Redizajn logotipa: zašto redizajnirati postojeći, a ne izraditi novi

Logotip je ključni dio brendiranja tvrtke te nije čudno da mu se treba posvetiti posebna pažnja. Dobro dizajniran logotip može komunicirati vrijednosti tvrtke i pomoći joj da se istakne od konkurencije. S druge strane, loše dizajniran logo može naštetiti ugledu tvrtke i otežati kupcima pamćenje i prepoznavanje robne marke. Zato redizajn logotipa zahtjeva pažljivo planiranje i izvođenje.

U ovom ćemo postu raspravljati o važnosti redizajna logotipa te vam, nadamo se, to pomogne odlučiti da li je promjena izgleda idealna za vas te kako uspješno implementirati promjene tako da dugoročno koriste vašem poslovanju. Također ćemo istražiti neke od uobičajenih pogrešaka koje tvrtke vrše pri redizajniranju svojih logotipova. Pa krenimo.

Što je redizajn logotipa?

Redizajn logotipa je kada tvrtka ili organizacija promijeni svoj trenutni logo u novi logo. Razlozi mogu biti brojni kao što su rebranding, promjena imena ili promjena smjera poslovanja tvrtke. Novi logo najčešće će biti samo modernija verzija starijeg loga, zadržavajući boje, tipografiju ili ikonu. Nekad, ipak, radi se o potpunoj promjeni izgleda loga.

Velika je to odluka za svaku tvrtku jer ažuriranje svih materijala tvrtke novim logotipom može biti skupo i dugotrajno. Tako da prije nego se upustite u redizajn, važno je provesti istraživanje jer novi logo može imati veliki utjecaj na to kako kupci doživljavaju tvrtku.

Razlozi za redizajn logotipa

Mnogo je razloga zašto tvrtke odlučuju redizajnirati svoje logotipe. Ponekad je to zato što je tvrtka prošla kroz promjenu, kao što je spajanje ili akvizicija. U drugim slučajevima to može biti zato što tvrtka želi ažurirati svoj imidž ili ciljati na novu publiku.

Nekoliko uobičajenih razloga za redizajn logotipa su:

Tvrtka je prošla kroz promjenu:

Kao što je gore spomenuto, tvrtke ponekad redizajniraju svoje logotipe nakon promjene, kao što je spajanje ili akvizicija. To je zato što novi logotip može pomoći u komuniciranju novog identiteta tvrtke. Također, tvrtka možda mijenja smjer poslovanja te se više neće baviti istim poslom kao prije.

Tvrtka želi ažurirati svoj imidž:

S vremenom imidž poduzeća može zastarjeti. To je osobito uobičajeno u industrijama koje se neprestano razvijaju, poput tehnologije. Redizajn logotipa može pomoći u ažuriranju imidža tvrtke i učiniti ga relevantnijim za ciljnu publiku.

Tvrtka želi ciljati na novu publiku:

Kako se ciljna publika tvrtke mijenja, tako bi se trebao mijenjati i njezin logotip. Tvrtka koja cilja na novu publiku možda će htjeti redizajnirati svoj logo kako bi se dopala novom tržištu.

Tvrtka želi biti prepoznatljivija:

Tvrtka može redizajnirati svoj logo kako bi ga učinila prepoznatljivijim. To se često postiže pojednostavljivanjem dizajna ili korištenjem prepoznatljivijih boja ili oblika.

Tvrtka želi biti pamtljivija:

Tvrtka također može htjeti redizajnirati svoj logo kako bi ga učinila pamtljivijim. To se može učiniti korištenjem jedinstvenog dizajna ili ugradnjom elemenata koji su povezani s robnom markom tvrtke.

Blog: Redizajn loga
Redizajn loga

Kako redizajnirati logo

Prije nego što počnete važno je imati plan. Kod redizajna svog loga, trebate razumjeti tri stvari: poslovne ciljeve, svoju trenutnu poziciju na tržištu i poziciju vaše industrije na tržištu. Također morate razumjeti kakvu ste reputaciju izgradili za sebe tijekom vremena.

Potrebno je razumijevanje svih ovih stvari prije nego krenete naprijed s postupkom redizajna loga jer će oni utjecati na svaku odluku koja se donese tijekom ovog procesa.

Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći u procesu:

1. Odredite ciljeve redizajna:

Što tvrtka želi komunicirati novim logotipom? Koje su vrijednosti tvrtke i kako se one mogu prenijeti kroz dizajn? Također je važno uzeti u obzir povijest tvrtke i kako se logotip razvijao tijekom vremena.

2. Prikupite inspiraciju:

Nakon što se utvrde ciljevi redizajna, sljedeći korak je prikupljanje inspiracije. To se može učiniti gledanjem drugih logotipa u istoj industriji ili gledanjem logotipa tvrtki koje imaju vrijednosti slične tvrtki koja se mijenja.

3. Skicirajte ideje:

Nakon što ste prikupili inspiraciju, vrijeme je da počnete skicirati ideje za novi logo. Ne treba se kočiti u ovom procesu. Neke ideje neće izgledati dobro kada ih stavite na papir, ali možda vas inspiriraju za neku novu ideju.

4. Dobijte povratne informacije:

Nakon što se stvori nekoliko potencijalnih dizajna, važno je dobiti povratne informacije od drugih. To se može učiniti pokazivanjem dizajna zaposlenicima, kupcima ili čak prijateljima i obitelji.

5. Odaberite konačni dizajn:

Nakon dobivanja povratnih informacija, vrijeme je da odaberete konačni dizajn. Odabrani dizajn trebao bi odražavati vrijednosti i ciljeve tvrtke te trebao bi biti nešto na što zaposlenici, kupci i drugi mogu biti ponosni.

6. Implementirajte novi logo:

Posljednji korak je implementacija novog logotipa. To uključuje ažuriranje svih marketinških materijala tvrtke, kao i njezinih web stranica i računa društvenih medija.

Blog: Kako redizajnirati logo

Pogreške kod redizajna logotipa

Kada redizajnirate logotip, važno je izbjeći pogreške. Pošto je sam proces redizajna skup i dugotrajan proces, pogreške treba svesti na minimum te po mogućnosti uspjeti iz prvog pokušaja napraviti najbolji mogući logo.

1. Nemojte raditi previše promjena.

Ponekad je sve što je potrebno suptilna promjena za ažuriranje logotipa. Previše promjena može zbuniti i udaljiti vaše klijente.

2. Nemojte se previše udaljavati od originala.

Ako su vaši klijenti već upoznati s vašim logotipom, nemojte raditi previše izmjena da ga ne bi mogli prepoznati.

3. Nemojte izgubiti izvorno značenje.

Budite sigurni da novi logo i dalje predstavlja ono za što se vaša tvrtka zalaže. Nemojte raditi nikakve promjene koje bi promijenile poruku koju vaš logotip pokušava prenijeti.

4. Potražite stručnu pomoć.

Ne pokušavajte sami redizajnirati svoj logotip osim ako niste profesionalni grafički dizajner. Isplati se uložiti u profesionalca koji će vam pomoći s ovim važnim zadatkom.

Kako bi izbjegle te pogreške, tvrtke bi trebale odvojiti vrijeme da pažljivo razmotre svoje ciljeve za redizajn i konzultirati se sa stručnjacima kako bi osigurale da je njihov novi logotip učinkovit i odražava njihov brend.

Blog: Kako redizajnirati logo
Kako znati da li je redizajn potreban?

1. Prvo pitanje koje si morate postaviti jest je li trenutni logo zastario

Dobro pravilo je da ako je logotip star više od deset godina, možda je vrijeme za redizajn. Naravno, uvijek postoje iznimke od ovog pravila – na primjer, ako vaša tvrtka prolazi kroz rebranding, tada bi novi logo mogao biti u redu.

2. Pogledajte svoju konkurenciju

Kakav je njihov logo u usporedbi s vašim? Ako je njihov logotip moderniji ili bolje odražava njihov brend, možda je vrijeme da ažurirate svoj.

3. Obratite pozornost na svoj brand identitet

Je li se promijenio tijekom godina? Ako je tako, vaš bi logotip trebao odražavati te promjene. Na primjer, ako ste nedavno dodali nove proizvode ili usluge, vaš bi logotip trebao odražavati to proširenje.

4. Na kraju, zapitajte se da li vam se jednostavno ne sviđa vaš trenutni logo.

Ako nije estetski ugodan ili ne odražava dobro vašu marku, možda je vrijeme za promjenu.

Sve su ovo valjani razlozi za razmatranje redizajna logotipa. Ako se jedno ili više od navedenog odnosi na vas, možda je vrijeme da ažurirate svoj logotip. Naravno, prije toga svakako se posavjetujte s profesionalnim grafičkim dizajnerom i svojim marketinškim timom.

Koji su rizici redizajna logotipa?

Postoji nekoliko rizika povezanih s redizajnom logotipa. Najčešći je da novi logo neće biti dobro prihvaćen u javnosti. To može dovesti do gubitka kupaca i negativne povezanosti s tvrtkom.

Ako novi dizajn previše odstupa od originalnog logotipa, to može odbiti već postojeće klijente. Klijenti su vjerni ne samo proizvodima i uslugama, već i izgledu brenda. Zbog toga redizajn koji previše odstupa od starog ili je pak izgledom skroz promijenjen može izazvati veoma negativnu reakciju među klijentima.

Stvaranje previše kompliciranog logotipa je isto jedan od rizika. To može otežati pamćenje loga kupcima. Jednostavnije slike, kombinacije boja i fontova se lakše pamte. Što je logo kompliciraniji, veći je rizik da neće ostaviti trajan dojam.

Još neke od pogrešaka uključuju neuzimanje u obzir značenja trenutnog logotipa, neodvajanje vremena za razumijevanje brenda, nepostojanje jasne ideje o tome što bi se redizajnom trebalo postići, neuključivanje bitnih ljudi u proces, nepostojanje jasnih vremenskih okvira, netestiranje novog logotipa i nepostojanje plana za prijelaz sa starog loga na novi. Ukoliko se bilo koji od ovih koraka zanemari rizik je da redizajn neće biti uspješan.

Redizajn logotipa također može biti skup i dugotrajan proces, stoga je važno odvagnuti rizike i koristi prije bilo kakvih promjena.

Izbjegavanje ovih pogrešaka ključno je za osiguranje uspješnog redizajna.

Ukoliko se odlučite za redizajn, budite strpljivi i pustite da se proces odvija. Važno je znati da je za redizajn logotipa potrebno vrijeme – morate biti otvoreni i fleksibilni tijekom cijelog procesa.

Otvorite se promjenama i eksperimentirajte. Dobar dizajner će poticati eksperimentiranje s različitim idejama, oblicima i kompozicijama kao i shemama boja—na taj način će se dizajnirati nešto jedinstveno za vašu tvrtku što će ga na pozitivan način istaknuti od logotipa konkurencije.

Zaključak

Logo je važan jer je često prva stvar koju će potencijalni kupac vidjeti. Trebao bi biti privlačan i odražavati vašu tvrtku. Ako niste sigurni treba li vam novi logo, postavite si sljedeća pitanja: Je li trenutni logo zastario? Ima li konkurencija bolji logo? Je li se promijenio identitet vašeg brenda? Jednostavno vam se ne sviđa trenutni logo? Ako ste na bilo koje od ovih pitanja odgovorili potvrdno, možda je vrijeme za redizajn.

 

Ukoliko trebate redizajn loga, slobodno nam se javite putem maila ili kontakt obrasca.

Naše radove možete pogledati u portfoliju.

Ako vam se svidio ovaj članak, pogledajte naš blog gdje ćete naći još više članaka na temu grafičkog dizajna.

Hvala na čitanju!