Vrste grafičkog dizajna :: Vodič kroz različite vrste grafičkog dizajna

Grafički dizajn je umjetnost komunikacije, stiliziranja i rješavanja problema korištenjem raznih dizajn elemenata. Područje je također poznato kao vizualna komunikacija ili komunikacijski dizajn. Grafički dizajn je posvuda,  od ambalaže proizvoda, web stranica i uličnih znakova do plakata, logotipa i knjiga.

Grafički dizajneri koriste različite elemente dizajna kako bi postigli umjetničke ili dekorativne efekte. Uobičajeni elementi dizajna uključuju boju, liniju, oblik, prostor, teksturu i vrijednost. Načela dizajna su pravila koja dizajner mora slijediti kako bi stvorio privlačnu i učinkovitu kompoziciju. Osnovna načela dizajna su kontrast, ponavljanje, poravnanje i blizina (C.R.A.P.  na eng. contrast, repetition, alignment and proximity).

Grafički dizajneri stvaraju sve vrste vizualnih elemenata za komunikaciju sa svijetom. Od plakata i naslovnica knjiga do web stranica i aplikacija, grafički dizajneri brinu se da vidimo vidimo što trebamo vidjeti i razumijemo poruku koju žele prenijeti.

Iako smo se teme grafičkog dizajna i njegovih vrsta dotakli kratko u prijašnjem postu, u ovom ćemo se fokusirati isključivo na vrste grafičkog dizajna, odnosno vrste dizajnera koji postoje.

Podjela grafičkog dizajna

Grafički dizajn može se podijeliti u četiri glavne kategorije: web dizajn, dizajn tiskanih materijala, brendiranje i oglašavanje.

web dizajn:

Web dizajn obuhvaća sve aspekte izrade web stranice, od početnih faza planiranja do konačnog kodiranja i lansiranja. Web dizajner mora dobro razumjeti tipografiju, boju i izgled, kao i radno znanje HTML-a, CSS-a i drugih tehnologija za web razvoj.

dizajn tiskanih materijala:

Dizajn tiska obuhvaća sve aspekte izrade tiskanog djela, od početnih faza planiranja do konačnog tiska i isporuke. Dizajner tiskanih materijala mora dobro razumjeti tipografiju, boju i izgled, kao i radno znanje o Adobe Photoshopu, InDesignu i drugom softveru za bitnom za dizajn ovakve vrste materijala.

brendiranje:

Brendiranje je korištenje naziva tvrtke, logotipa i drugih vizualnih elemenata za stvaranje prepoznatljivog identiteta tvrtke. Dobar brend pomoći će poduzeću da se istakne od svojih konkurenata i izgradi povjerenje svojih kupaca. Grafički dizajneri, u sklopu brendiranja su zaduženi za stvaranje vizualnog identiteta.

oglašavanje:

Oglašavanje je korištenje plaćenih medija za promicanje proizvoda ili usluge. Učinkovit oglas privući će pozornost gledatelja i prenijeti jasnu poruku o proizvodu ili usluzi. Dizajneri stvaraju oglase bilo u tiskanom obliku, kao motion graphics reklame ili digitalne oglase na društvenim mrežama.

 

Glavna razlika između različitih vrsta grafičkog dizajna je medij i razlog  zbog kojeg se dizajn koristi. Web dizajn je usmjeren na izradu web stranica, dok je print dizajn usmjeren na izradu tiskanih materijala. Branding je usmjeren na stvaranje prepoznatljivog identiteta tvrtke, a oglašavanje je usmjereno na promociju proizvoda ili usluge.

Blog: Vrste grafičkog dizajna

Vrste grafičkog dizajna

Kao grafički dizajner, posao je vizualno komunicirati. Dizajn se koristi za rješavanje problema i slanje poruka. Da biste to učinili učinkovito, morate razumjeti različite vrste grafičkog dizajna.

1. Web dizajn

 

Web dizajn je umjetnost dizajniranja web stranica. Web stranice se rade u kombinaciji sa programerima (razvojnim inžejerima). Ono uključuje planiranje i razvoj vizualne i tehničke strukture web stranice, uključujući sučelje i navigaciju. Web dizajneri također su odgovorni za razvoj grafike i multimedijskog sadržaja koji će se koristiti na web stranicama.

Drugim riječima cilj web dizajna je da internetska stranica izgleda dobro, dobro funkcionira i bude jednostavna za korištenje.

Web dizajneri također moraju razmišljati o tome kako će se njihov dizajn prevesti na različite uređaje i preglednike, kao i kakvu vrstu korisničkog iskustva žele ponuditi – jednostavno ili složeno.

Blog: Vrste grafičkog dizajna

2. Dizajn korisničkog sučelja (UI dizajn)

 

Dizajn korisničkog sučelja (eng. user interface ili skraćeno UI) vrsta je grafičkog dizajna koji se fokusira na izgled i dojam web stranice ili mobilne aplikacije aplikacije. Dizajneri korisničkog sučelja stvaraju sučelja (način na koji se informacije prikazuju korisnicima) koja su intuitivna, jednostavna za korištenje i estetski ugodna. Rade s programerima koji grade pozadinske funkcije aplikacija ili web-mjesta. Često su uključeni i u proces brendiranja koji uključuje web stranice ili mobilne aplikacije.

Dizajneri korisničkog sučelja odgovorni su za razvoj vizualnog izgleda i dojma web stranice, aplikacije ili drugog digitalnog proizvoda, uključujući elemente navigacije i interakcije. Moraju se pobrinuti da te komponente besprijekorno rade zajedno kako bi stvorile glatko korisničko iskustvo koje drži kupce angažiranima i kojima se žele u konačnici i vratiti. To se može učiniti različitim tehnikama poput dizajniranja ikona, fontova i paleta boja koje korisnicima olakšavaju razumijevanje onoga što gledaju na zaslonu.

Blog: Vrste grafičkog dizajna

3. Dizajn oglašavanja i marketinga

Oglašavanje i marketinški dizajn široka je kategorija grafičkog dizajna koja uključuje vizualni identitet, digitalni dizajn, print dizajn i ostalo. Ova vrsta grafičkog dizajna koristi se za promicanje proizvoda ili usluga klijenata.

 

Što je dizajn oglašavanja i marketinga?

 

Dizajn oglašavanja i marketinga je svaki oblik vizualne komunikacije kojim se reklamira proizvod ili usluga u svrhu poticanja prodaje. Ova kategorija obuhvaća tiskane i digitalne oglase, promotivne materijale svih vrsta, objave na društvenim mrežama, oslikavanje vozila, itd. Cilj ove vrste grafičkog dizajna je dovoljno zainteresirati potrošače za kupnju oglašenog proizvoda ili usluge kako bi ih kupili od vas, a ne od nekog drugog. Kada vidite oglas na strani autobusa ili u lokalnim novinama koji vam zapne za oko, iskusili ste snagu oglašavanja i marketinškog dizajna.

 

4. Dizajn vizualnog identiteta

 

Dizajn vizualnog identiteta je stvaranje vizualnog sustava koji se može primijeniti na različite medije i kontekste. To je stvaranje dosljednog vizualnog jezika koji se može koristiti u svim marketinškim materijalima.

Postoji mnogo različitih vrsta dizajna vizualnog identiteta, ali neki od najčešćih su dizajn logotipa, smjernice brend dizajna i tipografija.

Dizajn logotipa je vjerojatno najpoznatija vrsta dizajna vizualnog identiteta. Logotip je grafička oznaka koja predstavlja tvrtku ili marku. Može biti jednostavan poput simbola ili ikone, ili može biti složenija kombinacija boja, oblika i teksta.

Smjernice brend dizajna je skup pravila koja definiraju kako se brend treba koristiti. Oni uključuju stvari poput toga koje boje koristiti, kako koristiti logotip i koju vrstu tona koristiti u komunikaciji.

Tipografija je umjetnost i tehnika odabira i raspoređivanja slova. To je važan dio dizajna vizualnog identiteta jer može pomoći u stvaranju kohezivnog i nedvosmislenog vizualnog sustava.

 

Tipografija, dizajn slova i kaligrafija

 

Tipografija, ili umjetnost raspoređivanja slova kako bi pisani jezik bio čitljiv, veliki je dio grafičkog dizajna. Tipovi su dizajni skupa slova; svaki od njih ima jedinstven izgled i dojam koji vam mogu pomoći da prenesete ideju. Na primjer, Helvetica je poznata po tome što je čista i jednostavna. Ove se posebne karakteristike mogu koristiti za stvaranje raspoloženja unutar dizajna ili za stvaranje određene atmosfere.

Često ćete čuti kako ljudi govore o “dobroj” tipografiji, ali što to znači? Dobro dizajnirana pisma imat će slova koja su ravnomjerno udaljena jedno od drugoga tako da ih gledatelj može lako pročitati bez razmaka između njih (poznato kao kerning). Dobar razmak između redaka također pomaže u stvaranju izgleda koji je lako čitljiv kako se gledatelji ne bi zbunili onim što gledaju.

Izrada vizualnog identiteta za tvrtku Shermans :: Zale
Izrada vizualnog identiteta za tvrtku Shermans :: Zale

5. Dizajn ambalaže

 

Dizajn ambalaže je proces stvaranja ambalaže za proizvod. Uključuje stvaranje cjelokupnog izgleda paketa, uključujući oblik, boju i grafiku. Dizajn ambalaže također uključuje odabir materijala i određivanje načina na koji će se ambalaža sastaviti. Dizajneri ambalaže često surađuju s industrijskim dizajnerima i menadžerima kako bi osigurali da su njihovi dizajni u skladu s cjelokupnom strategijom brendiranja tvrtke.

Općenito govoreći, pakiranje uključuje bilo koji predmet koji sadrži drugi proizvod (kao što su kutije, staklenke ili kartoni), ali se također može odnositi na stvari poput oznaka na odjevnim predmetima ili čak naljepnice na različitim proizvodima (etikete).

Mnogo je faktora koje treba uzeti u obzir prilikom dizajniranja pakiranja. Prvi je njegova funkcija. Ambalaža mora štititi proizvod i održavati ga svježim. Također se mora moći lako otvarati i zatvarati. Drugi faktor je estetika pakiranja. Pakiranje treba biti vizualno privlačno i odražavati brend koji predstavlja. Treći faktor je cijena paketa. Pakiranje mora biti pristupačno za proizvodnju i mora zadovoljiti potrebe kupca.

Dizajn ambalaže je složen proces, ali je ključan za uspjeh proizvoda. Uz pravi dizajn, proizvod se može istaknuti na policama i privući kupce.

Blog: Vrste grafičkog dizajna

6. Motion graphics dizajn/Animacija

 

Motion graphics i animacija dvije su vrste grafičkog dizajna. Obje se koriste za stvaranje privlačnih i dinamičnih vizuala. Koriste se u nizu različitih konteksta, od filma i televizije do web stranica i aplikacija.

Motion graphics dizajn uključuje stvari poput animiranih logotipa, video naslova i prijelaza. Animacija se koristi za stvaranje pokretne grafike u videoigrama, TV emisijama i filmovima.

Pokretna grafika su statične slike s pokretnim elementima, dok je animacija niz povezanih slika koje izgledaju kao da se kreću kada se reproduciraju kao niz. Obje vrste grafičkog dizajna mogu se koristiti za izradu logotipa, pokretnih reklamnih videa ili drugih oblika online medija.

Motion grafika se koristi u mnogim različitim industrijama. Na primjer, pokretnu grafiku obično koriste tvrtke koje izrađuju reklame jer mogu ugraditi svoj brend u reklamu stvaranjem animiranog logotipa ili nekog drugog oblika pokretne grafike. Također se može koristiti na web stranicama ili u aplikacijama kako bi se objasnilo kako nešto funkcionira ili što ćete vidjeti kada to upotrijebite.

Animacija se obično koristi za videoigre, televizijske emisije i filmove, ali se može koristiti i za druge svrhe kao što je objašnjavanje kako nešto funkcionira ili pokazivanje kako nešto izgleda dok se gradi.

Ova vrsta grafičkog dizajna temelji se na stvaranju pokretnih slika. Morate biti u mogućnosti stvoriti nešto što je vizualno zanimljivo i privlači pažnju gledatelja. To može biti bilo što, od jednostavne animacije do složenije video produkcije.

 

7. Dizajn publikacije

 

Dizajn publikacija je vrsta grafičkog dizajna koja se fokusira na tiskane medije.  Obično je vrlo fokusiran na izgled i dojam publikacije, kao i na korisničko iskustvo.

Publikacijski dizajn uključuje izgled, oblikovanje i dizajn knjiga, novina, časopisa, brošura i drugih tiskanih materijala. U ovoj vrsti grafičkog dizajna radite s tekstom kako biste stvorili učinkovit izgled za svoje čitatelje.

Dizajner publikacije može biti odgovoran za:

  • dizajniranje izgleda stranica publikacije
  • odabir slova za korištenje u tekstu i naslovima, dizajn logotipa i dizajn drugih slika koje će se pojaviti u izgledu
  • dizajniranje dizajna omota
Photo credit: Studio Media on Unsplash
Photo credit: Studio Media on Unsplash

8. Grafički dizajn okoline

 

Grafički dizajn okoline proces je dizajniranja i stvaranja vizualne komunikacije koja pomaže stvoriti, poboljšati ili ojačati okolinu. To može biti unutarnji prostor (poput restorana), vanjski prostor (poput natpisa na trgovini) ili čak virtualno okruženje (poput web stranice).

Grafički dizajneri okoline odgovorni su za stvaranje vizualnih elemenata koji će korisnicima pomoći u kretanju kroz različite komponente njihova okoliša. Oni mogu dizajnirati plakate ili znakove koje kupci mogu čitati, ili čak izraditi tlocrte koje će oni slijediti. Grafički dizajneri koji se bave okolinom često rade s drugim stručnjacima na projektima — poput arhitekata, inženjera i dizajnera interijera.

Photo credit: Hello I'm Nik on Unsplash
Photo credit: Hello I’m Nik on Unsplash

9. Ilustracije

 

Ilustracija je vizualna slika nečega. Može biti u obliku crteža, slike ili računalno generirane slike. Ilustracija je vrlo slična fotografiji, ali s nekim razlikama: ne mora biti točna replika onoga što predstavlja  i može uključivati ​​više kreativnosti.

Ilustracije su uobičajene u grafičkom dizajnu jer mogu dodati dodatni dojam ili naglasiti ideju ili poruku. Na primjer, kod dizajna plakata za događaj, korištenje ilustracije će pomoći da se poster izdvoji od svih ostalih plakata izloženih na događaju.

Ilustracije su slike koje su stvorene da budu izražajne, maštovite ili duhovite. Mogu se koristiti za stvaranje zanimljive priče ili za objašnjenje pojma na kreativan način. Također, mogu pomoći ispričati priču o marki, proizvodu ili usluzi. Koriste se kao ukras za web stranice ili objave na društvenim mrežama.

Ilustracije su obično ručno crtane, ali mogu biti i digitalne kreacije izrađene pomoću softvera kao što je Adobe Illustrator ili Photoshop.

Stvorene su kako bi pomogle drugima da nešto vizualiziraju. Mogu se koristiti na mnogo različitih načina, uključujući:

  • Predstaviti ideju ili koncept
  • Ilustrirati priču
  • Prenijeti ideju jasnije od samog teksta

Ilustracije se često koriste za prenošenje ideja ili koncepata koje je teško izraziti riječima. Na primjer, ilustracija se može koristiti na naslovnici knjige kako bi se prenijela njezina tema ili radnja.

Photo credit: Library of Congress on Unsplash
Photo credit: Library of Congress on Unsplash

 

Zaključak

Cilj grafičkog dizajna je vizualno prenijeti  poruku na najučinkovitiji mogući način. Grafički dizajneri koriste se tipografijom, bojom, rasporedom i slikama kako bi proizveli vizualne elemente koji jasno prenose njihovu poruku.

Grafički dizajn može se koristiti za gotovo svaku industriju uključujući: oglašavanje, dizajn korporativnog identiteta, web dizajn, dizajn ambalaže, dizajn print materijala kao što su brošure i posjetnice, ekološku grafiku kao što su znakovi/jumbo plakati/plakati itd.

Nadamo se da vam je ovaj članak dao bolju ideju o tome koje vrste grafičkog dizajna postoje i kako se mogu koristiti u različite svrhe. Kao što vidite, postoji mnogo različitih tipova i stilova grafičkog dizajna koji su se razvili tijekom vremena, svaki sa svojim jedinstvenim karakteristikama i upotrebom.

Bez obzira za koju vrstu grafičkog dizajna ste zainteresirani, postoje beskrajne mogućnosti za kreativnost i samoizražavanje.

 

Za više članaka na temu grafičkog dizajna i marketinga, posjetite naš blog.

Ukoliko trebate neku od usluga dizajna, slobodno nas kontaktirajte putem maila ili kontakt obrasca.

Hvala na čitanju!