Dizajn kataloga :: Sve što trebate znati
Katalozi su dio naše svakodnevice. Dobivamo ih poštom, uzimamo ih u trgovinama ili ih pregledavamo u digitalnom obliku na web stranicama. Oni su izvrstan način da predstavimo našu ponudu: od noviteta do akcija i stalne ponude. Katalozi su zabavni za pregledavanje kupcima te su dobar način prodaje.
U ovom postu na blogu pogledat ćemo kako možete izraditi uspješan katalog.
Što je katalog?
Katalog je publikacija koja je osmišljena za predstavljanje proizvoda neke tvrtke. To je popis, koji obično dolazi u obliku knjige ili časopisa, svih artikala koji su dostupni za kupnju od trgovca. Može također biti i popis artikala koji su dostupni za kupnju na određenoj web stranici.
Zašto koristiti katalog?
Nekoliko je razloga zašto bi trgovac mogao odabrati korištenje kataloga. Prvo, katalog može biti vrlo učinkovit način za dosezanje ciljane publike. Pažljivim odabirom proizvoda koji su predstavljeni u katalogu i osiguravanjem da se katalog distribuira pravim ljudima, trgovac može osigurati da dopre do potrošača.
Drugo, katalog može pomoći u povećanju prodaje. Prikazujući proizvode na privlačan način te pružajući informacije o posebnim ponudama i popustima, katalog može potaknuti kupce na kupnju.
Konačno, katalog može pomoći u izgradnji svijesti o tvrtki. Predstavljanjem širokog raspona proizvoda te korištenjem atraktivnih vizualnih elemenata i brendiranja, katalog može pomoći u podizanju svijesti o brendu i stvaranju pozitivne asocijacije na njega.
Vrste kataloga
Dvije glavne vrste kataloga su tiskani katalozi i online katalozi. Tiskani katalozi su fizički, papirnati dokumenti koji se obično distribuiraju poštom. S druge strane, online katalozi su digitalne verzije kataloga kojima se može pristupiti putem web stranice ili mobilnih aplikacija. Online katalozi nude niz prednosti, poput mogućnosti dosezanja šire publike i mogućnosti praćenja angažmana kupaca. Međutim, tiskani katalozi još uvijek imaju niz prednosti, poput mogućnosti stvaranja taktilnijeg, osobnog iskustva za kupca.
Prednosti i nedostaci kataloga
1. Prednost kataloga
Kataloški marketing postoji desetljećima i ostao je učinkovit alat za generiranje prodaje. Iako postoji mnogo različitih načina da doprete do kupaca na mreži, dobro dizajniran tiskani ili digitalni katalog može pomoći da osobno dosegnete svoju publiku.
Katalozi mogu biti vrlo učinkoviti u dosezanju ciljane publike jer imate priliku usredotočiti se na određenu demografsku skupinu kada dizajnirate svoj katalog. Na primjer, ako konkretno pokušavate doprijeti do mladih majki s djecom u dobi između 6 i 12 godina, tada će slanje kataloga njima imati smisla za razliku od slanja poštom svima u vašem području.
Druga prednost koju katalozi mogu pružiti je povećanje prodaje. Ako se ljudima sviđa ono što vide u vašem katalogu, vjerojatno će doći u trgovinu to kupiti. Međutim, to ne znači da veća prodaja znači veću zaradu budući da trošak tiskanja i distribucije vašeg kataloga možda neće biti u potpunosti pokriven novcem od prodaje.
Treća prednost koja dolazi s korištenjem kataloga je ta što mogu pomoći u izgradnji svijesti o brendu i o novim proizvodima ili uslugama unutar postojeće baze kupaca. Na primjer, ako prodajete farmaceutske proizvode, tada bi ponuda besplatnih uzoraka novih lijekova mogla pomoći ljudima da saznaju o njima i potencijalno povećati prodaju nakon što budu stvarno dostupni za kupnju.
Četvrta glavna prednost koja proizlazi iz rada s tiskanim ili digitalnim katalozima za kupnju je ta što ih je izuzetno lako pratiti ako koristite bar kodove i QR kodove na svakom proizvodu koji se u njima nalazi. To olakšava primateljima da saznaju više informacija o proizvodima koje vide unutra, a vama također olakšava mjerenje koliko su te ponude bile uspješne u stvaranju posla tijekom tiskane ili digitalne kampanje.
2. Nedostatak kataloga
Postoji i nekoliko nedostataka koji dolaze uz korištenje kataloga kao marketinškog alata.
Prvi nedostatak je taj što njihova proizvodnja može biti skupa, posebno ako ispisujete u punoj boji. Drugi je nedostatak to što može biti teško doprijeti do široke publike s katalogom ako ga distribuirate samo poštom. I na kraju, treći nedostatak je taj što kupci možda neće odvojiti vrijeme da pregledaju cijeli vaš katalog, što znači da bi mogli propustiti važne informacije o vašim proizvodima ili uslugama.
Kako dizajnirati katalog?
Ako želite dizajnirati sjajan katalog, morate imati na umu nekoliko stvari. Prvo, morate pažljivo odabrati proizvode koje ćete predstaviti. Drugo, morate osigurati da je katalog dobro dizajniran i jednostavan za navigaciju. Treće, morate osigurati da se katalog distribuira pravim ljudima. Konačno, morate pratiti angažman kupaca kako biste mogli procijeniti uspjeh svog kataloga.
7 savjeta za izradu kataloga
1. Svrha kataloga
Prvo što trebate učiniti je odlučiti koji je cilj vašeg kataloga. To će vam omogućiti da odredite vrstu sadržaja koju trebate uključiti i dizajn svog kataloga.
Neki od najčešćih ciljeva za kataloge su:
Informiranje javnosti o tvrtki ili proizvodu
Ako je katalog namijenjen za dizanje svijesti o tvrtki ili proizvodu, trebali biste zadržati sadržaj laganim, privlačnim i relevantnim za klijente. S druge strane, ako je katalog namijenjen angažmanu kupaca, trebali biste se usredotočiti na rješavanje problema koje kupci imaju, a vaši proizvodi rješavaju te promociju tih istih proizvoda.
Promocija proizvoda
Ako je cilj promocija proizvoda, katalog će se usredotočiti na opise proizvoda, cijene i dostupnost. Cilj ovdje je jasan: potaknuti kupca na kupnju.
Povećanje prodaje
Ako je katalog namijenjen povećanju prodaje, trebao bi se fokusirati na posebne ponude, popuste i vremenski ograničene ponude. Htjet ćete uključiti mnogo informacija kako biste svoje kupce uvjerili na kupnju.
2. Jednostavan, kvalitetan i uredan dizajn
Prvo, morate imati jasnu viziju kako želite da vaš katalog izgleda. To znači imati na umu određenu estetiku, bilo da je moderna i minimalistička ili šarena i otkačena. Nakon što imate svoju viziju, morate odabrati pravi papir i tehnike tiska kako biste je oživjeli. Također morate voditi računa o layoutu i tipografiji, pazeći da je katalogom lako navigirati i da je tekst lak za čitanje. Na kraju, ne zaboravite dodati malo osobnosti. Nekoliko dobro postavljenih fotografija ili ilustracija može uvelike pomoći da se vaš katalog istakne i da bude privlačan čitateljima.
3. Koristite slike visoke kvalitete
Drugi važan element dizajna kataloga je korištenje visokokvalitetnih slika. Ovo je osobito važno ako prodajete proizvode koje će kupci morati vidjeti kako bi donijeli odluku o kupnji, poput odjeće, nakita ili namještaja. Obavezno koristite jasne, oštre slike profesionalnog izgleda.
4. Koristite kvalitetan tekst
Uz korištenje visokokvalitetnih slika, također je važno koristiti uvjerljivi copy (marketinški tekst) u svom katalogu. To znači korištenje jezika koji će uvjeriti kupce da kupe vaše proizvode. Svakako se usredotočite na prednosti svojih proizvoda i izbjegavajte korištenje previše “prodajnog” jezika. Drugim riječima, izbjegavanje dugih odlomaka teksta i umjesto toga korištenje kratkih, prodornih opisa koji ističu ključne značajke vaših proizvoda.
5. Istaknite posebne ponude i popuste
Istaknite sve posebne ponude ili popuste u svom katalogu. Ovo je sjajan način da potaknete klijente na kupnju. To može uključivati posebne ponude, kupone ili čak besplatnu dostavu.
6. Obratite pažnju na detalje
Važno je obratiti pozornost na detalje kada dizajnirate svoj katalog. To uključuje stvari poput veličine i usmjerenja stranica, vrstu i količinu papira koji koristite, pa čak i opcija uvezivanja koje odaberete. Obraćajući pažnju na detalje, možete osigurati da katalog bude kvalitetan i profesionalnog izgleda.
7. Olakšajte naručivanje
Naposljetku, pobrinite se da je kupcima jednostavno naručiti proizvode koje žele iz kataloga. To znači uključivanje jasnih uputa za naručivanje, lokacije prodavaonica ili web shopova gdje mogu vidjeti proizvode uživo ili saznati više informacija te druge potrebne informacije o prodaji.
Zaključak
Katalog je izvrstan način promoviranja proizvoda, povećanja prodaje i jačanja brend identiteta. Ako budete pažljivi u svom procesu dizajna, stvorit ćete katalog koji je privlačan i ugodan za čitanje. Kupci će ga voljeti listati i te će se povezati sa vašom tvrtkom i proizvodima. Katalog izvrstan je način za povećanje prodaje i svijest o nekom proizvodu ili tvrtki. Nemojte žuriti kroz proces dizajna; radije odvojite vrijeme kako biste bili sigurni da je katalog najviše kvalitete.
Ako vam se svidio ovaj članak, možete pročitati i druge na temu grafičkog dizajna na našem blogu.
Za usluge grafičkog dizajna nas slobodno kontaktirajte na mail ili putem kontakt obrasca.
Hvala na čitanju!