Što je digitalni marketing i zašto je važan?

Možda ste čuli za pojam “digitalni marketing”, ali što on zapravo znači? I zašto je toliko važan?

Ukratko, digitalni marketing je proces korištenja online kanala za promicanje i prodaju proizvoda ili usluga. To je marketinška strategija koja se oslanja na digitalne uređaje i mreže kako bi dosegnula potencijalne kupce. Sve, od web-mjesta do aplikacija, videozapisa, blogova, SEO pa do društvenih medija spada u domenu digitalnog marketinga. U današnjem svijetu stari načini dosezanja potencijalnih kupaca više nisu dovoljni za tvrtke koje se nadaju napredovanju u novom digitalnom dobu. Ako posjedujete tvrtku ili je uskoro namjeravate pokrenuti, integracija čvrste strategije digitalnog marketinga trebala bi biti pri vrhu vaše liste prioriteta.
Ovaj blog će vam pružiti pregled o tome što je digitalni marketing i zašto je toliko važan za tvrtke.

Digitalni marketing blog : mna slici je ured sa ljudima i upaljenim monitorom kompjutera na kojemu je natpis digitalni marketing
Photo credit: Mikael Blomkvist on Pexels

Što sadrži dobar digitalni marketing?

Digitalni marketing može obuhvatiti mnogo različitih stvari, ali postoje neki ključni elementi koje svaka sjajna digitalna marketinška strategija treba imati.

To uključuje:

1. Snažnu online prisutnost

Ona počinje s vašom web stranicom. To je prva komunikacijska linija vaše tvrtke s klijentima i trebala bi biti dizajnirana tako da bude laka za navigaciju i vizualno privlačna. Razmišljajte o web stranici kao o svom virtualnom  uredu.  Nakon toga treba se posvetiti sadržaju na brojnim društvenim mrežama. Društvene mreže se mogu koristiti da privuku različite profile kupaca. Zanimljivo je posljednje istraživanje Googla koje kaže kako čak 40% Generacije Z koristi TikTok i Instagram za pretraživanje usluga i proizvoda više nego Google Search. Takve promjene su normalne u digitalnom dobu zato je i bitno da online prisutnost bude sveobuhvatna te prilagođena pojedinim kanalima i tvrtkama koje ih koriste.

Digitalni marketing blog : na slici je prikazan mobilni uređaj sa ikonama najpoznatijih društvenih mreža
Photo credit: Tracy le Blanc on Pexels

2. Kreirati snažan sadržaj (content marketing strategy)

Kreiranje sadržaja (contenta) je strategija koja uključuje objavljivanje članaka, blogova, videa i drugih vrsta medija koji će vam pomoći da se povežete s potencijalnim kupcima na osobnijoj razini.

3. Digitalno oglašavanje

Oglasi s plaćanjem po kliku i druge vrste plaćenih oglasa učinkovit su način da se dosegne veća publika nego što je to moguće samo sa content marketingom.

4. E-trgovina

Ako vaša tvrtka prodaje proizvode online, trebali biste se uvjeriti da je opremljena za rukovanje velikom količinom kupaca i prodaje.

5. Digitalni prodajni lijevak (Digital marketing sales funnel)

Učinkoviti prodajni lijevak važan je dio svake digitalne marketinške strategije. Omogućuje vam identificiranje najboljih kupaca i prodaju u pravo vrijeme i na pravom mjestu. O digitalnom funnelu ćemo pisati u budućim blogovima.

Zašto je digitalni marketing toliko važan?

Najednostavnije rečeno – ljudi provode najviše vremena online.  Ako želite kupce, tu ćete ih najlakše i najbrže naći. Također, online tržište je veliko i raste iz godine u godinu što znaju mnoge tvrtke. Procjenjuje se da je u 2021. godini potrošeno oko 521.02 milijardi dolara na online oglašavanja. Dakle, ako ne reklamirate svoje poslovanje online, propuštate veliki dio tržišta, a vaša konkurencija je vjerojatno već tamo. Zato je jako važno imati dobro razvijenu strategiju digitalnog marketinga. Koristeći prave kanale i taktike, možete doprijeti do više ljudi i generirati više potencijalnih kupaca i prodaje za svoju tvrtku.

Digitalni marketing blog : Slika radnog stila sa pametnim uređajem na čijem ekranu piše online marketing.
Photo credit: Dominika Roseclay on Pexels

Važan je i zato što je:

  • Univerzalan

Digitalni marketing ne diskriminira na temelju lokacije ili demografskih podataka. Nakon što implementirate svoju strategiju, vaši oglasi mogu doći do bilo koga u cijelom svijetu.

  •  Isplativ

Iako se i u digitalni marketing treba ulagati, mnogo je jeftiniji od tradicionalnih marketinških tehnika kao što su televizijski oglasi, radijski oglasi i jumbo plakati.

  • Mjerljiv

Uz digitalni marketing možete pratiti svoj napredak i točno znati koliko su učinkoviti vaši marketinški napori.

  • Fleksibilan

Budući da se digitalni marketing oslanja na računala i mreže, možete promijeniti svoje oglase i marketinške strategije kad god želite isprobati nešto novo.

  • Interaktivan

S TV oglasima, radijskim oglasima i drugim tradicionalnim oblicima marketinga, potencijalni kupci nemaju priliku odgovoriti. S digitalnim marketingom kupci mogu komunicirati i angažirati se s vašim brendom.

  • Društven

S porastom društvenih medija i online zajednica, vjerojatnije je da će kupci vjerovati robnoj marki ako su upoznati s njenim društvenim kanalima i ako su vidjeli pozitivne interakcije unutar tih platformi.

Važnost digitalnog brendiranja

Kao što smo već pisali u blogu na tu temu, brend nije samo ime i logo. To je cjelokupni doživljaj tvrtke, usluge ili proizvoda. Dobro brendiranje će pomoći kupcima da prepoznaju i zapamte vaše proizvode te će im pomoći u odluci da ih i kupe. Vizualni predstavnik vaše tvrtke je više od samog loga, posjetnice i kataloga, to je i vaše digitalno mjesto –  web stranica, društvene mreže i oglasi. Ukoliko nemate web stranicu te ne koristite društvene mreže, dolazite u opasnost da kupci u potpunosti zanemare vaš proizvod ili uslugu, iako su možda drugi aspekti vizualnog i brend identiteta dobro napravljeni. Kao što smo već napisali, digitalno oglašavanje se širi, a kupci se sve više okreću Internetu za dobivanje informacija o uslugama i proizvodima te sve više naručuju usluge i proizvode direktno sa web stranica i društvenih mreža. Tako da dobra digitalna strategija treba uključivati i brendiranje. Web-lokacija i profil na društvenim mrežama sa dobrim brendom pomoći će kupcima da se odluče na kupnju od vas i natjerat će ih da se vraćaju po još.

Digitalni Marketing blog : slika prikazuje ured sa ljudima i laptopom na čijem ekranu je marketinška poruka.
Photo credit: Mikael Blomkvist on Pexels

Digitalno oglašavanje

Digitalno oglašavanje važan je dio svake digitalne marketinške strategije. Omogućuje vam plaćanje oglasa koji se prikazuju određenim skupinama ljudi i pomaže vam da se povežete s publikom do koje inače ne biste mogli doći.

Neke uobičajene vrste digitalnih oglasa uključuju:

  • Display oglase

Display oglasi su oglasi koji se pojavljuju na tuđim web-lokacijama i u aplikacijama.

  • Plaćene oglase za pretraživanje

Plaćeni oglasi za pretraživanje su oglasi tražilica koji se pojavljuju na vrhu rezultata tražilice ili kao sponzorirane veze sa strane rezultata.

  • Oglase na društvenim mrežama

Oglasi na društvenim mrežama omogućuju vam postavljanje oglasa unutar zidova popularnih platformi društvenih medija, kao što su Facebook ili Instagram.

  • Oglase putem e-pošte

Oglasi putem e-pošte su oglasi koji se šalju vašim klijentima putem e-pošte. Ako imate veliki popis adresa za slanje e-pošte, ovo može biti učinkovit način promoviranja vaših proizvoda.

Digitalni marketing i SEO

Optimizacija za tražilice (SEO) je tehnika za poboljšanje rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima tražilice. SEO je ključan dio svake digitalne marketinške strategije jer će loše rangirana web stranica izgubiti kupce i potencijalnu prodaju.

 

Savjeti za optimizaciju vaše web stranice za tražilice uključuju:

  • Stvaranje zanimljivog i visokokvalitetnog sadržaja

Pišite zanimljiv sadržaj koji privlači vašu ciljanu publiku. Što je vaš sadržaj zanimljiviji, veća je vjerojatnost da će se pojaviti na prvoj stranici stranica s rezultatima tražilice.

  • Optimiziranje vašeg URL-a

Provjerite je li vaš URL jasan i sažet.

  • Odabir pravih ključnih riječi

Ključne riječi su ono što tražilice koriste za određivanje teme vašeg sadržaja. Obavezno odaberite one najbolje kako biste osigurali da se vaše stranice prikazuju u tražilicama.

  • Omogućite da vaša web stranica bude prilagođena mobilnim uređajima

S porastom broja pametnih telefona, važno je da vaša web stranica bude responzivna i da se lako kreće na manjim zaslonima.

 

Digitalni marketing blog: slika prikazuje google analytics
Photo credit: Stephen Dawson on Unsplash

Digitalni marketing i e-trgovina

Kupnja putem interneta je sve popularnija posljednjih godina, a taj trend će se sigurno nastaviti. Sve više ljudi otkriva čari kupnje online. Ušteda vremena, mogućnost usporedba cijena, bolja preglednost i najbitnije udobnost. Ukoliko imate e-trgovinu ili prodajete proizvode na društvenim mrežama, pametno je razviti strategiju digitalnog marketinga kako bi što brže i lakše doprijeli do poencijalnih kupaca.

 

Neke od najučinkovitijih digitalnih marketinških strategija za tvrtke koje se bave e-trgovinom uključuju:

  • Odabir prave platforme za e-trgovinu

Ovo bi moglo zvučati kao čudna stvar za stavljanje na vrh popisa, ali prava platforma može poboljšati ili uništiti vaše digitalne marketinške napore.

  • Stvaranje zanimljivog sadržaja

Ako potencijalni kupac dođe na vašu web stranicu i ne privuče ga sadržaj ili izgled, otići će. Pobrinite se da opisi vaših proizvoda budu privlačni i korisni te da je web-mjesto jednostavno za navigaciju i vizualno privlačno.

  • Marketing na društvenim medijima

Društveni mediji izvrstan su način da doprete do potencijalnih kupaca i oduševite ih svojim proizvodima. Redovito postavljajte ažuriranja i odgovarajte na pitanja i komentare što je češće moguće.

  • Korištenje e-pošte

E-pošta je moćan digitalni marketinški alat koji mnoge tvrtke zanemaruju. Obavezno uključite svoju e-poštu kada šaljete bilo kakve potvrde proizvoda ili narudžbi i svakako uključite redovite e-poruke koje oglašavaju vaše proizvode i posebne rasprodaje.

 

Digitalni marketing blog: na slici se vidi vrh ekrana laptopa sa otvorenom web stranicom Amazon.
Photo credit: Marques Thomas on Unsplash

Zaključak

Digitalni marketing jedan je od najvažnijih aspekata svakog poslovanja. Omogućuje vam da brzo i jednostavno doprete do globalne publike i odličan je način za povezivanje s kupcima i stvaranje odnosa s njima. Ako ne koristite digitalni marketing, propuštate mnogo potencijalnih kupaca. Provjerite koristite li sve alate koji su vam na raspolaganju kako biste doprli do što većeg broja ljudi. Digitalni marketing izvrstan je način za to.

 

Ako vam se svidio ovaj članak, posjetite naš blog gdje ćete naći još više tema o grafičkom dizajnu.
Naše radove možete pogledati u našem portfoliju, a na stranici usluge pogledajte čime se bavimo.
Slobodno nas i kontaktirajte putem kontakt obrasca ili epošte.