Što je copywriting?

Pisanje marketinškog teksta ili copywriting neophodna je vještina za svakoga tko želi stvarati sadržaj. To je čin pisanja prodajnog teksta za proizvod, uslugu ili tvrtku. Copywriter (pisac) ima za cilj stvoriti uvjerljiv sadržaj koji će odjeknuti kod čitatelja i poticati ga na akciju. U većini slučajeva, copywriting je dio većeg tima. Može uključivati pisce, dizajnere, stratege i druge stručnjake za marketing. Glavni je cilj osmisliti privlačan sadržaj koji će povećati prodaju i dovesti do pozitivnog korisničkog iskustva. Uloga copywritera može se uvelike razlikovati ovisno o industriji u kojoj rade. Može im se dati zadatak da pišu naslove i opise za oglase ili kreiraju postove na blogu za web stranice. Također mogu biti odgovorni za pisanje promotivnih e-poruka ili objava na društvenim mrežama. Ključno je razumjeti potrebe publike kada se razvija svaki dio sadržaja. Copywriting se razlikuje od ostalih oblika pisanja. Ne radi se samo o prenošenju informacija; radi se o tome da natjerate ljude da nešto poduzmu, a to zahtijeva poseban skup vještina. 

Tema članka je copywriting. Na slici je prikazana teka otvorena na stranici  na kojoj piše: Započnimo na engleskom jeziku. Pokraj sive bilježnice se nalazi crna kemijska olovka.
Photo credit: Unsplash by David Iskander

Zašto je copywriting važan?

Pisanje teksta jedan je od najvažnijih aspekata marketinga. Uostalom, riječi na vašoj web stranici, u vašim brošurama i u vašim oglasima uvjeravaju ljude da kupe ono što vi prodajete. Ali dobar tekstopisac nije samo uvjeravanje; radi se i o pripovijedanju. Kada pišete tekst, ne prodajete samo proizvod ili uslugu; pričate priču koja zaokuplja čitatelja i tjera ga da želi znati više.


Dakle, kako osigurati da su vaše riječi učinkovite? Evo nekoliko savjeta:


1. Neka bude jednostavno. Ne pokušavajte preopteretiti čitatelja s previše informacija odjednom. Ako ih dovoljno zainteresirate, dodatne informacije će ionako naći na web stranicama ili direktnim kontaktom. 

2. Budite uvjerljivi. Koristite snažne pridjeve i uvjerljiv jezik kako biste prenijeli svoje mišljenje. Bitno je da klijent zapamti poruku te da ona izazove snažan utisak. 

3. Neka bude zanimljivo. Koristite privlačne naslove, zanimljive činjenice i brojke te retorička pitanja kako biste zaokupili čitatelja.

4. Budite relevantni. Provjerite je li vaš primjerak relevantan za vašu ciljanu publiku i proizvod ili uslugu koju prodajete.

 


Koja je razlika između pisanja sadržaja (content writing), pisanja tekstova (copywriting) i pripovijedanja (storytelling)?

Na slici u članku o copywritingu vidimo staru pisaću mašinu i bijeli papir na kojemu je napisano: napiši nešto na engleskom jeziku.
Photo credit: Pexels by Suzy Hazelwood

Copywriting i content writing često se brkaju jedno s drugim, ali postoji jasna razlika između to dvoje. Copywriting je čin pisanja uvjerljivog, prodajno orijentiranog sadržaja, dok je content writing stvaranje i distribucija bilo koje vrste sadržaja, bez obzira na njegovu uvjerljivost.

Storytelling je alat koji se može koristiti u pisanju tekstova za stvaranje emocionalne veze s čitateljem i poticanje na akciju. Kada se dobro izvede, može biti vrlo učinkovit način za prodaju proizvoda ili usluga. Copywriting i storytelling mogu se činiti sličnima, ali to su zapravo dva vrlo različita pojma. Copywiting je proces pisanja uvjerljivog teksta koji potiče ljude na poduzimanje određene radnje, kao što je kupnja proizvoda ili prijava za uslugu. S druge strane, storytelling je umjetnost pripovijedanja priče koja zaokuplja i zabavlja čitatelja.
Iako se pisanje teksta i pripovijedanje mogu koristiti zajedno za stvaranje učinkovite marketinške strategije, to nije isto. Copywriting je uvjeravanje i navođenje ljudi na akciju, dok je pripovijedanje zaokupljanje pozornosti čitatelja i zadržavanje njihovog interesa do kraja.

Više o content writingu i storytellingu ćemo pričati u našim budućim blogovima. 

Kako mogu poboljšati svoje vještine pisanja teksta?

 

Bijeli laptop sa otvorenim dokumentom.
Photo credit: Super Snapper on Unsplash

 

Dakle, želite naučiti kako pisati tekst koji se prodaje? Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da započnete:


1. Prvo i najvažnije, morate razumjeti snagu riječi. Copywriting je korištenje pravih riječi u pravo vrijeme kako bi se utjecalo na postupke ljudi.

2. Zatim, morate naučiti kako ispričati dobru priču. Pripovijedanje je jedan od najmoćnijih alata u alatu copywritera i može se koristiti za uvjeravanje, zabavu i angažiranje publike na način na koji čiste činjenice i brojke ne mogu.

3. Neka vaš jezik bude jednostavan i lako razumljiv i pobrinite se da su vaše točke jasne i precizne.

4. Usredotočite se na prednosti vašeg proizvoda ili usluge. Koje su jedinstvene pogodnosti koje nudite i kako one mogu poboljšati živote vaših kupaca?

5. Pobrinite se da vaš ton bude optimističan i pozitivan. Vjerojatnije je da će ljudi pozitivno reagirati na sadržaj koji zvuči entuzijastično i optimistično.

6. Konačno, trebate vježbati, vježbati, vježbati! Što više pišete, to ćete bolji u tome biti. Stoga se ne bojte eksperimentirati i isprobavati različite stilove i tehnike.

Zaključak

Kada je riječ o pisanju tekstova, morate zapamtiti da su vaše riječi moćne. Imaju sposobnost ne samo prodati proizvod ili ideju, već i utjecati na čitatelje i uvjeriti ih.
Zato je jako važno naučiti kako napisati tekst koji je učinkovit, uvjerljiv i koji može postići željene rezultate. S pravim vještinama, svojim pisanjem možete postići sve što zamislite.


Više članaka na temu grafičkog dizajna možete naći na našem blogu
Naše radove možete pogledati u portfoliju, a za sva pitanja nas kontaktirajte putem kontakt obrasca ili emaila