Billboardi i plakati za Hrvatsku bez krzna

grafički dizajn :: dizajn billboarda :: dizajn plakata

Dizajn i izrada billboarda

Dizajn billboarda za kampanju "Hrvatska bez krzna" u organizaciji Prijatelja životinja. Na billboardu se nalazi poznati hrvatski hokejaš Luka Novosel. Cilj kampanje je podizanje svjesnosti o zabrani proizvodnje i prodaje pravog krzna u Hrvatskoj. Luka na fotografiji ne nosi ništa osim zaštitne hokejaške odjeće. Fotografija je crno bijela, a bijelo-plavim sloganom kampanje (Pravi medvjedi ne nose tuđe krzno).
Dizajn billboarda i plakata za Prijatelje životinja u suradnji sa Lukom Novoselom

Dizajn billboarda i plakata za kampanju Prijatelja životinja pod nazivom “Hrvatska bez krzna”. Cilj ove kampanje je bio osvijetliti problem proizvodnje i prodaje pravog krzna te podići razinu svijesti građana kako bi pomogli da se uvede zabrana uzgoja i prodaje pravog krzna. Kampanja je bila uspješna uz pomoć mnogih poznatih ličnosti poput Luke Novosela, Luke Nižetića, Đurđice Vorkapić, Petre Friganović i mnogih drugih, a naš zadatak je bio grafički obraditi i dizajnirati svaku fotografiju te ih pripremiti za tisak.

Što je bitno kod dizajna billboarda?

FONT

Kod dizajna billboarda je prvenstveno bitno da je dizajn čitak jer znamo da se billboardi najčešće gledaju (i čitaju) u pokretu iz vozila te ih gledamo iz velike udaljenosti. Treba paziti i kakav font se upotrebljava. Najbolje je koristiti debeli font koji je uočljiv. Tanke vrste fontova za ovakvu vrstu oglašavanja treba izbjegavati. Neće privući pažnju te ih je teško čitati u brzini ili iz velike udaljenosti. Tanke linije, kada ih gledamo sa velike udaljenosti, često nestaju ili izgledaju ispresijecano pa se poruka plakata može izgubiti u potpunosti. Također treba izbjegavati italic i dekorativne fontove. Držite se pravila da je u ovom slučaju jednostavno uvijek bolje.

Luka Nižetić u kampanji "Za Hrvatsku bez krzna" Prijatelja životinja. Kampanja je napravljena kao poticaj da se donese zabrana proizvodnje i prodaje pravog krzna u Hrvatskoj. Na slici vidimo pjevača Luku Nižetića sa svojim psom kako poziraju skupa ležeći na podu. Luka na sebi nema odjeću. Slika je crno bijela , sa tekstom kampanje "Reci ne krznu sad i zauvijek" u crvenoj i bijeloj boji.
Luka Nižetić u kampanji “Za Hrvatsku bez krzna” Prijatelja životinja

Veličina

U dizajnu billboarda, veličina je bitna. Nemojte se bojati povećati tekst, logo ili bilo koji drugi dizajn element. Čak i ako vam na ekranu računala dizajn izgleda super te ne želite mijenjati veličinu teksta jer bi se mogla „pokvariti“ estetika dizajna, uvijek trebate imati na umu da za dizajn ovako velikih formata pravilo vrijedi: kako izgleda na ekranu nije isto kako će izgledati na otvorenom.

Kao što treba povećati tekst, tako treba smanjiti sadržaj na samom plakatu. Nemojte pretrpavati billboarde sa previše teksta ili fotografija. Publika ima samo par sekundi da pročita tekst oglasa i vidi slike, te da shvati o čemu se u oglasu radi. Previše teksta ili slika može dovesti do toga da oglas neće ispuniti zadatak koji mu je namijenjen, privući pažnju kupaca. Poruka mora biti kratka, a dobro pravilo je ne upotrebljavati više od 7 riječi za glavni tekst.

Kampanja za Prijatelje životinja Hrvatska s modnom dizajnericom Hippy Gardena kao glasnogovornicom. Na slici vidimo Đurđicu Vorkapić, modnu dizajnericu iza brenda Hippy Garden kako sjedi za radnim stolom. Na stolu su modne skice. Sa svake njene strane na stolu je zec. Jedan je potpuno bijel, drugi je bijel s crnim ušima. Iza nje je modni studio s manekenkom, odjećom i cvijećem sve u bijeloj boji. Đurđica je nosila crni top. Na vrhu jumbo plakata nalazi se slogan kampanje "Moda može živjeti bez krzna, životinje ne".
Kampanja za Prijatelje životinja Hrvatska s modnom dizajnericom Hippy Gardena kao glasnogovornicom

Boje

Nemojte se bojati upotrebljavati snažne boje. Za ovakvu vrstu dizajna se bolje ne držati komplementarnih boja, već raditi na kontrastu. Snažne boje su uočljivije, lakše se čitaju, a sa dodatkom kontrasta billboard će sigurno biti primijećen. Samo pazite da pozadina ne privlači više pažnje od same poruke. Ona treba biti jednostavna i ne odvraćati pažnju od glavne svrhe samog oglasa.

Dizajn bilborda za Prijatelje životinja Hrvatska s manekenkom Petrom Friganović kao glasnogovornicom. Kampanja se koristi za promicanje akcija za zabranu proizvodnje i prodaje pravog krzna u Hrvatskoj. Na slici Petra se vidi bez odjeće kako ispred tijela drži veliki natpis koji promovira Hrvatsku bez krzna.
Petra Friganović za Prijatelje životinja

Zaključak

Pravilo kod dizajna billboarda je da budite hrabri, kreativni i uočljivi. Uvijek imajte na umu da cilj billboarda nije da prenese cijelu poruku. On treba nagnati kupce da posjete vašu web stranicu, trgovinu ili koncert. Najbolji billboard je onaj koji sadrži samo osnovne informacije, a za dodatne će vam se klijenti direktno obratiti ako je billboard kampanja bila uspješna.

 

Ako se odlučite za dizajn billboarda, ovo su neke od stvari na koje trebate obratiti pozornost, a ukoliko vam se sviđaju naši billboardi, slobodno nam se javite putem maila ili kontakt obrasca. Također nam se javite ako imate bilo kakva dodatna pitanja, a više informacija o grafičkom dizajnu možete naći na našem blogu u kojemu se dotičemo mnogih zanimljivih tema.

Zale Dizajn Studio