Grizli bar :: Logo i imenovanje
grafički dizajn :: vizualni identitet :: branding :: izrada loga :: copywriting :: imenovanje tvrtke :: motion graphics dizajn :: animacija
O Grizli imenu i logu
Imenovanje nije izuzetno tražena usluga, većinom jer klijenti žele sami izabrati ime. To je razumljivo pošto se ime smatra nečim osobnim i važnim. Međutim ima i koristi proslijediti taj posao tvrtki koja će paziti da ime odgovara određenim kriterijima. Primjerice, treba paziti da se izbjegavaju imena koja je teško izgovarati ili pisati. Takva imena se teško pamte, a u današnje vrijeme Interneta, kada tražimo tvrtke po imenima na pretraživačima i društvenim mrežama, želimo ime koje je lako pamtljivo i koje se lako piše. Ako upotrebljavate strane nazive za imena, uvijek provjerite sa tečnim govornikom ili lektorom da li upotrebljavate naziv na ispravan način, ako sami ne posjedujete tečno znanje tog jezika.
Također, nemojte ograničavati svoju djelatnost imenom. Što to znači? U samom nazivu tvrtke pokušajte izbjegavati korištenje vrste posla kojom se bavite. U budućnosti ćete možda proširivati posao ili željeti skroz preusmjeriti poslovanje pa je bolje držati se naziva koji su neutralniji. Međutim, to ne znači da ime ne treba imati značenje. Najbolja imena su kratka, jasna, kreativna, ali koja i dalje imaju u sebi značenje.
Kako smo došli do imena “Grizli”
Dobar primjer toga je baš naziv “Grizli”. Nije nam plan bio nazvati restoran prema medvjedu, ali je taj naziv poslužio kao poveznica riječi “griz” kao asocijacija na hranu i jedenje te potrebe da naziv ne bude doslovan već, ali da i dalje ima značenje, u ovom slučaju sakriveno. Tako smo došli do naziva “Grizli” i usput dobili i maskotu restorana. 🙂
Provjera imena
Nakon što odaberete ime, veoma je bitno provjeriti da li je to ime već korišteno. Prođite kroz sudske registre, pročešljajte sve društvene mreže te pogledajte da li su domene sa tim imenom dostupne. Ne želite da vam web stranica ima predugačak naziv ili prekompliciran, zato što samo ime nije bilo dostupno. Dobro sve istražite. Ako unajmite tvrtku, tvrtka će taj dio posla odraditi, naravno za vas.
Pošto je klijent već odabrao boje kojima je uredio restoran, željeli smo da logo ne odskače već da prati već postojeće boje, koje smo samo modificirali kako bi na logu izgledale skladnije. Nakon što je ime “Grizli” odabrano, znali smo da logo treba sadržavati siluetu medvjeda, ali i skriveno značenje (griz). Tako smo odgrizli dio ikone i dobili ovaj jedinstveni logo.
Sviđa vam se ovaj logotip? Pogledajte i naše ostale radove iz kategorije Logo.
Dizajn loga za restorane
Prije nego što krenete sa izradom i dizajnom loga za restoran, treba si postaviti neka važna pitanja. Kakvu hranu restoran prodaje? Kakvu atmosferu restoran ima? Da li je luksuzan, ležeran (poput restorana za brzu hranu) ili tradicionalan? Koje je ciljno tržište? Na kojoj lokaciji (ili više njih) se restoran nalazi?
Razmislite što bi bilo prikladno za restoran i što bi odgovaralo cjelokupnom brendu. Logo bi trebao biti jednostavan i lako pamtljiv, a ipak prenositi poruku i “vibru” restorana.
Koje su neke od uobičajenih pogrešaka koje ljudi čine kada dizajniraju logotip za restoran?
Jedna uobičajena pogreška koju ljudi čine kada dizajniraju logotip za restoran je što ne istražuju. Kako je kod prodaje nekretnina pravilo: lokacija, lokacija, lokacija. Tako je u dizajnu pravilo: istraživanje, istraživanje i istraživanje.
Važno je razumjeti koncept restorana i ciljno tržište prije nego počnete dizajnirati logotip. Također je bitno istražiti konkurenciju kako bi mogli izbjeći kopiranje sličnog dizajna. Logo bi trebao biti kreativan i originalan.
Još jedna česta pogreška je što logotip nije dovoljno jednostavan. Logo treba biti lako pamtljiv i prepoznatljiv, tako da uključivanje previše elemenata može biti kontraproduktivno. Kvaliteta iznad kvantitete dizajn elemenata.
Vizualni identitet :: Grizli Bar
Koliko se često treba ažurirati logotip restorana?
Ne postoji čvrsto pravilo koliko često restoran treba ažurirati svoj logotip. To u konačnici ovisi o potrebama i ciljevima restorana.
Neki čimbenici koje treba uzeti u obzir kada odlučujete hoćete li ažurirati logotip svog restorana mogu uključivati:
Rebranding
Kako restoran raste i razvija se, možda je vrijeme da se logo osvježi i modernizira. Nekad se brend širi te se dodaju nove usluge ili proizvodi. Možda se restoran širi na nove lokacije te se logo treba prilagoditi toj promjeni.
Konkurencija
Nekad dolazi do naglih pomaka u industriji. Možda vaša konkurencija mijenja izgled, možda dolaze novi dizajn trendovi u industriji. Sve su to razlozi da se redovito prate trendovi te da im se prilagođava.
Izrada i dizajn loga :: Grizli bar
Promjene u ciljanoj publici
Nekad se klijentela restorana promijeni. Iznenada novi kupci dolaze, stari odlaze. treba pratiti takve promjene i sa dizajnom te ga prilagođavati novoj ciljanoj publici.
U konačnici, učestalost kojom ažurirate logotip svog restorana trebala bi se temeljiti na vašim poslovnim ciljevima i potrebama brenda. Važno je razmotriti moguće troškove i koristi ažuriranja loga te pažljivo planirati sve promjene kako biste bili sigurni da su usklađene s vašom cjelokupnom strategijom marketinga i poslovanja.
Želite kod nas napraviti logo? Javite nam se na email adresu ili putem kontakt obrasca.
Naše ostale radove možete pogledati u portfoliju.
Ako želite znati nešto više o grafičkom dizajnu slobodno pogledajte i naš blog gdje ćete naći mnoge zanimljive članke od kojih su mnogi upravo o logu.
Zale Dizajn Studio