Vodič za pisanje sadržaja :: Sve što trebate znati o content marketingu

Content marketing jedan je od najučinkovitijih marketinških alata koji su danas dostupni tvrtkama i poduzećima. Pomaže stvoriti i dijeliti vrijedan, relevantan i dosljedan sadržaj kako bi privukli i zadržali ciljanu publiku.

U ovom vodiču pokazat ćemo vam sve što trebate znati o content marketingu.

Što je content marketing?

Content (sadržaj) marketing je vrsta marketinga koja uključuje stvaranje i distribuciju sadržaja u svrhu promicanja proizvoda ili usluge. Sadržaj može imati mnoge oblike, uključujući postove na blogu, članke, videozapise, infografike i još mnogo toga. Cilj content marketinga je privući i zadržati kupce pružajući im vrijedne i relevantne informacije. Za razliku od drugih oblika marketinga, content marketing nije prodaja; umjesto toga, cilj je izgradnja povjerenja i odnosa s kupcima. Kada se pravilno izvede, content marketing može biti iznimno učinkovit način za razvoj poslovanja.

Zašto je content marketing važan?

Content marketing moćan je marketinški alat koji tvrtkama može pomoći u postizanju različitih ciljeva, kao što su:

  • Privlačenje i zadržavanje definirane publike
  • Poticanje profitabilne akcije kupaca
  • Generiranje potencijalnih klijenata
  • Poticanje prodaje
  • Povećanje web prometa
  • Angažiranje kupaca
  • Izgradnja povjerenja i vjerodostojnosti
  • Povećanje svijesti o brendu

Dobar, visokokvalitetan sadržaj ima mnoge prednosti. Poput povećanja optimizacije tražilice (SEO) i pomoć u izgradnji brenda. Također se može koristiti za pomoć u privlačenju potencijalnih klijenata, poboljšavajući stope konverzije i dugotrajnu vrijednost kupca te šireći doseg. Stvaranjem i promoviranjem sjajnog sadržaja ne samo da možete zaraditi nove kupce, već i zadržati one koje imate  te učvrstiti njihovu lojalnost.

Kako započeti sa content marketingom?

Prije nego počnete stvarati sadržaj, važno je definirati svoje ciljeve. Nakon što znate što želite postići, možete razviti strategiju contenta (sadržaja) koja će vam pomoći da postignete svoje ciljeve.

Neke stvari koje morate imati na umu prilikom izrade strategije sadržaja:

  • Tko je vaša ciljana publika?
  • Koja vrsta sadržaja će im se svidjeti?
  • Koji su vaši ciljevi?
  • Kakav ton želite koristiti?
  • Koliko često ćete objavljivati ​​nove sadržaje?
Blog - Vodič za pisanje sadržaja: sve što trebate znati o content marketingu i stvaranju sadržaja
Photo credit: Judit Peter on Pexels

Kako stvoriti uvjerljiv i uspješan sadržaj

Stvaranje privlačnog sadržaja temelji se na razumijevanju vaše publike i onoga što ona želi vidjeti. Nakon što saznate što vaša publika želi, trebate stvoriti sadržaj koji je privlačan, koristan i koji se može dijeliti.

Što čini dobar sadržaj?

Da biste stvorili dobar sadržaj, morat ćete si za početak postaviti neka važna pitanja. Tko je vaša ciljana publika? Što žele znati? S kakvim se problemima suočavaju? Koji su im najveći izazovi? Koje su njihove nade i snovi? Nakon što ste identificirali svoju ciljanu publiku, možete početi stvarati sadržaj koji im se obraća i pomaže im u rješavanju njihovih problema ili ih zabavlja.

Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da stvorite sadržaj koji će zasigurno privući vašu publiku:

  • Pišite jasnim, sažetim i lako čitljivim stilom
  • Koristite kratke paragrafe
  • Napišite jasne naslove i koristite ključne riječi
  • Koristite uvjerljiv jezik
  • Koristite jake naslove
  • Koristite slike, infografike i videozapise
  • Promovirajte svoj sadržaj
  • Koristite pozive na akciju kako biste potaknuli svoje čitatelje da poduzmu sljedeći korak

Ali što čini uistinu izvrstan sadržaj?

Relevantnost – Govori li sadržaj vašoj ciljanoj publici? Hoće li im pomoći? Hoće li ih zabaviti?

Pouzdanost – Ulijeva li vaš sadržaj povjerenje? Hoće li čitatelji zbog toga više vjerovati vašem brendu?

Jasnoća – Je li vaš sadržaj lako razumljiv?

Vrijednost – Dodaje li vaš sadržaj vrijednost životima čitatelja? Rješava li to njihove probleme?

Čitljivost – Je li sadržaj lak za čitanje?

Inspiracija – Inspirira li vaš sadržaj?

Vizualna privlačnost – Izgleda li vaš sadržaj dobro? Je li privlačan?

Blog - Vodič za pisanje sadržaja: sve što trebate znati o content marketingu i stvaranju sadržaja
Photo credit: Suzy Hazelwood on Pexels

Kako napisati izvrstan sadržaj za svoj brend

Strategija sadržaja trebala bi biti proces koji se stalno razvija i koji neprestano nadzirete, prilagođavajući ga kako se mijenjaju potrebe vaših kupaca i ciljevi tvrtke. Također biste trebali biti otvoreni za promjene dok učite nove stvari i dobivate povratne informacije od kupaca.

Stvaranje sadržaja temelji se na razumijevanju publike i onoga što oni žele vidjeti. Kakve informacije žele? Koji su njihovi interesi? O čemu žele učiti? Kakav će ton njima biti privlačan? Nakon što ste dobro razumjeli svoju publiku, možete početi stvarati sadržaj koji je relevantan i koristan za njih.

Zatim, morate biti sigurni da je sadržaj dobro napisan, točan i privlačan. Nitko ne želi čitati loše napisan ili dosadan sadržaj, bez obzira na to koliko su proizvod ili usluga dobri. Konačno, morate se pobrinuti da sadržaj bude originalan i kreativan. Uz toliko puno sadržaja, važno je pronaći način da se vaš ističe od ostalih.

Način na koji stvarate svoj sadržaj ovisi o vrsti contenta koji proizvodite. Jesu li to dugi članci? Postovi na blogu kratke forme? Vizualni sadržaj poput infografika ili videa? E-pošta ili bilteni? Opis proizvoda? Vodiči ili uputstva? Postovi na društvenim mrežama? Nakon što odlučite kakvu vrstu sadržaja stvarate, vrijeme je da počnete razmišljati o idejama. To možete učiniti sami ili u sklopu timskog brainstorminga. Ako to radite sami, svakako zabilježite svoje ideje kako biste im se kasnije mogli vratiti bez straha da ćete ih zaboraviti.

Nakon što imate nekoliko ideja, istražite što rade slični brendovi. Zatim počnite pisati svoj sadržaj, imajući na umu svoju publiku. Obavezno lektorirajte svoj rad prije nego što ga objavite, a zatim ga podijelite sa svojom publikom na društvenim mrežama, putem blogova ili slanjem biltena.

Blog - Vodič za pisanje sadržaja: sve što trebate znati o content marketingu i stvaranju sadržaja
Photo credit: Thought Catalog on Unsplash

Kako mjeriti uspjeh contenta?

Većina tvrtki koje se bave content marketingom čine to s ciljem generiranja više potencijalnih kupaca i prodaje. Međutim, jednostavno generiranje većeg broja potencijalnih kupaca i prodaje nije jedini način za mjerenje uspjeha  napora u marketingu sadržaja.

Tri druga načina za mjerenje uspjeha content marketinga:

1. Angažman

Jedan od načina za mjerenje uspjeha content marketinga je promatranje razina angažmana ciljane publike. Ako sadržaj dobiva puno lajkova, dijeljenja i komentara, onda je vjerojatno da ga ciljna publika smatra vrijednim i da se s njime bavi.

2. Svijest o brendu

Drugi način za mjerenje uspjeha content marketinga je promatranje kako on pomaže u povećanju svijesti o brendu. Ako vidite porast web prometa, pratitelja na društvenim mrežama i pretplatnika e-pošte, onda vaš sadržaj vjerojatno igra ulogu u podizanju svijesti o vašem brendu.

3. Povrat ulaganja

Konačno, također možete izmjeriti uspjeh svog content marketinga gledajući povrat ulaganja (ROI – eng. return on investment) koji pruža. Ako vaši napori u content marketingu pokreću više potencijalnih kupaca i prodaje nego što vas koštaju, vjerojatno ćete vidjeti pozitivan ROI od svog content marketinga.

Dakle, ako želite izmjeriti uspjeh svog contenta, nemojte se usredotočiti samo na stvaranje više potencijalnih kupaca i prodaje. Umjesto toga, uzmite u obzir angažman, svijest brendu i ROI.

 

Zaključak

Stvaranje sadržaja nije jednostavno, ali je vrijedno truda. Ne samo da content visoke kvalitete pomaže u izgradnji brenda, on također privlači više prometa i pomaže u stvaranju potencijalnih klijenata. Ako vaša tvrtka želi dugoročno uspjeti, onda je sadržaj neophodan i morate ga dobro kreirati.

 

 

Za više članaka na temu grafičkog dizajna i marketinga, posjetite naš blog.

Ukoliko trebate neku od usluga dizajna, slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.

Hvala na čitanju!