Vodič za razvoj web i mobilnih aplikacija

Razvoj web i mobilnih aplikacija postaje sve traženija usluga te taj trend ne pokazuje znakove usporavanja. Svijet tehnologije razvija se velikom brzinom i nove inovacije mijenjaju način na koji živimo, radimo, kupujemo i igramo se. Konkretno, rast web i mobilnih aplikacija stvorio je revoluciju u načinu na koji pristupamo informacijama i uslugama. Tržište aplikacija toliko se brzo proširilo da je sada industrija vrijedna milijarde dolara.  Projekcija je da će narasti na 430.90 milijarde dolara u 2022. ( Izvor: Statista).

Korisnici zahtijevaju aplikacije koje su brze, pouzdane, sigurne i jednostavne za korištenje. S odgovarajućim tehničkim znanjem i poslovnom strategijom razvoj web i mobilne aplikacije može dovesti marketinšku strategiju i web stranicu na novu razinu.

Ovaj će vodič objasniti sve što trebate znati kako biste započeli s izradom vlastite aplikacije.

Što je aplikacija?

Aplikacija je dio softvera dizajniran za rad na pametnim uređajima (najčešće mobilnim telefonima i tabletima) i/ili računalima. Aplikacije se mogu koristiti za gotovo sve, od obrazovanja do zabave, bankarstva, kupovine, putovanja i još mnogo toga.

Photo credit: Daniel Korpai on Unsplash
Photo credit: Daniel Korpai on Unsplash

Postoje dvije glavne vrste aplikacija:

  • Web-aplikacije se koriste na računalima, pametnim telefonima i tabletima te im se pristupa putem preglednika
  • Mobilne aplikacije koriste se samo na pametnim uređajima (telefonima, tabletima i televizorima), a preuzimaju se i instaliraju putem trgovine aplikacija. Mobilne aplikacije imaju značajne prednosti u odnosu na web aplikacije. Mogu raditi izvan mreže i korisnici ih mogu lakše pronaći pretraživanjem trgovina aplikacija (poput Apple Store, Google Play ili Microsoft Store).

Prednosti razvoja web i mobilnih aplikacija

Prednosti razvoja web ili mobilne aplikacije su brojne. Možda je najočitija prednost to što vam može pomoći da dosegnete veću publiku nego što biste to učinili da ste ograničeni na fizičku trgovinu ili ured. Ostale pogodnosti uključuju mogućnost praćenja podataka o korisnicima, mogućnost ponude ciljanih promocija i mogućnost prihvaćanja plaćanja elektroničkim putem. Osim toga, aplikacija može pomoći u izgradnji lojalnosti kupaca i svijesti o brendu. Konačno, aplikacija može pružiti jedinstveno i praktično korisničko iskustvo koje može rezultirati povećanom prodajom i ponovnom kupnjom.

Zašto su aplikacije bolje od web stranica

Iako postoje mnoge prednosti razvoja web ili mobilne aplikacije, postoji i nekoliko ključnih razloga zašto se aplikacije često smatraju boljim od web stranica. Jedan od razloga je taj što je vjerojatnije da će se aplikacije redovito koristiti jer im je obično lakše pristupiti nego web stranicama. Drugi je razlog taj što aplikacije obično nude impresivnije i interaktivnije iskustvo od web stranica. Na kraju, aplikacije mogu iskoristiti prednosti telefonskih značajki kao što su push obavijesti, koje mogu pomoći da korisnici ostanu angažirani.

Prednosti aplikacija u odnosu na web stranice uključuju:

  1. Brži pristup informacijama i uslugama
  2. Mobilne aplikacije su dizajnirane za korisnike koji žele brzo i praktično pristupiti informacijama ili uslugama. S druge strane, web stranice su dizajnirane za one kojima je prioritet temeljito, promišljeno iskustvo
  3. Povećani prihod – pokazalo se da aplikacije donose oko 10 puta veći prihod od mobilnih web stranica za mnoge industrije, uključujući maloprodaju, putovanja, zabavu i zdravstvenu skrb
  4. Poboljšano prepoznavanje brenda
  5. Aplikacije mogu pomoći u stvaranju brend identiteta i promoviranju proizvoda. Aplikacije koje izradite i integrirate u svoje marketinške strategije mogu same po sebi postati prepoznatljivi brend, olakšavajući zadržavanje kupaca i širenje dosega

Kako izraditi web i mobilnu aplikaciju

Stvaranje aplikacije može biti sjajan način da oživite svoju viziju, ali potrebno je više od same dobre ideje da biste napravili uspješnu aplikaciju. Morate imati jasnu svrhu aplikacije, istražiti, odabrati pravu platformu, dizajnirati korisničko sučelje i razviti ga za korisnike i tražilice. Također morate poslati svoju aplikaciju u prave trgovine aplikacija i promovirati je kako biste dosegli svoju publiku.

Koje su različite faze razvoja aplikacije?

Proces razvoja aplikacije može se općenito podijeliti u četiri faze: ideja, dizajn, razvoj i testiranje.

Zamisao se odnosi na smišljanje početne ideje za vašu aplikaciju. Ovdje se odlučuje koji problem aplikacija pokušava riješiti te na koji način će aplikacija u tome pomoći.

Nakon što imate ideju, vrijeme je za dizajn. Na ovom koraku se stvara korisničko sučelje i iskustvo za aplikaciju. Tu se razmišlja o tome kako će korisnici komunicirati s aplikacijom i koje značajke treba uključiti.

Nakon dizajna dolazi razvoj. Ovdje se dizajn pretvara u aplikaciju koja radi. Ako ste iskusni u programiranju, sami ćete kreirati novi kod i stvoriti aplikaciju. Ako niste, unajmit ćete profesionalnog programera koji će izraditi aplikaciju.

Konačno, vrijeme je za testiranje aplikacije. Tu se provjerava radi li sve ispravno i otklanjaju se sve greške. Nakon što je aplikacija testirana, spremna je za rad i za promociju.

Ukoliko ste početnik, svakako je najbolje unajmiti agencije koje mogu odraditi sve ove korake za vas. Razvoj web i mobilnih aplikacija je veoma složen i dugotrajan proces koji možete skratiti sa korištenjem iskustva i znanja profesionalaca.

Photo credit: This is Engineering on Pexels
Photo credit: This is Engineering on Pexels

Koraci za razvoj aplikacije:

1. Svrha aplikacije

Prvi korak za stvaranje uspješne aplikacije je definiranje svrhe. Što pokušavate postići svojom aplikacijom? Koji problem pokušavate riješiti?Želite li generirati potencijalne kupce, povećati prodaju ili pružiti korisničku podršku? Nakon što to definirate, možete odrediti svoju ciljnu publiku i koje će značajke aplikacija morati sadržavati.

2. Istraživanje

Nakon što ste definirali svrhu aplikacije, vrijeme je za istraživanje. To uključuje sve, od razumijevanja konkurencije do procjene platformi i uređaja koje vaša ciljana publika koristi. Morate biti sigurni da je aplikacija jedinstvena i da će se svidjeti ciljnom tržištu. Također trebate osigurati da je tehnički izvedivo izraditi aplikaciju na platformi koju ste odabrali.

3. Odabir platforme

Nakon što ste obavili istraživanje, vrijeme je da odaberete platformu. Dvije najpopularnije platforme za razvoj mobilnih aplikacija su iOS i Android. Svaka platforma ima svoje prednosti i slabosti, stoga je važno odabrati onu koja je prava za vašu aplikaciju. Ako niste sigurni koju platformu odabrati, razgovarajte s programerom ili se posavjetujte s agencijom za razvoj aplikacija.

4. Dizajn aplikacije

Nakon što ste odabrali  platformu, vrijeme je da se aplikacija dizajnira. To uključuje sve, od odabira pravih boja i fontova do dizajniranja korisničkog sučelja i korisničkog iskustva. Aplikacija treba biti vizualno privlačna i jednostavna za korištenje. Dobar način da testiranja dizajna je da zamolite ljude koji nisu upoznati s  aplikacijom da je isprobaju te da daju povratne informacije.

5. Razvoj aplikacije

Nakon dizajna aplikacije, vrijeme je da je razvoj, odnosno programiranje. Ovaj proces uključuje kodiranje, testiranje i uklanjanje pogrešaka. Važno je osigurati da aplikacija nema programskih pogrešaka i drugih pogrešaka prije nego što je pokrenete. Također morate osigurati da je optimizirana i za korisnike, i za tražilice.

6. Pošaljite aplikaciju u trgovinu

Ovo vrijedi samo za mobilne aplikacije, ne i one web. Nakon što je aplikacija razvijena, vrijeme je za slanje u trgovine aplikacija poput:

Apple App Store

Trgovina Google Play

7. Promovirajte aplikaciju

Nakon što je aplikacija aktivna u trgovinama ili na webu, vrijeme je za promociju. To uključuje sve, od marketinga na društvenim mrežama do plaćenog oglašavanja. Publika treba znati da aplikacija postoji te kako im može biti od koristi.

Photo credit: Amelie Mourichon on Unsplash
Photo credit: Amelie Mourichon on Unsplash

Koje su neke od uobičajenih pogrešaka tijekom razvoja aplikacije?

Jedna uobičajena pogreška tijekom razvoja aplikacije je neispravno planiranje. Zatim i nedovoljno testiranje aplikacije prije pokretanja. Važno je provjeriti radi li sve ispravno prije nego što svoju aplikaciju objavite svijetu.

Konačno, još jedna uobičajena pogreška je nedovoljno promoviranje aplikacije. Nakon što aplikacija postane aktivna, treba obavijestiti ljude o njoj. Za to treba kreirati marketinški plan kako bi web ili mobilna aplikacija dosegla što veći broj ljudi.

Vrste aplikacije

Postoje tri glavne vrste aplikacija: izvorne, web i hibridne. Svaki ima svoje prednosti i nedostatke.

  • Izvorne aplikacije (native) napisane su posebno za određene platforme, kao što su iOS ili Android. Obično su brže i bolje reagiraju od web ili hibridnih aplikacija. Međutim, njihov razvoj može biti skuplji i zahtijevaju od korisnika da ih preuzmu i instaliraju.
  • Web aplikacije izrađuju se pomoću web tehnologija kao što su HTML, CSS i JavaScript. Može im se pristupiti putem web preglednika na bilo kojem uređaju. Obično su jeftinije i brže se razvijaju od izvornih aplikacija. Međutim, nisu tako brze niti responzivne kao izvorne aplikacije i možda nemaju pristup svim značajkama uređaja.
  • Hibridne aplikacije kombinacija su izvornih i web aplikacija. Razvijene su korištenjem web tehnologija, ali upakirane su u izvornu aplikaciju koja se može instalirati na uređaj. Imaju iste prednosti i nedostatke kao izvorne i web aplikacije.

Troškovi aplikacije

Troškovi razvoja aplikacije razlikuju se ovisno o vrsti aplikacije, funkcionalnosti i složenosti. Da biste dobili točnu procjenu, trebali biste izraditi detaljan prototip aplikacije i raspored projekta. Ostali čimbenici koji utječu na troškove razvoja aplikacije uključuju veličinu razvojnog tima, platformu za razvoj aplikacije koja se koristi te troškove života u razvojnoj regiji.

Ako želite uštedjeti na troškovima razvoja web i mobilnih aplikacija, razmislite o korištenju isplative platforme za razvoj aplikacija.

Integrirane marketinške kampanje s aplikacijama

Nakon što je aplikacija spremna, možete je koristiti za izradu integriranih marketinških kampanja za promicanje svojih proizvoda i usluga.

Nekoliko primjera kako možete koristiti svoju aplikaciju za promicanje svoje tvrtke.

  • Koristite aplikaciju kao alat za stvaranje potencijalnih kupaca: Stvorite alat za stvaranje potencijalnih kupaca unutar svoje aplikacije i ponudite promociju ili ponudu svakome tko se prijavi. To će vam pomoći da privučete više kupaca i dati im poticaj da preuzmu i koriste aplikaciju.
  • Ponudite ekskluzivni sadržaj ili usluge: Stvorite ekskluzivan sadržaj ili usluge kojima se može pristupiti samo putem aplikacije. To možete upotrijebiti kako biste istaknuli svoj brend i potaknuli korisnike da se  iznova vraćaju vašoj aplikaciji.
  • Napravite kampanju za zadržavanje kupaca: Ponudite svojim stalnim kupcima ekskluzivan sadržaj ili usluge kojima se može pristupiti samo putem aplikacije. To će pomoći da ih zadržite i ponovno vratite.

Zaključak

Aplikacije su postale bitan dio suvremenog života. S pravom aplikacijom može se stvoriti korisno i ugodno iskustvo za svoje kupce i istovremeno izgraditi svoj brend. Nije važno pokušavate li privući kupce, zadržati postojeće ili čak pomoći zaposlenicima. S pravom aplikacijom svoju komunikaciju možete učiniti interaktivnom i privlačnom.

 

Ukoliko vam treba razvoj i dizajn web ili mobilne aplikacije, slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.

Naše radove može pogledati u portfoliju, a ako vam se svidio ovaj članak, pročitajte i druge na našem blogu.

Hvala na čitanju! 🙂