Studio za grafički dizajn :: Vodič za uspješnu suradnju

Ako prvi puta pristupate studiju za grafički dizajn kako bi ostvarili suradnju te ne znate koja pitanja da postavite, kako da se pripremite te što možete očekivati od tog procesa – ovaj članak je za vas.

U našem prijašnjem blogu o grafičkom dizajnu smo se već dotakli ove teme, ali ovdje ćemo se njome pozabaviti malo detaljnije.

Što je grafički dizajn studio?

Često čujemo kako se brkaju pojmovi: grafički dizajn, studio za tisak i marketinška agencija. Mnogi kada čuju “studio za grafički dizajn” misle kako se radi i o studiju za tisak ili agenciji za marketing. Iako su ova tri područja povezana i često se preklapaju, radi se o različitim profesijama koje zahtijevaju različite vještine i stručnost.

Studio za grafički dizajn usmjeren je na razvoj vizualnih rješenja, studio za tisak na proizvodnju opipljivih, fizičkih materijala, a marketinška agencija na reklamiranje i prodaju robe ili usluga. Razumijevanje razlika i odabir odgovarajuće vrste poslovanja za projekt ključni su kada tražite partnera koji će vam pomoći u dizajnu, tiskanju ili marketingu.

Studio za grafički dizajn

Studio za grafički dizajn je tvrtka koja pruža usluge grafičkog dizajna svojim klijentima. Usluge mogu uključivati sve od izrade vizualnog identiteta, web dizajna, dizajn print materijala kao i dizajn ambalaže, oslikavanje vozila i sl.

Više o tome možete saznati na našem blogu o vrstama grafičkog dizajna.

Studio za grafički dizajn obično sadrži tim dizajnera koji zajedno rade na stvaranju kreativnih rješenja koji zadovoljavaju specifične potrebe klijenta.
Iako studija za grafički dizajn nude mnogobrojne usluge, vrste dizajna te stilove, nerijetko nalazimo da se studio specijalizira za samo jedan određeni stil ili određenu uslugu kao i za određenu industriju unutar koje će nuditi svoja rješenja.

Na primjer, neki se studiji mogu usredotočiti na IT industriju unutar koje mogu stvarati rješenja za web dizajn, mobilne aplikacije, motion graphics dizajn i ostalo. Drugi studio se može fokusirati na određeni stil, na primjer minimalizam. Takav studio se može fokusirati na prenošenje tog stila na logotipove, web stranice, tiskane materijale i ostale vrste grafičkog dizajna.

Studio za tisak

Studio za tisak je tvrtka koja se bavi uslugama tiska. To može uključivati na primjer tisak posjetnica, letaka, postera kao i oslikavanje vozila i izloga.

Ono gdje dolazi do zabune između studija za grafički dizajn i studija za tisak je činjenica da mnoge tiskare nude i grafički dizajn kao dio svoje ponude. Većina tiskara će imati u svom timu dizajnere koji će odrađivati jednostavna dizajn rješenja poput dizajna posjetnica, letka, brošure ili pak dizajn na majice kao i pripremu za tisak.

Ono što čini razliku je specijalizacija. Dok je studio za grafički dizajn specijaliziran isključivo za dizajn, tiskara je specijalizirana za tisak. Dizajn je dodatna usluga, ne primarna djelatnost. Dok tiskare mogu odraditi manje projekte dizajna, za veće projekte se ipak bolje obratiti studiju za grafički dizajn ili marketinškoj agenciji.

Marketinška agencija

Marketinška agencija je tvrtka koja pruža marketinške usluge svojim klijentima. Te usluge mogu uključivati oglašavanje, odnose s javnošću, vođenje društvenih mreža i još mnogo toga.

Poput studija za grafički dizajn, marketinške agencije obično imaju tim dizajnera koji zajedno rade na stvaranju marketinških materijala za klijente.  Cilj je većine marketinških agencija da ponude što sveobuhvatniju uslugu svojim klijentima. Stoga uz marketinške usluge često nude i usluge grafičkog dizajna, te u timu imaju i profesionalne fotografe, audio i video stručnjake, i mnoge druge. To naravno ovisi o veličini agencije, kao i specijalizaciji.

Marketinške agencije također mogu ponuditi dodatne usluge kao što su istraživanje tržišta i medijsko planiranje. Studiji za grafički dizajn obično ne nude ove usluge već na ećim projektima surađuju sa stručnjacima iz tih područja.

Blog: Kako raditi sa studijom za grafički dizajn?

Zašto onda izabrati studio za grafički dizajn?

Studio za grafički dizajn nudi tim iskusnih i specijaliziranih dizajnera koji su usredotočeni isključivo na stvaranje kreativnih i originalnih rješenja. To znači da imaju duboko razumijevanje principa i tehnika dizajna.

Ako želite kvalitetan i jedinstven dizajn, koji je prilagođen baš vašim željama i potrebama – najbolji odabir je grafički dizajn studio. Pošto je dizajn studio specijaliziran isključivo za dizajn – dizajneri pristupaju svakom zadatku tako da ga odrade što brže i učinkovitije od koncepta do konačnog proizvoda.

Razlika između slobodnog (freelance) grafičkog dizajnera i studija za grafički dizajn?

Pri odabiru grafičkog dizajnera za projekt imate dvije mogućnosti: slobodni grafički dizajner (freelancer) ili studio za grafički dizajn.

Freelanceri ili slobodni umjetnici (u ovom slučaju grafičkog dizajna) su pojedinci koji rade samostalno. Nisu zaposleni u studiju za grafički dizajn niti sličnim tvrtkama. Zahvaljujući tome imaju veću kontrolu nad zadacima koje preuzimaju te nad vremenskim rokovima u kojima će te zadatke obaviti. To im omogućuje da budu fleksibilniji sa cijenama i uslugama. Također, freelanceri su često specijalizirani za određeno područje ili za specifični stil dizajna. Međutim, freelanceri možda nemaju istu količinu podrške ili iskustva kao tim dizajnera koji rade u studiju. Isto ponekad nemaju dovoljno resursa koje nudi studio za grafički dizajn ili marketinška agencija.

S druge strane, studio za grafički dizajn je tvrtka koja zapošljava grafičke dizajnere. Obično se tvrtka za grafički dizajn sastoji od dva ili više dizajnera od kojih je svaki specijaliziran za drugačiji stil ili vrstu grafičkog dizajna. Na taj način dizajn studio nudi širi raspon usluga i stilova svojim klijentima od freelance umjetnika.
Također okruženje u kojem dizajneri rade pruža strukturirani i organizirani pristup dizajnu i projektima te se potiče suradnja među njima kao i sa klijentima. Suradnja među dizajnerima potiče veću kreativnost, više rješenja te time i veću raznolikost opcija klijentima. Iako je takav pristup bolji za neke projekte, on također znači da neće biti velike fleksibilnosti u cijenama i vremenskim rokovima.

U konačnici, odluka između slobodnog grafičkog dizajnera i studija za grafički dizajn ovisit će o vašim specifičnim potrebama i željama. Ako cijenite fleksibilnost i personaliziranu pažnju, freelancer bi mogao biti najbolja opcija.  Ako želite tim iskusnih dizajnera i organiziraniji proces, studio za grafički dizajn mogao bi biti pravi put.

Blog: Kako raditi sa studijom za grafički dizajn?

Korak po korak do uspješne suradnje

Kako pristupiti studiju za dizajn? Koja pitanja postaviti? Da li trebate poslati neke materijale? Kako izgleda cijeli proces?
Ako razmišljate o suradnji sa studijem za grafički dizajn, možda ste si postavili neka od ovih pitanja. Stoga je važno istražiti i pripremiti se unaprijed kako biste osigurali uspješno i produktivno partnerstvo.

Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da započnete:

Cilj

Prije nego što se obratite studiju, odvojite vrijeme za jasno definiranje ciljeva i zadataka svog projekta. Što želite postići svojim dizajnom i koje specifične radnje ili ishode želite vidjeti kao rezultat? To može uključivati stvari poput povećanja prepoznatljivosti tvrtke, povećanja prodaje ili poboljšanja angažmana kupaca. Kada imate jasan cilj, lakše ćete prenijeti dizajnerima što vam treba te će oni moći napraviti rješenja koja će ostvariti taj cilj.

Prvi kontakt

Kada kontaktirate studio, navedite što više informacija o svome projektu, uključujući vašu ciljanu publiku te sve specifične zahtjeve ili preferencije u pogledu dizajna. To će pomoći studiju da razumije vaš projekt i pruži vam najbolja moguća rješenja.

Nakon što navedete sve osnovne informacije, također navedite kakav dizajn želite. Da li imate određene boje koje se trebaju upotrebljavati u dizajnu? Kakav stil želite: moderan, elegantan, zaigran ili možda korporativan? Budite spremni pružiti sve materijale ili informacije koje će studio možda trebati za početak. To može uključivati stvari kao što su knjiga standarda, referentne slike ili prethodni rad na dizajnu. Slobodno priložite i fotografije ili skice primjera dizajna ili boja kakve vam se sviđaju. Možete napraviti i Pinterest board te podijeliti link.

Pružanje ovih informacija unaprijed pomoći će studiju da razumije projekt i stvori dizajn koji je u skladu s vizijom i ciljevima istog. Osim toga, možda ćete htjeti dati primjere dizajna koji vam se i ne sviđaju, jer i to može pomoći studiju da razumije vaše preferencije u dizajnu te prilagodi svoja rješenja u skladu s tim.

Ako ne znate što biste pitali i sve ovo vam je malo previše, ne brinite, jednostavan upit poput: “Trebamo vizualni identitet za tvrtku. Da li nam možete pomoći?” je također više nego u redu. Tada će vas kontaktirati ovlaštena osoba iz agencije te će skupa s vama proći sva pitanja korak po korak kako bi dobili sve informacije koje trebaju i kako bi postigli dogovor.

Blog: Kako raditi sa studijom za grafički dizajn?

10 pitanja koja bi studio za grafički dizajn mogao postaviti klijentu kada se prvi put obrati:

  1. Osnovne informacije: naziv tvrtke ili proizvoda za koji se dizajn radi, lokacija (gdje tvrtka posluje ili će se proizvod plasirati), djelatnost tvrtke, itd.
  2. Možete li objasniti projekt i njegov cilj?
  3. Koja je vaša ciljna publika?
  4. Imate li neke posebne zahtjeve ili preferencije za dizajn kojih bismo trebali biti svjesni?
  5.  Možete li nam pružiti materijale ili informacije koji će nam pomoći da bolje razumijemo projekt?
  6. Možete li dati primjere ili reference dizajna koji vam se sviđaju ili koji su slični onome što tražite?
  7. Imate li neke posebne smjernice za brendiranje koje trebamo slijediti ili ukomponirati u dizajn?
  8. Koje su ključne poruke i vrijednosti koje želite prenijeti kroz dizajn?
  9. Koja je namjena ili primjena dizajna i koji su posebni zahtjevi ili ograničenja koja trebamo uzeti u obzir?
  10. Koji je očekivani vremenski okvir za projekt dizajna?

Postavljanje ovih pitanja može pomoći studiju da razumije vaš projekt, vaše ciljeve i potrebe te će im omogućiti da vam pruže najbolja moguća rješenja.

Prijedlozi

Budite otvoreni za povratne informacije i prijedloge studija. Dobar dizajnerski tim imat će bogato iskustvo i stručnost te će vam možda ponuditi nove ideje o kojima niste prije razmišljali. Na primjer, mogu predložiti drugačiju paletu boja, novi izgled ili drugačiji pristup projektu. Iako je važno komunicirati svoje ciljeve i želje, također je važno biti otvoren za prijedloge tima i dopustiti im da izazovu i poguraju vaše razmišljanje. To može dovesti do boljeg dizajna i učinkovitijih rezultata.

Proces

Vjerujte procesu dizajna. Proces dizajna može biti složen i nepredvidiv stoga je važno vjerovati da studio zna što radi. Iako je u redu dati povratne informacije i smjernice, važno je izbjeći mikroupravljanje te treba dopustiti timu da radi svoj posao. To znači dati im prostor i autonomiju da istražuju različite ideje i pristupe te da preuzmu rizike i isprobaju nove stvari. Također je važno vjerovati da će tim komunicirati s vama tijekom cijelog procesa i obavještavati vas o svom napretku i svim promjenama ili izazovima s kojima se mogu susresti.

Fleksibilnost

Budite fleksibilni. Iako možete sve detaljno isplanirati, postaviti rokove i organizirati, ipak sve može krenuti “krivo”. Ipak se radi o kreativnom procesu. Zbog toga ćete možda morati napraviti promjene ili prilagodbe. Naprimjer ako ste imali ideju loga za koju vam dizajneri kažu kako nije izvediva, ali da se dizajn može promijeniti u nekim (vama bitnim) stavkama kako bi bio što bliži vašoj viziji, budite otvoreni jer možda vas ideja iznenadi i bude bolja od originalne.

Tako da budite spremni na prilagodbu i fleksibilnost te otvoreni za nove ideje i pristupe. To će pomoći osigurati da konačni dizajn bude najbolje moguće rješenje za vaš projekt. Također je važno biti spreman na kompromise jer je proces dizajna često ravnoteža između sukobljenih ciljeva i ograničenja. Koliko god dizajneri željeli ostvariti vaše želje, nekad one jednostavno nisu moguće.

Strpljenje

Budite strpljivi. Za dizajn je potrebno vrijeme, a dobar dizajnerski tim morat će proći kroz više krugova revizija i povratnih informacija kako bi stvorio nešto uistinu posebno.

To je prva stvar na koju upozoravamo buduće klijente – vrijeme. Iako se može postaviti rok za prve prijedloge dizajna (recimo 7 radnih dana), klijenti često zaborave na par stvari:

  • treba vremena da se svi prijedlozi prouče i da se izabere jedan koji odgovara željama klijenata
  • često treba raditi preinake ili u samom dizajnu, ili pojedinim dizajn elementima (različite kombinacije boja, tipografije, rasporeda i sl.)
  • priprema za tisak (ako se radi) isto zahtjeva određeno vrijeme

Tako da rok uvijek treba produžiti za svaki slučaj. Također treba posebno naglasiti kako je dizajn kreativan posao. Inspiracija treba malo vremena. Pa čak i ako agencija ima na raspolaganju veliki broj dizajnera, nije nužno da će svi oni dati najbolje moguće rješenje u određenom roku. Rokovi će se ponekad produžiti malo ako tim nije smislio najbolje rješenje. Naravno o tome je klijent uvijek obaviješten na vrijeme.

Nekada dobar dizajn treba čekati  i vjerujte da tim naporno radi na postizanju najboljih mogućih rezultata. Također je važno biti strpljiv i dopustiti im da istraže različite ideje i pristupe, jer to može dovesti do boljeg dizajna i zadovoljavajućih rezultata.

KOMUNIKACIJA

Ne zaboravite na komunikaciju. Ako imate nedoumica ili povratnih informacija u bilo kojem trenutku postupka, svakako ih iznesite. Dizajnerski tim ne može popraviti ono za što ne zna da je pokvareno, stoga je važno komunicirati otvoreno i iskreno tijekom cijele suradnje. To znači pružanje konstruktivnih povratnih informacija i prijedloga te spremnost na saslušanje ideja i briga tima. Također je važno biti jasan i specifičan o tome što vam se sviđa, a što ne, te dati konkretne primjere i objašnjenja kad god je to moguće. To će pomoći timu da razumije vaše potrebe i preferencije te će im omogućiti da izvrše potrebne prilagodbe i poboljšanja dizajna.

Zaključak

Rad sa studijom za grafički dizajn može biti korisno i produktivno iskustvo, no važno je suradnji pristupiti na pravi način. Razumijevanjem procesa i pripremom unaprijed, možete osigurati da će vaša suradnja sa studijem biti uspješna i dovesti do zadovoljavajućih rezultata. Ne zaboravite jasno izraziti svoje ciljeve i želje, pružiti detaljne informacije i materijale, biti otvoreni za povratne informacije i prijedloge, vjerovati procesu dizajna, biti fleksibilni i prilagodljivi, biti strpljivi i komunicirati otvoreno i iskreno.

Za više članaka na temu grafičkog dizajna, posjetite naš blog.

Ukoliko vam treba neka od usluga grafičkog dizajna, slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.

Hvala na čitanju!