Grizli bar :: Logo i imenovanje

grafički dizajn :: vizualni identitet :: branding :: izrada loga :: copywriting :: imenovanje tvrtke :: motion graphics dizajn :: animacija

O Grizli imenu i logu

Imenovanje nije izuzetno tražena usluga, većinom jer klijenti žele sami izabrati ime. To je razumljivo pošto se ime smatra nečim osobnim i važnim. Međutim ima i koristi proslijediti taj posao tvrtki koja će paziti da ime odgovara određenim kriterijima. Primjerice, treba paziti da se izbjegavaju imena koja je teško izgovarati ili pisati. Takva imena se teško pamte, a u današnje vrijeme Interneta, kada tražimo tvrtke po imenima na pretraživačima i društvenim mrežama, želimo ime koje je lako pamtljivo i koje se lako piše. Ako upotrebljavate strane nazive za imena, uvijek provjerite sa tečnim govornikom ili lektorom da li upotrebljavate naziv na ispravan način, ako sami ne posjedujete tečno znanje tog jezika.

Također, nemojte ograničavati svoju djelatnost imenom. Što to znači? U samom nazivu tvrtke pokušajte izbjegavati korištenje vrste posla kojom se bavite. U budućnosti ćete možda proširivati posao ili željeti skroz preusmjeriti poslovanje pa je bolje držati se naziva koji su neutralniji. Međutim, to ne znači da ime ne treba imati značenje. Najbolja imena su kratka, jasna, kreativna, ali koja i dalje imaju u sebi značenje.

Kako smo došli do imena “Grizli”

Dobar primjer toga je baš naziv “Grizli”. Nije nam plan bio nazvati restoran prema medvjedu, ali je taj naziv poslužio kao poveznica riječi “griz” kao asocijacija na hranu i jedenje te potrebe da naziv ne bude doslovan već, ali da i dalje ima značenje, u ovom slučaju sakriveno. Tako smo došli do naziva “Grizli” i usput dobili i maskotu restorana. 🙂

Provjera imena

Nakon što odaberete ime, veoma je bitno provjeriti da li je to ime već korišteno. Prođite kroz sudske registre, pročešljajte sve društvene mreže te pogledajte da li su domene sa tim imenom dostupne. Ne želite da vam web stranica ima predugačak naziv ili prekompliciran, zato što samo ime nije bilo dostupno. Dobro sve istražite. Ako unajmite tvrtku, tvrtka će taj dio posla odraditi, naravno za vas.

Pošto je klijent već odabrao boje kojima je uredio restoran, željeli smo da logo ne odskače već da prati već postojeće boje, koje smo samo modificirali kako bi na logu izgledale skladnije. Nakon što je ime “Grizli” odabrano, znali smo da logo treba sadržavati siluetu medvjeda, ali i skriveno značenje (griz). Tako smo odgrizli dio ikone i dobili ovaj jedinstveni logo.

Dizajn ambalaže :: Grizli bar
Dizajn ambalaže :: Grizli bar

Sviđa vam se ovaj logotip? Pogledajte i naše ostale radove iz kategorije Logo.

 

Dizajn loga za restorane

Izrada i dizajn loga za Grizli bar u Zagrebu. Na slici je prikazan logo, čija je ikona krug sa gornjim dijelom odgriženim, a unutar kruga je ilustrirana njuška medvjeda. Krug je crne boje sa bijelim obrubom, nazim Grizli bar je u crvenoj i bijeloj boji te teskt: pizza, burger, gyros je napisano u bijeloj boji. Logo se nalazi na staklu.
Izrada i dizajn loga :: Grizli bar

Prije nego što krenete sa izradom i dizajnom loga za restoran, treba si postaviti neka važna pitanja. Kakvu hranu restoran prodaje? Kakvu atmosferu restoran ima? Da li je luksuzan, ležeran (poput restorana za brzu hranu) ili tradicionalan? Koje je ciljno tržište? Na kojoj lokaciji (ili više njih) se restoran nalazi? 
Razmislite što bi bilo prikladno za restoran i što bi odgovaralo cjelokupnom brendu. Logo bi trebao biti jednostavan i lako pamtljiv, a ipak prenositi poruku i “vibru” restorana. 

Koje su neke od uobičajenih pogrešaka koje ljudi čine kada dizajniraju logotip za restoran?

Jedna uobičajena pogreška koju ljudi čine kada dizajniraju logotip za restoran je što ne istražuju. Kako je kod prodaje nekretnina pravilo: lokacija, lokacija, lokacija. Tako je u dizajnu pravilo: istraživanje, istraživanje i istraživanje. 

Važno je razumjeti koncept restorana i ciljno tržište prije nego počnete dizajnirati logotip. Također je bitno istražiti konkurenciju kako bi mogli izbjeći kopiranje sličnog dizajna. Logo bi trebao biti kreativan i originalan. 

Još jedna česta pogreška je što logotip nije dovoljno jednostavan. Logo treba biti lako pamtljiv i prepoznatljiv, tako da uključivanje previše elemenata može biti kontraproduktivno. Kvaliteta iznad kvantitete dizajn elemenata. 

Izrada vizualnog identiteta za restoran Grlizi Bar iz Zagreba, Hrvatska. Na slici je bijela kutija za pizzu na drvenoj površini s logom Grizli Bara. Na stolu su žlice, salvete, masline i začini.

Vizualni identitet :: Grizli Bar

Koliko se često treba ažurirati logotip restorana?

Ne postoji čvrsto pravilo koliko često restoran treba ažurirati svoj logotip. To u konačnici ovisi o potrebama i ciljevima restorana.

Neki čimbenici koje treba uzeti u obzir kada odlučujete hoćete li ažurirati logotip svog restorana mogu uključivati:

Rebranding

Kako restoran raste i razvija se, možda je vrijeme da se logo osvježi i modernizira. Nekad se brend širi te se dodaju nove usluge ili proizvodi. Možda se restoran širi na nove lokacije te se logo treba prilagoditi toj promjeni. 

Konkurencija

Nekad dolazi do naglih pomaka u industriji. Možda vaša konkurencija mijenja izgled, možda dolaze novi dizajn trendovi u industriji. Sve su to razlozi da se redovito prate trendovi te da im se prilagođava.

Izrada i dizajn loga za Grizli Bar u Zagrebu. Na slici je prikazan drveni stol i tamno sivi cigleni zid u pozadini. Na stolu se nalazi plakat uokviren sa drvenim okvirom na kojemu je logo Grizli bara. Plakat je crne boje, logo je crvene i bijele boje. Uz plakat nalaze se i salice za kavu sa logom Grizli bara kao i vrecine za hranu i posjetnice.

Izrada i dizajn loga :: Grizli bar

 

Promjene u ciljanoj publici

 

Nekad se klijentela restorana promijeni. Iznenada novi kupci dolaze, stari odlaze. treba pratiti takve promjene i sa dizajnom te ga prilagođavati novoj ciljanoj publici. 

U konačnici, učestalost kojom ažurirate logotip svog restorana trebala bi se temeljiti na vašim poslovnim ciljevima i potrebama brenda. Važno je razmotriti moguće troškove i koristi ažuriranja loga te pažljivo planirati sve promjene kako biste bili sigurni da su usklađene s vašom cjelokupnom strategijom marketinga i poslovanja. 

 

Želite kod nas napraviti logo? Javite nam se na email adresu ili putem kontakt obrasca

Naše ostale radove možete pogledati u portfoliju.

Ako želite znati nešto više o grafičkom dizajnu slobodno pogledajte i naš blog gdje ćete naći mnoge zanimljive članke od kojih su mnogi upravo o logu.

 

 

Zale Dizajn Studio