pola puta ili jednostavno preskočiti nakon prve rečenice.
U ovom blog postu ćemo se vidjeti što je to točno storytelling te kako možemo koristiti tehnike pripovijedanja kod pisanja sadržaja kako bi angažirali željenu publiku te stvorili dodatu vrijednost našem brendu.
Što je storytelling (pripovijedanje) u marketingu?
Storytelling je marketinška tehnika koja postoji već stoljećima, a danas je jednako popularna i snažna kao ikad. To je umijeće stvaranja detaljne priče kojoj je cilj angažirati i nadahnuti ljude na nekakvu akciju. Bilo da kupe proizvod, kliknu na web stranicu, isprobaju uslugu ili otputuju negdje.
To je praksa koja je od samog početka integrirana u marketinške kampanje jer sve nas privlače priče. Imamo prirodnu znatiželju da učimo o onome što vidimo oko sebe, a pripovijedanje je odličan način da to napravimo.
U pripovijedanju koristimo zanimljiv narativ kako bismo prenijeli željenu poruku publici. U marketingu to je vrlo bitan i snažan alat jer čini proizvod ili uslugu pristupačnijom, a brend ili tvrtku humanijom i toplijom.
Kada u svoje marketinške napore ubacite priču, povezujete se s puno većom publikom i uključujete ljude koji možda inače ne bi bili zainteresirani za vaš proizvod. Pripovijedanje možete koristiti na mnogo različitih načina. Možete ga upotrijebiti za prenošenje poruke koja stoji iza proizvoda ili usluge, za stvaranje uzbuđenja oko nadolazećeg događaja ili čak samo stvaranje dobrog glasa o brendu.
Storytelling se može pronaći u mnogim marketinškim kanalima, uključujući web-mjesta, društvene medije, oglase i e-poštu. To je sjajan način da angažirate svoje klijente i pomognete im da razumiju prednosti proizvoda ili usluge.
Storytelling se može koristiti i za inspiriranje zaposlenika te kao pomoć u izgradnji jače kulture tvrtke.
Važnost priča u marketingu
Zašto su priče toliko važne u marketinškim kampanjama? Kao što smo već spomenuli, priče nas privlače.
Ali zašto priče imaju takav utjecaj na nas?
Priče su dio ljudske kulture od naših početaka. One su oduvijek bile učinkovit način komunikacije i poučavanja. Pomažu nam razumjeti složene teme i mogu imati dubok utjecaj na naše emocije i ponašanje. Mogu nas inspirirati, nasmijati, pa čak i rasplakati. Čak mogu pomoći da prebolimo tugu i izliječimo se od traumatičnih događaja u životu. Ukratko, priče su stvarno moćan alat. Samo razmislite koliko puta ste utjehu našli u nekoj seriji, filmu, knjizi pa čak i riječima pjesme. Sve su to priče.
Zato brendovi kao što je Starbucks desetljećima koriste pripovijedanje kao dio svoj marketinga. To im je pomoglo da prerastu u globalne korporacije kakve su danas i privuklo je milijune lojalnih kupaca. Starbucks, primjerice, priča kupcima o svojoj kavi od 1971. godine, kada su prvi put otvorili svoja vrata. Njihov osnivač, Howard Schultz, bio je istinski ljubitelj kave pa je svoju strast želio podijeliti sa svijetom. Počeo je to činiti pričajući mušterijama priče o kavi i onome što je potrebno za pripremu odlične šalice kave: uzgajivačima, pržionici i svim koracima između. Njegova strast se prelila na kupce, a Starbuck je danas jedna od najpoznatijih marketinških “priča”.
Korištenje pripovijedanja u marketinškim kampanjama
Iako ne postoji određena formula za pisanje sjajne priče, inspiracija se može naći posvuda. U primjerima iz prošlosti i nekih uspješnih kampanja, iz vlastitog života i interesa, iz mnogobrojne umjetnosti kojom smo okruženi. Najbolje marketinške kampanje su one koje ne samo da vas inspiriraju na djelovanje, već i one koje će se prepričavati na kavama i večerama s prijateljima i koje će izazvati emocije.
Naravno, nisu sve priče stvorene jednako. Kako bi bile učinkovite, marketinške priče moraju biti zanimljive i relevantne za vaš brend.
Evo nekoliko savjeta koje treba imati na umu prilikom izrade marketinških priča:
Upoznajte svoju publiku
Prije nego što možete ispričati priču koja ima odjeka kod vaše publike, morate razumjeti tko su oni i do čega im je stalo. Na kakve će priče vjerojatno odgovoriti?
Neka bude relevantna
Priča bi trebala biti izravno relevantna za vaš brend i ono što pokušavate postići. Trebalo bi biti jasno kako je priča povezana s vašim marketinškim ciljevima.
Neka bude zanimljiva
Dobra priča je zanimljiva, privlačna, pa čak i zabavna. Treba imati neku jaku poantu koja će uloviti pozornost i zadržati čitatelje angažiranima.
Recite istinu
Ljudi mogu nanjušiti lažnu priču na kilometar udaljenosti. Ne pokušavajte dovesti u zabludu ili pretjerivati - to će samo imati negativan učinak.
Budite autentični
Autentičnost je ključna kada je riječ o pripovijedanju. Vjerojatnije je da će publika reagirati na priču koja se čini stvarnom i s kojom se mogu povezati. Budite iskreni u svom pisanju i izbjegavajte ispasti neautentično ili isforsirano.
Imajte na umu ove savjete kako biste kreirali marketinške priče koje su relevantne, zanimljive i autentične.
Koji su elementi dobrog pripovijedanja?
Nekoliko je ključnih elemenata zajedničkih svim dobrim pričama:
Likovi:
Sve dobre priče trebaju nekoga za (ili protiv) koga će publika navijati. To može biti vaš brend, pojedinac ili čak grupa ljudi.
Zaplet:
Što se događa u priči? Dobra priča mora imati početak, sredinu i kraj.
Sukob:
Bez sukoba nema priče. Priča bi trebala imati neku vrstu problema ili prepreke koju bi likovi (u ovom slučaju vaša tvrtka, proizvod ili usluga) trebali prevladati.
Rješenje (Rasplet):
Kako priča završava? Dobra priča trebala bi imati zadovoljavajući kraj koji u publici ostavlja pozitivan osjećaj ili nadu.
Kada stvarate marketinške priče, imajte na umu ove elemente kako biste osmislili priču koja je zanimljiva i privlačna.
Zaključak
Korištenje storytellinga u marketingu može biti vrlo učinkovit način za povezivanje s ciljnom publikom i postizanje željenih rezultata. Ne treba potcijeniti njegovu snagu, a može biti dobar dodatak vašem content marketingu kako bi ga upotpunio i odveo na novu razinu.
Za više članaka na temu grafičkog dizajna i marketinga, posjetite naš blog.
Ukoliko trebate neku uslugu grafičkog dizajna ili merketinga, slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.
Hvala na čitanju!