Izrada logotipa :: Vodič za dizajn kvalitetnog loga

Kvalitetno dizajniran logo igra ključnu ulogu u postavljanju tona za bilo koju tvrtku i njezin vizualni identitet. Svakodnevno smo okruženi raznoraznim logotipovima, a ako ste se ikada pitali kako su neki od njih nastali, čitajte dalje jer ćemo u ovom blogu objasniti proces izrade logotipa.

DIZAJN LOGOTIPA :: KORACI

Dizajn logotipa može biti veoma zahtjevan i detaljan proces. Ono nije samo stvaranje znaka koji je vizualno privlačan, već i znaka koji predstavlja temeljne vrijednosti poslovanja. Proces izrade logotipa treba shvatiti ozbiljno jer može biti ključan za uspjeh tvrtke. Međutim, dizajn logotipa također može (po nama i treba) biti zabavan i kreativan proces, omogućujući tvrtkama da izraze svoj jedinstveni identitet.

Photo credit: Milad Fakurian on Unsplash
Photo credit: Milad Fakurian on Unsplash

Prilikom dizajniranja logotipa važno je uzeti u obzir sljedeće:

  • Ciljana publika tvrtke: tko će vidjeti logotip?
  • Vrijednosti tvrtke: za što se tvrtka zalaže?
  • Misija tvrtke: koja je svrha tvrtke?

Uzimanjem vremena za razmišljanje o ovim pitanjima, tvrtke mogu osigurati da njihov dizajn logotipa nije samo vizualno privlačan, već i reprezentativan za njihovu marku.

Korak 1: Definirajte svoj brend

Prije nego uopće počnete razmišljati o dizajnu logotipa, morate jasno razumjeti svoj brend. Koje su vrijednosti vašeg brenda? Što on predstavlja? Koji su mu ciljevi? Nakon što ste ga dobro razumjeli, možete početi razmišljati o tome kakav će ga logotip najbolje predstavljati.

Korak 2: Istražite

Nakon toga, vrijeme je za istraživanje. Provjerite svoju konkurenciju i pogledajte kakve logotipe koriste. Istražite kakve su vrste logotipa popularne u vašoj industriji. Potražite logotipe koji vam se sviđaju i pokušajte otkriti što vam se na njima sviđa. Za inspiraciju možete se okrenuti društvenim mrežama poput Pinteresta ili Instagrama. Sva ova istraživanja dobro će vam doći kada počnete dizajnirati vlastiti logotip.

 

Budite svjesni onoga što je u trendu

Važno je biti svjestan onoga što je u trendu kako biste mogli stvoriti logotip koji će privući klijente. Trendovi se uvijek mijenjaju, a logotipi ostaju isti. Na vama je kako ćete koristiti trendove u svoju korist. Zbog toga je dobro u istraživanje uključiti i trendove u industriji u kojoj poslujete, trendove u dizajnu te trendove među klijentima koje želite privući. To će pomoći u odabiru stila za logo. Ako se bojite da će logo brzo zastarjeti ako se previše oslanjate na trendove, uvijek ga naknadno možete ‘osvježiti’ sa redizajnom. Na taj način sama ideja ostaje ista, ali se logo prema potrebi modernizira.

Photo credit: UX Indonesia on Unsplash
Photo credit: UX Indonesia on Unsplash

Korak 3: Ideje

Sada je vrijeme da počnete razmišljati o idejama za svoj logotip. Nemojte se bojati razmišljati izvan okvira i doći do stvarno kreativnih ideja. Možete napraviti skice pojedinih ideja koje ćete naknadno proslijediti grafičkom dizajneru. Svaka ideja može potaknuti dizajnera, tako da što više informacija ponudite – tim bolje. Ako sami stvarate logo – puno crtanja je uvijek dobra ideja. 🙂 Neke ideje, kada ih stavite na papir neće izgledati lijepo, ali iz njih mogu nastati nove i bolje.

Korak 4: Odaberite boje

Zatim dolazimo do odabira boje za logotip. Paleta boja treba biti jedinstvena za tvrtku i brend, ali i odražavati njihove vrijednosti. Odabir boje je veoma bitan pošto boje mogu izazivati emocije kod potencijalnih kupaca. Također, pojedine boje su prikladnije za pojedine industrije.

U našem blogu smo već pisali o tim temama u člancima o logu i bojama, kao i o teoriji boja.

Korak 5: Odaberite font

Font koji odaberete za svoj logo također je važan. Trebao bi biti lak za čitanje te biti u skladu sa dizajnom i porukom koju želite prenijeti. Dobar logotip trebao bi biti lako prepoznatljiv čak i ako se sastoji od samo nekoliko slova ili brojeva.

Više o odabiru i vrstama fonta možete pročitati u članku o tipografiji.

Korak 6: Dizajnirajte logotip

Sada je vrijeme da spojite sve svoje ideje i dizajnirate svoj logotip. Ovdje će dobro doći sva vaša istraživanja i razmišljanja. Pobrinite se da vaš logotip bude jednostavan, ali učinkovit i da savršeno predstavlja vašu tvrtku.

Logo možete dizajnirati sami, ali bilo bi bolje da za pomoć nađete profesionalnog dizajnera. Grafičkih dizajnera ima puno te je bitno naći nekoga čiji stil odgovara onome što želite napraviti. Možete naći freelance dizajnera putem društvenih mreža i oglasa ili se možete obratiti dizajn studiju koji je specijaliziran za grafički dizajn.

Oni će uzeti sve vaše ideje te smisliti prijedloge prema njima. Dizajneri će zatim prilagoditi dizajn kako bi se mogao primjenjivati na različitim formatima i medijima te će vam gotov logo dostaviti u raznim formatima.

Korak 7: Testirajte logotip

Nakon što dizajnirate svoj logotip, važno ga je testirati kako biste vidjeli kako izgleda u različitim situacijama. Isprobajte ga na svojoj web stranici, u svom potpisu e-pošte, na posjetnicama i na društvenim medijima. Pogledajte kako izgleda u različitim veličinama i na različitim bojama pozadine. Provjerite je li čitljiv i da ljudi mogu lako razumjeti što predstavlja.

Photo credit: Dan Nelson on Unsplash
Photo credit: Dan Nelson on Unsplash

Korak 8: Dobijte povratne informacije

Konačno, nakon što ste testirali svoj logotip, važno je dobiti povratne informacije od drugih ljudi. Pitajte ih što oni misle o logu. Dobijte povratne informacije od ljudi koji su vam potencijalni klijenti, od ljudi u vašoj industriji i od ljudi koji su upoznati s dizajnom logotipa. Pogledajte što misle o vašem logotipu te ih pitajte da li imaju kakvih prijedloga za poboljšanje.

Zaključak

Odabir pravog logotipa nikada nije jednostavan, ali je bitan dio svake marketinške strategije. Sjajan logotip pomoći će privući potencijalne kupce te povećati prihod.

Ukoliko želite saznati više o grafičkom dizajnu, posjetite naš blog na kojem ćete naći još mnogo tekstova na tu temu.

Naše radove možete pogledati u kategoriji Logo na stranici portfolija.

Ako trebate izradu logotipa, slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.

Hvala na čitanju!

 

 

Ključne riječi: dizajn loga: izrada logotipa: dizajn logotipa: vizualni identitet: brand identitet