Imenovanje tvrtke ili proizvoda :: Kako osmisliti dobar naziv za svoje poslovanje

Ako otvarate tvrtku ili lansirate novi proizvod, trebate ime. Naziv vaše tvrtke ili proizvoda jedan je od najvažnijih aduta koje imate na raspolaganju i jedan od najsnažnijih elemenata brendiranja.
Ime je temelj na kojem se bazira vaša marka i koristit će se u gotovo svim marketinškim komunikacijama. Dakle, važno je odabrati ono koje će biti prepoznatljivo i značajno. Ali kako ćete pronaći pravo ime za svoju tvrtku ili proizvod?
U ovom blogu podijelit ćemo nekoliko savjeta o tome kako osmisliti najbolje ime.

Što je imenovanje tvrtke ili proizvoda?

Imenovanje je proces u kojem marketinški stručnjaci, upotrebljavajući različite tehnike i istraživanja, osmišljavaju ime za neku tvrtku ili proizvod.

Što je ime?

Ime je riječ ili fraza koja se koristi za identifikaciju osobe, mjesta, stvari ili ideje. Imena se mogu dati stvarima bez ikakvog razmišljanja ili planiranja, ili se mogu pažljivo odabrati da predstavljaju nešto specifično.

Kada govorimo o imenu tvrtke ili proizvoda to je prvi dojam koji potencijalni kupac ima o njima. Naziv tvrtke ili proizvoda može puno reći o tome čime se bavi, za što se zalaže i kakvu kvalitetu očekivati.

Važnost imena

Dobro odabrano ime može prenijeti puno o tvrtki ili proizvodu, uključujući njezine vrijednosti, osobnost i ciljno tržište. Dobar naziv može pomoći da se istaknete od konkurencije i ostavite trajan dojam na potrošače. Suprotno tome, loše ime može napraviti mnogo štete, odbiti potencijalne kupce i dati tvrtki ili proizvodu negativnu reputaciju. Dakle, kada je riječ o marketingu, ime je doista važno.

Imenovanje tvrtke ili proizvoda - BlogKako osmisliti ime za tvrtku ili proizvod

Mnogo je stvari koje treba uzeti u obzir kada govorimo o imenovanju. Ime bi trebalo odražavati tvrtku i ono što ona predstavlja. Trebalo bi biti privlačno i lako pamtljivo. A u današnje vrijeme, veoma je bitno da se lako može naći na Internetu.

Imenovanje tvrtke ili proizvoda je zeznut posao. Ali, uz malo mozganja i kreativnosti, može se smisliti idealno.

Evo nekoliko savjeta za početak:

Razmislite o svojoj publici.

Kada stvarate ime za svoju tvrtku ili proizvod, važno je razmišljati o publici. Do koga pokušavate doći? Uzmite u obzir njihovu dob i spol. Kakvu konkurenciju imate? Kako će oni percipirati vaš proizvod ili uslugu u usporedbi s onim što je drugo na tržištu?

Neka naziv odražava misiju i vrijednosti vaše tvrtke

Kada birate naziv za svoju tvrtku ili proizvod, važno je osigurati da naziv odražava misiju i vrijednosti vaše tvrtke. To će vam pomoći osigurati da kupci i klijenti imaju pozitivnu povezanost s vama.

Jednostavno i lako za pamćenje

Htjet ćete odabrati ime koje je jednostavno i lako pamtljivo. Komplicirano ili teško izgovorljivo ime otežat će potencijalnim kupcima pronalaženje i pamćenje vašeg brenda.

Izbjegavajte korištenje akronima ili kratica

Akronimi i kratice mogu biti zbunjujući i teški za pamćenje. Ako ih koristite, provjerite jesu li ispravno napisane i jesu li lake za izgovor.

Provjerite je li ime dostupno

Prije nego se odlučite za ime, svakako provjerite je li dostupno za korištenje. To uključuje provjeru zaštitnih znakova (logo), dostupnost domena te provjera na trgovačkom sudu.

Uključite ljude u proces imenovanja

Kada smišljate ime, može biti od pomoći razraditi ideje s drugima. To vam može dati neke nove perspektive i pomoći da smislite ime kojeg se možda niste sami dosjetili. Razmišljajte sa svojim timom i osmislite popis potencijalnih imena. Stavite na popis sva imena koja vam padnu napamet. Nikad ne znate kako vas neko ime može inspirirati. Možda ga doradite, možda vas ono navede do novog imena, ali pravilo treba biti – sve ideje stavite na papir. Koliko god se činile ‘lude’.

Nemojte se bojati biti previše kreativni

Možda mislite da je kreativnost važna samo u marketinškim kampanjama, ali ona je dobar alat i u procesima imenovanja. Najbolji način da budete kreativni pri odabiru imena je razmišljanje izvan okvira; radite stvari drugačije nego što ih svi drugi rade i pokušajte se ne bojati da ćete izaći iz nekih imaginarnih granica. Najbolja imena najčešće jesu ona koja na prvu se čine malo prekreativna ili previše van okvira.

Ne dajte se uhvatiti u trendove

Tvrtke i proizvodi koji to rade brzo izlaze iz mode. U svijetu u kojem milijuni ljudi svakodnevno stvaraju tvrtke i proizvode, važno je istaknuti se iz gomile. Ako vaše ime zvuči kao sva druga, idete u krivom smjeru. Trendovi se mijenjaju, ali ime treba biti dugotrajno i van trenutnih trendova.

Istraživanje, istraživanje i još istraživanja.

Nakon što imate popis potencijalnih imena, istražite ih pretraživanjem na Googleu i drugim tražilicama te društvenim mrežama. Također pogledajte proizvode i usluge koje ljudi kupuju od konkurencije. Možete dobiti predodžbu o tome kako su imenovani. Koriste li se brojevima? Zvuči li kao nešto specifično? Što više znate o tome kako vaše tržište funkcionira, to će vam biti lakše smisliti nešto što se savršeno uklapa.

Kada gledate povratne informacije kupaca na mreži (komentari na društvenim mrežama), obratite pozornost na ono što ljudi govore konkretno o vašoj tvrtki—i uzmite u obzir što drugi općenito govore o tvrtkama poput vaše. Što više informacija imate o tome kako klijenti misle o svojim iskustvima s tvrtkama sličnim vašoj, to ćete bolje moći utvrditi bi li određeno ime dobro odgovaralo vašem.

Blog- Imenovanje tvrtke ili proizvoda

Savjeti za odabir dobrog imena za tvrtku ili proizvod

1. Neka bude jednostavno: dobro ime treba biti lako za izgovor i pamćenje.

2. Učinite ga jedinstvenim: Izbjegavajte odabir imena koje je previše slično drugoj tvrtki ili proizvodu.

3. Zvuk imena: Odaberite ime koje se lako izgovara i pamti

4. Kombiniranje riječi: Pokušajte kombinirati različite riječi kako biste stvorili novo, jedinstveno ime.

5. Korištenje rječnika: Pronađite sinonime za proizvode ili usluge koje nudite i koristite ih za stvaranje novog naziva.

4. Tipografija imena: Provjerite izgleda li ime dobro kada je napisano. Sjetite se da će većina kupaca vidjeti vaše ime, ne ga samo ćuti.

5. Dostupnost naziva: Provjerite jesu li naziv domene i zaštitni znak dostupni.

6. Razmotrite značenje: Izbjegavajte imena koja bi se mogla protumačiti na negativan način.

7. Testirajte ga: Prije nego što donesete konačnu odluku, testirajte naziv s potencijalnim kupcima ili klijentima.

8. Angažiranje profesionalca: Ako se mučite da smislite dobro ime, uvijek možete angažirati tvrtku za profesionalno imenovanje.

Slijedeći ove savjete, možete stvoriti sjajno ime za svoju tvrtku ili proizvod koji će vam pomoći da ostavite trajan dojam.

Zaključak

U konačnici, najbolje je ime ono koje će odjeknuti kod potrošača i pomoći tvrtki da postigne svoje marketinške ciljeve. Iako ovaj proces zna biti dugotrajan i ponekad i težak, na kraju će se isplatiti ako vas dovede do imena idealnog za vas.

 

Za više članaka na temu grafičkog dizajna i marketinga, posjetite naš blog.

Ukoliko trebate neku od usluga dizajna, slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.

Hvala na čitanju!