Kako promovirati proizvod: savjeti za dizajn ambalaže proizvoda
Dizajn ambalaže proizvoda važan je dio cjelokupnog korporativnog identiteta. Njegova je svrha skrenuti pozornost na proizvod koji promovira te kreirati jedinstveni vizualni identitet i stil po kojemu će brend biti prepoznat. Iako poslovica kaže da ne sudimo knjigu prema koricama, istraživanja pokazuju da kupci to ipak rade. Htjeli mi to priznati ili ne, mnogi od nas donose odluke o kupovini proizvoda baš na temelju izgleda pakiranja. Možda su nas privukle boje, možda poruka, slika ili naziv proizvoda, ali odluku smo donijeli prema njegovom izgledu, a ne sadržaju. Dizajn nas je privukao, dao nam potrebne informacije te je odluka pala. To je snaga dizajna ambalaže. Pogotovo je važan kod novih proizvoda i onih u kategorijama velike konkurencije. Dizajn ambalaže je prvi dojam i prvi kontakt potencijalnog kupca i vašeg proizvoda.
Stoga ćemo se u ovom blogu pozabaviti baš ovim aspektom dizajna.
Što je pakiranje?
Pakiranje je proces dizajniranja i proizvodnje materijala koji zatvaraju ili štite proizvod za distribuciju, prodaju i uporabu. Ambalaža može biti izrađena od raznih materijala, kao što su karton, plastična folija, staklo ili metal. Pakiranje se također može koristiti kao pomoć u distribuciji i logistici. Treba ga dizajnirati na način koji prijevoznicima olakšava pakiranje i raspakiranje proizvoda dok su u transportu.
Što je dizajn ambalaže?
Dizajn ambalaže obuhvaća sve od izrade izgleda samog pakiranja (vrsta materijala, oblik i sl.) do njegove vanjske grafičke obrade (izbor boja, fontova, slika, itd.), odnosno dizajniranja samog omota. To je proces stvaranja vizualnih, fizičkih i taktilnih osjeta. Dizajn ambalaže razlikuje se od ostalih oblika dizajna zahvaljujući usredotočenosti na stvarno iskustvo potrošača.
Danas je mnogima poznata važnost kreiranja proizvoda ili usluge, ali malo tko razmišlja o važnosti kreiranja pakiranja za svoj brend. Dizajn ambalaže nije samo estetski izbor, već se radi o komuniciranju vašeg brenda i njegovih ključnih prodajnih točaka što je jasnije moguće.
Dobro osmišljen dizajn ambalaže ima veliki utjecaj na to kako kupci percipiraju proizvod i tvrtku koja stoji iza proizvoda. Cilj dizajna je kreirati prepoznatljiv vizualni identitet koji će, ne samo privući nove kupce, već i stvoriti trajnu vizualnu prepoznatljivost te time ojačati brend identitet samog proizvoda i tvrtke.
Važnost dizajna ambalaže proizvoda je neosporna, zapravo, ako proizvod nema atraktivno pakiranje vjerojatno ga nećemo kupiti, bilo online ili u trgovini. Loš dizajn često nećemo niti primjetiti, ali i ako ga primjetimo neće nam ulijevati povjerenje u kvalitetu samog proizvoda koji predstavlja. Kvalitetan dizajn ambalaže tako nije samo bitan kao estetski dodatak proizvodu, već je njegov glavni predstavnik.
ŠTO DOBAR DIZAJN TREBA SADRŽAVATI
Iako postoji mnogo stvari koje treba uzeti u obzir, zapamtite da je vaš cilj pomoći svojim korisnicima da bolje razumiju vašu tvrtku, proizvode i brend. Praćenje nekih osnovnih dizajnerskih smjernica će vam pomoći da stvoritet identitet po mjeri vaše tvrtke. Također je bitno pronaći ravnotežu između promotivnih i funkcionalnih značajki. Promotivna značajka privlači pozornost na proizvod i može biti nešto uočljivo, poput jarke boje ili neobičnog dizajna. Funkcionalna značajka olakšava potrošaču korištenje proizvoda, kao što je ručka za nošenje ili prorez za jednostavno otvaranje.
Istraživanje
Dizajn ambalaže počinje prikupljanjem informacija o proizvodu kao što su njegove značajke, prednosti i detalji proizvodnje kako bi se napravio učinkovit dizajn. To uključuje i istraživanje ciljne publike, njihovih preferencija kako bi se ti i ostali važni elementi mogli odraziti u samom dizajnu.
Dizajner treba provesti dovoljno istraživanja o brendu, proizvodu i tržišnim konkurentima prije nego što dizajnira bilo kakvo pakiranje. Ambalaža sama po sebi nije izoliran proizvod, ona mora odražavati identitet i vrijednosti cjelokupnog brenda tvrtke. Na taj način se stvara učinkovit vizualni prikaz tvrtke i proizvoda.
Izaberite odgovarajući materijal i oblik
Razmislite o tome gdje će se vaš proizvod prodavati i što kupci očekuju – je li praktično koristiti papirnatu vrećicu ili vam treba nešto trajnije? Je li proizvod dovoljno skup da jamči luksuzno pakiranje? Kako će se koristiti? Prije odabira odgovarajućih materijala, treba identificirati sve ključne elemente proizvoda te donijeti odluku koja je prikladna i koja odgovara proizvodu i publici kojoj je namijenjen.
Dizajn treba biti jednostavan, a poruka jasna
Kod dizajna ambalaže, manje je više. Jednostavan i skladan dizajn su mnogo efikasniji od natrpanog. Zapamtite da želite što brže i jasnije prenijeti poruku kupcu. Pri samom pogledu na pakiranje bi trebalo biti jasno što se nalazi u ambalaži. Nitko ne želi provoditi vrijeme detaljno čitajući svako pakiranje ili pokušavajući shvatiti o kakvome je proizvodu riječ. Proizvod treba biti u prvom planu, ne dizajn. Dizajn je tu da predstavlja proizvod, a ne obrnuto.
Imajte na umu koja vam je ciljna skupina
Nije svaki dizajn prikladan za svaki proizvod i svaku publiku. Važno je da dizajner dobro razumije ciljanu publiku prije izrade ambalaže. Na taj način će izraditi dizajn koji ne samo da izgleda dobro, već će povećati njegovu privlačnost potencijalnim kupcima.
Koristite visokokvalitetne slike i grafiku
Jedan od najvažnijih elemenata svakog dizajna su fotografije i dizajn elementi. Samo pomislite koliko puta dnevno svaka osoba pogleda neku sliku: na društvenim mrežama, televiziji ili internetu. U današnje vrijeme kupci znaju odmah prepoznati kvalitetnu fotografiju jer su njima okruženi svakodnevno. Ako ugledaju proizvod na policama ili oglasu na Internetu koji ima kvalitetne fotografije, poput onih kojima su stalno izloženi, željet će pogledati pobliže proizvod, a možda ga čak i kupiti. Ukoliko su fotografije i dizajn elementi loše kvalitete ili ne odgovaraju estetici današnjeg društva, kupac će proizvod samo preskočiti.
Izbjegavajte korištenje previše teksta
Iako ćete možda doći u napast natrpati svoj proizvod tekstom iz želje da objasnite sve kvalitete proizvoda kupcu odmah na samom proizvodu – nemojte. Previše teksta čini dizajn natrpanim, nečitkim, a glavne poruke se izgube u metežu te može dovesti do toga da proizvod ne bude odabir kupca. Tekst treba biti jasan, dati sve potrebne informacije o proizvodu, uključujući one zakonom određene o čemu smo više pisali u našem blogu o dizajnu etiketa, ali ništa više od toga. Držite se pravila da naziv i kratki opis proizvoda, slogan i logo tvrtke budu glavni tekst na proizvodu.
Odaberite odgovarajuću paletu boja
Ljudi imaju tendenciju primjetiti boje prije nego što primijete išta drugo. Iz tog razloga je bitno staviti poseban naglasak na odabir boje. Boja može privući pozornost, ali i prenijeti poruku ili stvoriti emocionalnu reakciju.
Odabir boje je stoga važna marketinška odluka koja treba pratiti cjelokupni brend tvrtke i proizvoda te stvoriti jasan i prepoznatljiv identitet. Ukoliko želite znati više o tome kako izabrati odgovarajuću paletu boja, pročitajte naš blog o teoriji boja.
Koristite fontove koji su laki za čitanje
Korištenje odgovarajućih fontova kod dizajna ambalaže je izuzetno bitno. Kupci imaju ograničeno vrijeme za pročitati tekst na pakiranjima, stoga želimo da je tekst uočljiv, ali jednostavan kako bi ga bilo lako pročitati sa udaljenosti i u brzini. Izbjegavajte dekorativna slova, te koristite slova jednostavnih linija. Više informacija o fontovima, njihovoj važnosti i vrstama možete pročitati u našem blogu o tipografiji.
Zaključak
Nemojte zaboraviti kako dizajn ambalaže nije samo kako nešto izgleda, već kako će se proizvod upotrebljavati te kako će ga kupci doživjeti.
Iako je dizajn ambalaže puno složeniji proces od ovog sažetog opisa, nadamo se da smo vam približili važnost dizajna te objasnili na što trebate obraćati pažnju kako bi vaš dizajn bio uspješan.