Zašto svaka tvrtka treba knjigu grafičkih standarda

Knjiga grafičkih standarda, (ili kraće samo knjiga standarda) možda nije poznata široj publici, pogotovo manjim tvrtkama koje nemaju puno reklamnog materijala te nisu imale potrebu za takvom uslugom.  Međutim u ovom članku ćemo se osvrnuti zašto je dobro da svaka tvrtka, bez obzira na veličinu, kojoj je vizualni identitet (brend) bitan, ima i svoju knjigu standarda te kako iskoristiti sve prednosti takve usluge i proizvoda.

Što je knjiga grafičkih standarda?

Knjiga grafičkih standarda je dokument (u digitalnom ili print izdanju) koji određuje vizualni identitet poduzeća (tvrtke). Sadrži smjernice za korištenje logotipa, boja, fontova i drugih elemenata dizajna. Dobro osmišljena knjiga standarda pomaže osigurati da se vizualni identitet tvrtke koristi dosljedno u svim njezinim komunikacijskim kanalima te na taj način stvara profesionalan i jedinstven izgled.

Photo credit : Eva Bronzini on Pexels
Photo credit : Eva Bronzini on Pexels

Zašto je knjiga standarda dobra ideja?

Brojne su prednosti izrade knjige standarda. Jedna od tih je konzistentan izgled brenda.

U današnjem svijetu digitalizacije znamo da vizualni sadržaj igra sve važniju ulogu, a da je kanala komunikacije svakim danom sve više. Za svaku tvrtku je stoga bitno da na svakoj društvenoj mreži, proizvodu ili oglasu ima jednako kvalitetan i prepoznatljiv izgled, odnosno dizajn.

Pomoću knjige standarda postavljaju se jasne smjernice o tome kako brend treba izgledati te kakav dojam ostavlja, odnosno kakvu poruku šalje. Ona pomaže u stvaranju dosljednog vizualnog jezika kroz sve proizvode, usluge i komunikacije neke tvrtke. Pomoću toga se stvara profesionalni imidž tvrtke. Uz to, pomaže u izbjegavanju skupih pogrešaka koje se lako mogu napraviti prilikom izrade grafičkog sadržaja.

Prednosti knjige grafičkih standarda:

  1. Osigurava da se vizualni identitet tvrtke koristi dosljedno u svim komunikacijskim kanalima
  2. Štiti vizualni identitet tvrtke postavljanjem jasnih smjernica za njegovu upotrebu
  3. Važan je referentni alat za marketinški i dizajnerski tim
  4. Osigurava da tim koristi najnoviju verziju logotipa (ili drugih dizajn elemenata) tvrtke
  5. Upoznaje tim sa smjernicama brenda tvrtke
  6. Pomaže u stvaranju profesionalnog, jedinstvenog izgleda tvrtke
  7. Pokazuje da je tvrtka predana održavanju snažnog vizualnog identiteta
  8. Pomaže u uštedi vremena i novca smanjujući dizajnerske pogreške na minimum
  9. Pomaže da se izgradi i održava  snažan odnos sa kupcima osiguravajući da uvijek znaju tko ste i za što se zalažete
Photo credit: Budka Damdinsuren on Unsplash
Photo credit: Budka Damdinsuren on Unsplash

KNJIGA PO MJERI KORISNIKA

Kod izrade knjige grafičkih standarda treba imati na umu njezinu publiku. Drugim riječima, treba biti prilagođena ljudima koji će je koristiti, kao što su zaposlenici, izvođači ili partneri. Također treba biti laka za razumijevanje i korištenje. Knjiga treba biti jasno napisana i organizirana na način koji olakšava pronalaženje informacija koje su korisniku potrebne.
Konačno, tvrtke moraju redovito pregledavati i ažurirati svoju knjigu grafičkih standarda. Kako se brendiranje tvrtke razvija, tako se i knjiga treba istovremeno ažurirati kako bi sve promjene bile u njoj aktualne.

DOSLJEDAN DIZAJN KROZ MEDIJE

Uzmimo za primjer objave na društvenim mrežama. Društvene mreže često vodi tim ljudi. Kada bi svaki dio tima kreirao objave prema svome ukusu, dobili bismo veoma nedosljedan i zbrkan dizajn. Sa knjigom standarda te smjernicama u njoj, svaki dio tima zna kako napraviti dizajn koji se uklapa u standard vizualnog i brend identiteta tvrtke.

Kada klijenti vide tvrtku u različitim medijima, trebali bi je moći lako prepoznati. To pomaže u izgradnji svijesti o brendu te stvara povjerenje kod postojećih i budućih klijenata. Ako brendiranje tvrtke nije dosljedno, to može biti zbunjujuće za kupce i učiniti da tvrtka djeluje neprofesionalno.

ZAŠTITA I ORGANIZACIJA VIZUALNOG IDENTITETA TVRTKE

Knjiga standarda pomaže u zaštiti vizualnog identiteta tvrtke postavljanjem jasnih smjernica za njegovu upotrebu. To osigurava da se logotip i drugi vizualni elementi koriste ispravno i u skladu sa strogim smjernicama postavljenim u knjizi. Kao takva je i vrijedan referentni alat za marketinški i dizajnerski tim. Pogotovo ako se članovi tima s vremenom mijenjaju. Na taj način svaki član tima će uvijek znati pravila i smjernice dizajna kojih se treba držati te dizajn neće odskakati od standarda.

Neminovno je da će tvrtke s vremenom mijenjati pojedine elemente vizualnog identiteta. Međutim, budući da će svi logotipi, fontovi i slike biti pohranjeni na jednom mjestu, zamjena ili modifikacija će biti mnogo jednostavnija. Ako, na primjer, tvrtka odluči promijeniti logo, on će se automatski promijeniti u knjizi sa postavljenim novim smjernicama upotrebe. Na taj način cijeli tim odmah dobiva informacije o novom logu (ili nekom drugom dizajn elementu). Ovo je posebno bitno za tvrtke koje imaju velike timove ljudi ili veliku količinu reklamnih materijala i proizvoda. Na taj način se komunikacijske i dizajnerske pogreške svode na minimum te je promjena odmah primjenjiva.

Photo credit: Yan Krukov on Pexels
Photo credit: Yan Krukov on Pexels  

Standardizirani marketinški materijali

Knjige grafičkih standarda omogućava izradu standardiziranih marketinških materijala za tvrtke. To pomaže da proces stvaranja oglasa, brošura i drugih marketinških materijala bude što jednostavniji te time olakšava brzu proizvodnju velike količine visokokvalitetnog sadržaja. Standardizirani pristup marketinškim materijalima također pomaže stvarati materijale koje je lakše razumjeti i povezati s potencijalnim kupcima. To omogućuje da se tvrtka predstavi u prepoznatljivom formatu te olakšava kupcima povezivanje s brendom.

Zaključak

Posjedovanje knjige grafičkih standarda nije neophodno za svaku tvrtku, ali je svakako poželjno. Stvaranje knjige grafičkih standarda može biti dugotrajan proces, ali je vrijedan ulaganja. Odvajanjem vremena za izradu detaljnih smjernica, tvrtke mogu dugoročno uštedjeti vrijeme i novac.

Ukoliko trebate više informacija o izradi knjige standarda slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.

Više članaka na temu grafičkog dizajna možete naći na našem blogu.

Hvala na čitanju!