Fakini :: Logo

grafički dizajn :: vizualni identitet :: branding :: dizajn loga :: motion graphics

Izrada loga

Izrada logotipa za tvrtku Fakini iz Zagreba. Na slici se logo nalazi po sredini na bijeloj podlozi (zidu). Na rubovima je sjena biljke.
Izrada logotipa za tvrtku Fakini

Izrada loga za Fakini tvrtku : Ideja

Proces izrade logotipa za tvrtku Fakini započeo je s idejom da se poigramo s imenom tvrtke, čije je značenje neštašno i razigrano. Stoga smo odlučili da to bude tema koja će pratiti izradu loga. Da bi to postigli, okrenuli smo početno slovo F kako bismo razbili ozbiljnost i time prenijeli ime i osobnost same tvrtke.

Međutim, budući da se tvrtka bavi građevinarstvom, bilo je važno da se ta djelatnost također reflektira u izradi logotipa. Stoga smo kreirali ikonu koja prikazuje gradnju, koristeći slovo F kao osnovu. Time smo uspjeli stvoriti logotip koji je dobra kombinacija elegantnog i ozbiljnog, s malim dodatkom nestašnosti, baš kao što odgovara imenu tvrtke.

Kako smo se igrali sa slovom F u nazivu, isto smo učinili i u samoj ikoni. Htjeli smo da ikona prikazuje djelatnost tvrtke, gradnju, pa smo gotovo izgradili zgradu uz pomoć slova, kao što možete vidjeti u ilustracijama ispod. Proces izrade loga je ovime poslužio trostrukoj svrsi: prikazana je djelatnost tvrtke (građevina), naziv tvrtke (slovo F) te osobnost tvrtke (zaigranost usred ozbiljnosti).

Ovaj logotip je dobra kombinacija elegantnog i ozbiljnog s malim dodatkom nestašnosti. Baš kao pravi fakini. 🙂

Sviđa li vam se ovaj logo? Pogledajte naše ostale radove iz kategorije Logo.

 

Zašto je izrada loga važna?

Izrada loga jedan je od najvažnijih aspekata brendiranja. Logotip je često prvi dojam koji ljudi imaju o nekoj tvrtki, stoga je važno da prenosi pravu poruku. Evo nekoliko stvari koje morate imati na umu kada kod izrade logotipa:

1. Jednostavnost

Jednostavnost je ključna za uspješan logo. Logo treba biti lako razumljiv i prepoznatljiv, što se može postići izbjegavanjem složenih dizajna i uzoraka koji odvlače pažnju. Iako je često privlačno koristiti jarku boju i dolazimo u napast natrpati dizajn bojama, uzorcima i drugim dizajn elementima, treba biti pažljiv s tim. Previše upečatljiv logo može imati baš suprotan efekt. Može odvratiti pozornost, dok će kvalitetan i jednostavan logo privući pažnju.

Stoga je važno balansirati između jasnosti i privlačnosti u dizajnu logotipa. Dok želimo da logo privuče pozornost, treba izbjegavati prevelike dizajn elemente koji bi mogli odvratiti pozornost od same tvrtke ili proizvoda. Nije svaka pažnja dobra pažnja. Ponekad iako logo privuče pažnju, nije iz dobrog razloga te može izazvati suprotan efekt. Umjesto toga, fokus treba biti na stvaranju jednostavnog, ali upečatljivog logotipa koji će biti lako prepoznatljiv i razumljiv za publiku.

 

2. Poruka je bitna

Poruka je jedna od najvažnijih stvari koje treba imati u vidu prilikom izrade logotipa. Logo treba predstavljati vrijednosti tvrtke i industriju u kojoj se tvrtka nalazi, te je važno da se to odraži u dizajnu.

Na primjer, ako se radi o tvrtki koja se bavi zaštitom okoliša, logo bi mogao biti dizajniran u zemljanim tonovima kako bi se reflektirali stavovi tvrtke o ekološkim pitanjima.

Također, logo bi trebao biti dizajniran tako da se lako povezuje s djelatnošću tvrtke. Na primjer, u primjeru Fakini loga, iako je osobnost tvrtke zaigranija, sama industrija građevine je ozbiljnija te smo sa ikonom loga predstavili industriju (ilustracija zgrade pomoću slova F), a sa obrnutim slovom F u nazivu i upotrebom svijetlo plave boje smo dali osobnost.

Ukratko, važno je da logo sadrži poruku koja odražava vrijednosti i djelatnost tvrtke, te da se ta poruka jasno prenosi kroz dizajn. Samo tako se može stvoriti uspješan i prepoznatljiv logotip.

Na slici vidimo bijeli list papira na kojemu se nalazi otisnut crnom tintom logo Fakina. Na papiru je položen i drveni štambilj.
Pečat :: Fakini

3. Koristite jaku tipografiju

Jaka tipografija je ključna za uspješan logotip. Logotip treba biti lako čitljiv bez obzira na to gdje se koristi, bilo da se radi o velikim ili malim formatima.

Često se susrećemo s tim problemom gdje pojedini klijenti žele logo u određenom fontu koji ne bi izgledao dobro niti čitko u određenim veličinama. Možda ćete željeti aplicirati log na različite formate, poput šalica, kemijskih olovka i slično. Na tako malim formatima određeni font može izgledati kao mrlja. U potpunosti nečitko.

Također, možda će logo biti na velikim reklamama, poput billboarda, tada također određeni fontovi neće biti dovoljno jasni i prikladni da se čitaju sa velikih udaljenosti i u brzini.

Klasični fontovi su dobar izbor jer su lako čitljivi i prepoznatljivi. Izbjegavajte fontove s mnogo detalja ili ukrasa jer mogu postati nečitljivi kada se smanji veličina. Umjesto toga, držite se čistih fontova koji će biti lako čitljivi bez obzira na veličinu i gdje se aplicira.

Također, treba imati na umu da se logo može koristiti na različitim medijima, poput web stranica, tiskanih materijala i reklama. Stoga je važno da odabarete font koji će biti prikladan za sve vrste medija i veličina.

4. Pazite sa trendovima

Trendovi dolaze i odlaze, ali logo ostaje. Iako su neki trendovi postojaniji i za neke tvrtke ima smisla koristiti moderniji dizajn za izradu loga, ipak treba biti oprezan s trendovima. Za većinu tvrtki je bolje da logo bude klasničnog izgleda te da dulje traje kako bi se osigurala prepoznatljivost brenda. Eventualno se logo može malo dorađivati kako bi izgledao modernije, ali da opet zadrži svoj izvorni izgled. Ako je logo u potpunosti u skladu sa trendovima, samo treba nastaviti trendove pratiti te ga redizajnirati s vremena na vrijeme u skladu sa promjenama.

5. Originalanost

Originalnost je važna za uspješan logotip jer se želi stvoriti jedinstven i nezaboravan dizajn koji će se istaknuti u moru drugih logotipova. To je posebno važno u konkurentnom poslovnom okruženju, gdje je važno da se tvrtka istakne pred konkurencijom i da se njezin logotip zapamti.

Svi smo mi svakodnevno sada okruženi logotipima. Gledamo ih u dućanima, dok istražujemo Internet, na plakatima dok šećemo. Stoga logo treba biti dovoljno originalan da ga naša, već opterećena pažnja, primijeti, ali još bitnije zapamti. Ako logo izgleda kao svi drugi, nećemo ga zapamtiti.

Izrada loga je igra kreativnosti. Zato smo u prijašnjoj točki napomenuli važnost poruke. Ako logo predstavlja vašu tvrtku i vašu osobnost automatski imate nešto što je originalno i vrijedno pažnje. Poput imena Fakini i zaigranosti loga.

Stoga je važno da se izbjegne kopiranje ideja i dizajna od drugih tvrtki ili da koristite AI tehnologiju ili druge načine izrade loga. Ako ste početnik te još tvrtka nije počela zarađivati, a logo vam treba – takve opcije su potrebne i dobrodošle. Međutim za svaki kvalitetniji posao, posebno onaj koji ima veliku konkurenciju – biti originalan je bitno. Treba se fokusirati na stvaranje jedinstvenog i originalnog logotipa koji će se razlikovati od ostalih i privući pažnju publike.

Na slici vidimo ženske ruke kako drže posjetnicu crne boje sa apliciranim dizajnom loga Fakini. U pozadini vidimo zamućenu prirodu.
Dizajn vizitke :: Fakini

Dizajniranje logotipa je važan proces, ali ne mora biti težak, a još manje ozbiljan. 🙂

Želite kod nas napraviti logo? Javite nam se na email adresu ili putem kontakt obrasca. Naše radove možete pogledati u portfoliju.

Ako želite znati nešto više o grafičkom dizajnu slobodno pogledajte i naš blog gdje ćete naći mnoge zanimljive članke od kojih su mnogi na temu loga.

Zale Dizajn Studio