Uvod u Motion Graphics :: Sve što trebate znati

Kada je riječ o stvaranju videozapisa, motion graphics (pokretna/animirana grafika) idealan je medij za oživljavanje ideja i pričanje priče na vizualan način. Od logotipa i animacija do video uvoda i završetaka, motion graphics je posvuda. Možda niste nikada čuli za ove izraze, ali animiranu grafiku svakako gledate svakodnevno. Sigurno ste primijetili kako su televizijske reklame sve kraće i kako su sve rjeđe u obliku klasičnih “filmskih” reklama, također vam na društvenim mrežama iskaču kratka videa od nekoliko sekundi koja su u potpunosti animirana. To je sve motion graphics.

Mnoge tvrtke se sve više okreću animiranim, kratkim oglasima pošto takve oglase mogu koristiti na svim medijima od televizija, društvenih mreža,  općenitog oglašavanja na Internetu te mobilnih aplikacija. Nema sumnje da je videosadržaj novi kralj kada je riječ o internetskom marketingu i da to namjerava biti još mnogo vremena. Potrošači zahtijevaju dinamičnije medije i sadržaj kod online poslovanja. Pažnja i strpljenje su im kraći te ne pristaju na duge uvode, sadržaj bez smisla i previše informacija odjednom. Zbog toga više tvrtki nego ikad ulaže u motion graphics kao dio svoje marketinške strategije.

U ovom ćemo postu proći kroz stvari koje treba i ne treba raditi s animiranom grafikom, objasnit ćemo što je to točno animirana grafika te koja je razlika između motion graphics-a i animacije. Pa počnimo! 

Blog o motion graphics: na slici je developer koji radi na laptopu animacije
Photo credit: Sarath P Raj on Unsplash

Što je motion graphics (pokretna ili animirana grafika)? 

Motion graphics je vrlo jednostavno animirani grafički dizajn. To je vizualni sadržaj koji je stvoren kombinacijom elemenata dizajna, animacije i videa. Drugim riječima, to su videozapisi koji sadrže grafičke slojeve ili skup različitih slika. Koriste se često za logotipe, uvode i završetke za emisije, podcaste, YouTube videozapise pa čak i veoma popularne GIFove. Alternativno, motion graphics također se može odnositi na proces dizajniranja pokretne grafike, koji se koristi za reklame proizvoda, videozapise s objašnjenjima i druge vrste marketinških materijala. Proces izrade motion graphics započinje idejom za klijenta, nakon čega slijedi izrada scenarija, pronalaženje i izrada elemenata dizajna poput logotipa i ikona, a zatim slijedi animacija i video produkcija.

Blog o motion graphicsu. Na slici je prikazana filmska klapa.
Photo credit: Jakob Owens on Unsplash

Motion Graphics vs. Animacija


Pokretna grafika i animacija često se brkaju jedna s drugom, ali ne bi trebale, pošto je motion graphics dio cjelokupnog krovnog pojma animacije. Tako da je motion graphics animirani grafički dizajn, a u animaciju uz pokretne grafike spada i sve drugo što je pokretna slika uključujući crtiće i video igrice. 
Najveća razlika između pokretne grafike i drugih oblika animacije je činjenica da pokretna grafika ima malo ili nimalo aspekta prepričavanja neke priče. Zadržava se na pokretanju grafičkih elemenata te ponekad zakorači u pripovijedanje u svrhu marketinga, ali to se ne može usporediti sa animacijom poput crtanog filma. Motion graphics je mnogo jednostavniji oblik, fokusiran isključivo na vizualni aspekt grafičkog dizajna. 

Blog o motion graphics: Na slici je prikazan radni stol sa upaljenim monitorom i rukama čovjeka koji radi na njemu.
Photo credit: Daniel Korpai on Unsplash

 

Vrste animirane/pokretne grafike 

Postoji bezbroj vrsta motion graphicsa. Zapravo svaki grafički dizajn element, poput tipografije, loga ili ikona, može postati vrsta pokretne grafike. Ovdje ćemo se dotaknuti samo nekih najpopularnijih. 

Nekoliko najpopularnijihvrsta motion graphicsa su:

Animacije logotipa

Animacije logotipa najčešće se koriste kao uvod u videozapise ili kao naslovne fotografije na društvenim mrežama i web stranicama. Ovo je dobar način da se predstavi sami logo, a time i vizualni identitet tvrtke i brenda. Sa zanimljivom animacijom, klijenti će lakše zapamtiti naziv i izgled tvrtke te se time jača brend identitet. 

Animirani GIF 

GIF (graphics interchange format) je digitalni file fomat koji je nastao 1987 kao način da se smanji veličina slika i kratkih animacija. GIF je danas jedan od najpopularnijih oblika zabave koji se koristi kako bi se stvorili zabavni meme-ovi ili zanimljiv marketinški sadržaj.

Animirani naslovi

Sekvence naslova obično se vide na početku TV emisija i filmova. Osmišljeni su da privuku pozornost gledatelja i daju im do znanja što gledaju.

Animirana informativna videa

Animirana informativna videa se koriste kako bi kroz vizualan način objasnili proizvode, usluge ili čak vijesti. Sigurno ste se susreli sa takvim videima po društvenim mrežama te ona spadaju u popularniji oblik motion graphics dizajna. 

 

Zašto koristiti motion graphics?

Pokretna grafika oživljava vaš brend na način na koji drugi mediji to ne mogu. Umjesto da samo čitaju o vašoj tvrtki i onome što radite, gledatelji zapravo mogu vidjeti i čuti što predstavljate i prodajete. Ovo je iznimno učinkovit način da se povežete sa svojom publikom te da brzo stvorite osjećaj familijarnosti i prepoznatljivosti sa ljudima koji možda nikada nisu niti došli u doticaj sa vama prije ili osnažiti taj osjećaj kod stalnih klijenata. 

Također, to je brz i veoma učinkovit način da se istaknete te da vaš sadržaj vidi mnogo ljudi, pa i da ga lakše zapamte. Oglašavanje na platformama društvenih medija kao što su Facebook i Instagram može biti nezgodno. Postoji samo toliko informacija koje možete ugurati u kratki post, što znači da ne možete ispričati cijelu priču odjednom. S motion graphics možete spakirati gomilu informacija u kratkom vremenu, što ih čini savršenim rješenjem za oglašavanje na društvenim mrežama.

Blog o motion graphics: Na slici ruka drži mobilni uređaj sa otvorenim ekranom na kojemu su ikone najpoznatijih društvenih mreža.
Tracy le Blanc on Pexels

 

Zaključak

Motion graphics je došao i ne namjerava skoro otići. Trenutno je jedan od najpopularnijih načina oglašavanja na digitalnim medijima. 
Ako svojoj marketinškoj strategiji želite dodati dinamične vizualne elemente, razmislite o ulaganju u uslugu motion graphics dizajna. Ovo može biti iznimno isplativ način za dodavanje profesionalne grafike vašem video sadržaju i pomoći vam da se istaknete iz gomile.



Za više članaka o grafičkom dizajnu, posjetite naš blog
Ako vam treba izrada i dizajn motion graphicsa, kontaktirajte nas putem kontakt obrasca, epošte ili društvenih mreža. 
Ostale usluge koje nudimo pogledajte na našoj stranici, a sa našim radovima se možete upoznati u portfoliju

 

Hvala na čitanju! 🙂

 



Ključne riječi: motion graphics dizajn; motion graphics izrada; grafički dizajn; izrada animacija; pokretna grafika; animirana grafika